Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Idee van mijn kant.

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts

    Idee van mijn kant.

    Ik las net dit artikel op ad.nl https://www.ad.nl/binnenland/superma...stig~aa75326f/

    Wij als vuurwerk liefhebbers zien elk jaar de discussie over een vuurwerkverbod. Wij zien elk jaar meer vuurwerkvrije zones. Wij zien elk jaar meer vuurwerk artikelen uit de schappen gaan in de vuurwerk winkels. Wij zien elk jaar onze afsteek uurtjes inkrimpen. Wij zien elk jaar dat er in de media steeds meer kritiek komt op onze hobby. Wij zien de milieugekkies ieder jaar harder roepen dat vuurwerk zo slecht is voor het milieu. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Maar toen las ik in bovenstaande artikel, dat de vreugdevuur bouwers uit Duindorp of Scheveningen zich ook hebben aangesloten bij de boeren en de bouwvakkers.

    Misschien is het een idee, dat de vuurwerk federatie, en/of de vuurwerk branche en/of wij als leden van dit vuurwerkforum, zich ook aansluiten bij de boeren en bouwvakkers?

    We gaan ook onze stem laten horen. Genoeg is genoeg! Wij als vuurwerk liefhebbers worden in de media weggezet als milieuvervuilers, relschoppers, tokkies en pyromanen, terwijl wij gewoon maar 8 uurtjes per jaar onze hobby mogen uitvoeren.

    Misschien vinden jullie dit als vuurwerk federatie, vuurwerk branche of wij als leden van dit forum een goed plan? Ik zie er in ieder geval wel iets in, zo kunnen ook wij onze mening geven en strijden voor onze hobby!

    Laat hieronder maar horen of jullie dit ook een goed idee vinden.

  2. Deze gebruiker waardeert Martin1978 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Succes, denk niet dat men massaal op het Malieveld gaat staan om te protesteren.

    De echt vuurwerkfanaten zijn maar een druppel op een gloeiende plaat ben ik bang. De rest vind het niet leuk een verbod maar zal er geen dag voor vrijnemen om te protesteren

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2015
    Locatie
    Dinteloord
    Berichten
    452
    Thanks
    107
    439 waarderingen in 112 posts
    Ik vind het wel een goed idee hoor alleen moet er wel animo zijn anders heeft het geen zin.

  5. #4
    VWC-Lid BigBoy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2019
    Berichten
    135
    Thanks
    62
    183 waarderingen in 73 posts
    Sta je daar met maximaal 70 man....

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Mooi he, die reacties van de vuurwerk federatie?
    Leuk dat je meedenkt.
    Goed dat je ook een actieplan hebt.
    We nemen je voorstel in beraad.
    Bedankt voor je inzet en meedenken voor een tegen geluid op een verbod op vuurwerk.
    Het initiatief is goed, maar we kunnen er weinig mee.

    Mijn mailbox stroomt werkelijk over, maar niet heus! Geen één reactie van de vuurwerk federatie...
    Net als vorig jaar, toen ik aangaf dat je elke bezoeker van een vuurwerk demo of klant bij een vuurwerk winkel een handtekening moet laten zetten, tegen een vuurwerkverbod. Daar bereik je de vuurwerk liefhebbers en heb je al gauw 40000 handtekeningen, waarmee je richting de tweede kamer in Den Haag kan....
    Of in de studio van één vandaag gaan zitten, voor een tegengeluid, maar nee want we hebben ook nog een privéleven en we zijn zo druk.... schei toch uit man! Lees de topics van vorig jaar nog maar eens terug.

    Volgens mij stelt die vuurwerk federatie helemaal geen ene reet voor! Net als vorig jaar zie ik ze nergens in de media!
    Goh, een vuurwerk blije zone, net zo leuk als vorig jaar met het "ik ervaar geen vuurwerk overlast meldpunt".
    Het is niet eens rechtsgeldig en niet te handhaven, ga toch weg met je vuurwerk federatie!
    Vorig jaar al, en dit jaar zeker, had je er moeten staan op elke vuurwerk demo en in elke vuurwerk winkel had allang een handtekeningenactie moeten zijn tegen een vuurwerkverbod. Maar nee hoor, we hebben allemaal zogenaamd een privéleven en oh oh, wat zijn we druk.
    Ik neem de vuurwerk federatie totaal niet serieus, en daarom heb ik ook zeker geen nietszeggende vuurwerk blije zone aangevraagd!!!
    Laatst gewijzigd door Martin1978; 8 december 2019 om 00:33

  7. #6
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Even adem halen Martin....

    Niemand houd je tegen om zelf iets te beginnen?

    Ik heb in het verleden ook wel eens gedacht om met een grote groep liefhebbers bij het binnenhof te gaan staan. Probleem is alleen dat als er iets verkeer gaat juist dat groot in de media komt te staan.

    Ik vertrouw gewoon niet op de andere mensen, je kan er donder op zeggen dat er bij een ludieke actie iemand is met zwaar illegaal knalwerk.

    Dat is een beetje het probleem met vuurwerkliefhebbers. We denken er allemaal te verschillend over, over hoe onze hobby moet zijn en in hoeverre bepaalde producten al dan niet toegestaan moeten zijn.
    -Step outside the box to see the real picture-

  8. Deze gebruiker waardeert josZie voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Ik zou een keer een gepast en protest een mooi signaal zou vinden alleen alleen is vuurwerk toch een erg specifieke hobby en is maar een klein groepje mensen erg fanatiek! Kijk alleen al maar naar het aantal mensen dat hier op VWC is en welke mensen bijv. wekelijks inloggen!

    Met 70 man heeft zoiets inderdaad geen zin, maar het is ook aan e branche of federatie iets dergelijk op zetten en te organiseren!

  10. #8
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Ik verbaas me er dagelijks over dat er continue gemiddeld tussen de 750 en 1000 gasten online zijn.

  11. #9
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
    Ik verbaas me er dagelijks over dat er continue gemiddeld tussen de 750 en 1000 gasten online zijn.
    Schijnen veelal bots te zijn...

  12. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •