Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 50
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    5.116
    Thanked 2.842 Times in 1.246 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Ik vind dit topic helaas wat overbodig... als het er komt, komt het er toch. Wij kunnen alleen tegengas geven en dat doen we met diverse initiatieven die wij in andere topics kunnen bespreken. Ik zie liever sfeer verhogende topics, zeker nu naar december toe.
    Sluit ik mij bij aan.
    December Will Be Magic Again!!

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Sluit ik mij bij aan.
    Wordt er ook een beetje moe van, neemt niet weg dat waar we kunnen strijden voorbehoud die moeten pakken

VWC-Lid
    Thanks
    3
    Als er een vuurwerkverbod komt gaan we naar een gevaarlijkere situatie ben ik bang, omdat er dan een alternatief komt: centrale vuurwerkshows. Waarom is dit in nederland gevaarlijker:

1: Iedere gemeente wil 1x per jaar op exact hetzelfde moment (1 Januari 0:00h) een vuurwerkshow, 355 gemeentes. Dit werkt onervaren bedrijven in de hand die de rest van het jaar geen ervaring opdoen.
    2: het is een kwestie van tijd dat dit een keer finaal mis gaat met meerdere doden en gewonden (mortier in het publiek)
    3: de hele stad gaat op hetzelfde moment, zwaar beschonken (wat moet je anders doen) naar de vuurwerkshow. Dit leidt rellen en grimmige sfeer in de hand.
    4: is het verstandig om met mijn kleine Kinderen (nu 3 en 5) tussen te laten lopen om “gezellig” naar de show te kijken met al die dronken mensen om ons heen?
    5: de mensen die nu overlast veroorzaken doen dat dan ook, alleen met wat dan enkel beschikbaar is, illegaal vuurwerk.

Het legale vuurwerk is niet het probleem, maar de mentaliteit en gedrag van enkele personen. Die verander je niet door een verbod, dan vinden ze wel wat anders om te rellen.

Ik denk in dit soort zaken dat decentralisatie veel verstandiger is. Minder impact als iets mis gaat. Mensen die netjes een vuurwerk en showtje geven in de straat met kleine kinderen en zonder problemen hoeven niet naar een stadscentrum waar het ronduit onveilig en niet gezellig maar grimmig is. Het is thuis veel gezelliger met de buurt samen. Je hebt meer invloed hoe je het wilt vieren. Mensen met een minder gezond gedrag zijn dan ook verspreid. Lijkt me niet goed deze op een kluitje te hebben bij de centrale show met kwetsbare mensen ertussenin. Dan krijg je escalatie en groepen die elkaar aansteken en opjutten (zoals hooligans die totale terassen en treinen gaan slopen?) dan is de huidige “romantiek” wel een beetje weg.

Nee, geef mij maar decentralisatie.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
    Laatst gewijzigd door Sparkle; 6 december 2019 om 00:41

4. The Following 3 Users Say Thank You to Sparkle For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Ga eens naar Zena Maaseik, Olen of Baarle, en stel daar de vraag aan de verkoper of ze vergunningen uitdelen in België.
    Je kan de vraag ook stellen bij Loots.

Het antwoord is nee.

ik woon in BE, en bij ons in de gemeente is het zo dat je bij de gemeente/brandweer een vergunning aan moet vragen oficieel.

VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sparkle Bekijk bericht
    Als er een vuurwerkverbod komt gaan we naar een gevaarlijkere situatie ben ik bang, omdat er dan een alternatief komt: centrale vuurwerkshows. Waarom is dit in nederland gevaarlijker:

1: Iedere gemeente wil 1x per jaar op exact hetzelfde moment (1 Januari 0:00h) een vuurwerkshow, 355 gemeentes. Dit werkt onervaren bedrijven in de hand die de rest van het jaar geen ervaring opdoen.
    2: het is een kwestie van tijd dat dit een keer finaal mis gaat met meerdere doden en gewonden (mortier in het publiek)
    3: de hele stad gaat op hetzelfde moment, zwaar beschonken (wat moet je anders doen) naar de vuurwerkshow. Dit leidt rellen en grimmige sfeer in de hand.
    4: is het verstandig om met mijn kleine Kinderen (nu 3 en 5) tussen te laten lopen om “gezellig” naar de show te kijken met al die dronken mensen om ons heen?
    5: de mensen die nu overlast veroorzaken doen dat dan ook, alleen met wat dan enkel beschikbaar is, illegaal vuurwerk.

Het legale vuurwerk is niet het probleem, maar de mentaliteit en gedrag van enkele personen. Die verander je niet door een verbod, dan vinden ze wel wat anders om te rellen.

Ik denk in dit soort zaken dat decentralisatie veel verstandiger is. Minder impact als iets mis gaat. Mensen die netjes een vuurwerk en showtje geven in de straat met kleine kinderen en zonder problemen hoeven niet naar een stadscentrum waar het ronduit onveilig en niet gezellig maar grimmig is. Het is thuis veel gezelliger met de buurt samen. Je hebt meer invloed hoe je het wilt vieren. Mensen met een minder gezond gedrag zijn dan ook verspreid. Lijkt me niet goed deze op een kluitje te hebben bij de centrale show met kwetsbare mensen ertussenin. Dan krijg je escalatie en groepen die elkaar aansteken en opjutten (zoals hooligans die totale terassen en treinen gaan slopen?) dan is de huidige “romantiek” wel een beetje weg.

Nee, geef mij maar decentralisatie.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
    Mijn mening is dat het nergens door komt maar het een links spelletje is. En ze moeten een reden hebben dus voeren we dit op als reden. Onwetende weten het toch niet dus gaan er niet tegen in dus dan kunnen ze er weer iets door drukken want ja wie wil er nou overlast van vuurwerk? Niemand toch? dus waarom zou onwetend nederland tegen een verbetering zijn.

enigste 2 oplossingen... links uitroeien of onwetend nederland slimmer maken zodat er meer weerstand komt. discussie met links heb toch geen nut. dictators zijn het hun wil is wet het is beste voor iedereen.
    365 days a year pyromaniac

7. The Following User Says Thank You to vuurwerkpro For This Useful Post:

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    864
    Thanked 1.485 Times in 741 Posts
    Uitroeien nog wel...

mag wel wat minder totalitair en beschaafder, gewoon stemmen dus.

VWC-Lid PyroBrian's schermafbeelding
    Thanks
    471
    Nederland gewoon verdelen in een linker- en een rechterhelft lijkt me het beste. Muurtje ertussen..

10. The Following User Says Thank You to PyroBrian For This Useful Post:

VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Uitroeien nog wel...

het is maar net hoe je het zelf wil opvatten. Je kan ze natuurlijk allemaal tegen de muur zetten en dan zeggen dat je ze aan het uitroeien ben. Maar je kan ook je stem laten horen en zorgen dat die linkse kliek verdwijnt of krimpt. Resultaat is zelfde gewoon weg met die linkse dictatuur hoe men het voor zich zelf wil doen laat ik ieder voor zich.

Er direct vanuit gaan dat het om de kogel gaat klinkt voor mij ook een beetje links in de oren. Zodra iemand wat zegt waar links het niet mee eens is dan ben je extreem rechts met dergelijke vooroordelen van dien.

Je hebt links en je hebt rechts en daarbij heb je extreem links en rechts en die laatste 2 keur ik beide af en als ik heel eerlijk ben en als je erin beetje verdiept dan begint de hedendaagse (lokale)politiek beetje op extreem links te lijken. Daar kan niemand het mee eens zijn extreem hoort niet in dit land. tenzij het vuurwerk is! extreem hard knallen hahahah
    365 days a year pyromaniac

VWC-Lid genius's schermafbeelding
    Thanks
    1.340
    Thanked 1.839 Times in 610 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Uitroeien nog wel...

Zelf ben je ook totalitair genoeg in je expressie dus niet huilen meid..
    ..

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    864
    Thanked 1.485 Times in 741 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Zelf ben je ook totalitair genoeg in je expressie dus niet huilen meid..
    ach gut , kruipt er ook eentje uit het houtwerk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    het is maar net hoe je het zelf wil opvatten. h
    uitroeien klink nogal extreem snap je ;), dacht trek even aan de mouw of je het echt zo bedoelt.

Thanks
    1.340
    Hehe tja.. Jij hebt toch ook altijd je alles omvattende mening paraat? Uitroeien is niet helemaal het juiste woord maar het punt is duidelijk. We moeten sowieso van die (semi) communisten af en dan niet alleen om onze hobby. Stel je voor dat de rest van NL zo achterlijk word als Amsterdam. DDR 2.0. Te bizar. Dus uitroeien is opeens niet eens zo een vreemd woord..
    ..

VWC-Lid
    Thanks
    688
    Thanked 1.358 Times in 678 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    het is maar net hoe je het zelf wil opvatten. Je kan ze natuurlijk allemaal tegen de muur zetten en dan zeggen dat je ze aan het uitroeien ben. Maar je kan ook je stem laten horen en zorgen dat die linkse kliek verdwijnt of krimpt. Resultaat is zelfde gewoon weg met die linkse dictatuur hoe men het voor zich zelf wil doen laat ik ieder voor zich.

Er direct vanuit gaan dat het om de kogel gaat klinkt voor mij ook een beetje links in de oren. Zodra iemand wat zegt waar links het niet mee eens is dan ben je extreem rechts met dergelijke vooroordelen van dien.

Je hebt links en je hebt rechts en daarbij heb je extreem links en rechts en die laatste 2 keur ik beide af en als ik heel eerlijk ben en als je erin beetje verdiept dan begint de hedendaagse (lokale)politiek beetje op extreem links te lijken. Daar kan niemand het mee eens zijn extreem hoort niet in dit land. tenzij het vuurwerk is! extreem hard knallen hahahah
    We hebben al jaren en jaren een rechts kabinet. Snap nooit waarom zoveel mensen claimen dat de Nederlandse politiek zo links is.

Thanks
    1.340
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    We hebben al jaren en jaren een rechts kabinet. Snap nooit waarom zoveel mensen claimen dat de Nederlandse politiek zo links is.
    We hebben een links liberale regering die momenteel Groenlinks beleid uitvoert. Is dat rechts?
    ..

17. The Following 2 Users Say Thank You to genius For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    688
    Thanked 1.358 Times in 678 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    We hebben een links liberale regering die momenteel Groenlinks beleid uitvoert. Is dat rechts?
    Alle partijen in het Nederlandse kabinet op dit moment zitten op dit moment in het politieke spectrum in het rechts conservatieve vlak. Alleen d66 zit in het rechts progressieve vlak. Geen enkele kabinets partij zit in het linkse spectrum.
    Groenlinks zit niet eens in dit kabinet en zijn beleid wordt ook niet uitgevoerd door d de regering.
    Wat jij zegt is simpelweg niet waar en wordt op internet wel altijd breed verkondigt.

Thanks
    1.340
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Alle partijen in het Nederlandse kabinet op dit moment zitten op dit moment in het politieke spectrum in het rechts conservatieve vlak. Alleen d66 zit in het rechts progressieve vlak. Geen enkele kabinets partij zit in het linkse spectrum.
    Groenlinks zit niet eens in dit kabinet en zijn beleid wordt ook niet uitgevoerd door d de regering.
    Wat jij zegt is simpelweg niet waar en wordt op internet wel altijd breed verkondigt.
    Het huidige beleid in de EU en ook NL gaat richting een Sovietistische staat. De uitkomt over 30 jaar wordt dezelfde als die van Mao China, maar dan in het kwadraat.. Maar dat is dat dan alvast rechts? Net als het eigenlijk linkse NSDAP of zo?

Sorry we dwalen een beetje af: Een vuurwerkverbod is onafwendbaar.
    ..

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten