Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts

    Politie pakt vuurwerkoverlast aan.

    Afgelopen weken heeft de politie meerdere meldingen ontvangen omtrent vuurwerkoverlast. Zij doen er op dit moment alles aan om alle meldingen aan te pakken.

    Inmiddels hebben enkele meldingen al geleid tot inbeslagname van illegaal vuurwerk en meerdere processen-verbaal. De politie wil de overlast in de wijken graag verminderen. Daarvoor hebben zij uw hulp nodig. Mocht u informatie hebben omtrent personen die vuurwerk verhandelen ofwel verkopen is er een mogelijkheid om anoniem melding te maken via 0800-7000 of door de politie een persoonlijk bericht te te sturen via Facebook. Bij directe overlast kan men contact opnemen via 0900-8844.

    https://www.hetcontact.nl/nieuws/201...rkoverlast-aan
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Door die NSB lijnen, durf ik nog geen cat. 1 meer af te steken. Voordat een idioot even belt of op Facebook een bericht stuurt, en ik de blauwe binnen heb staan.

    Ben 100% tegen vuurwerk overlast en juich het handhaven ook zeker toe. Maar dit heeft zo zijn nadelen.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  3. #3
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Ze kunnen beter belangrijkere zaken harder aanpakken dan dit,al die messenstekers en mensen die je om niets neerslaan etc..

  4. Deze gebruiker waardeert pkd19 voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Drugs, Wapens waaronder messen zoals pkd als zei maar ook geweren, en tuig in het algemeen gaan oppakken. Daar heeft Nederland veel meer aan!
    With great fireworks comes great responsibility

  6. #5
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.499
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Ik ben benieuwd hoeveel gevallen jullie kennen van zaken van messentrekkers die de politie niet serieus genoeg nemen. Ik vind dat altijd een beetje een raar argument: "ze moeten eens echte boeven vangen." Wees blij als de overlast minder wordt door dit soort politieacties, want dat zijn er weer meer mensen die een vuurwerkverbod niet zien zitten.

  7. Deze 4 gebruikers waarderen Willymeuf voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid Rdam's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2014
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    795
    Thanks
    44
    456 waarderingen in 132 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Door die NSB lijnen, durf ik nog geen cat. 1 meer af te steken. Voordat een idioot even belt of op Facebook een bericht stuurt, en ik de blauwe binnen heb staan.

    Ben 100% tegen vuurwerk overlast en juich het handhaven ook zeker toe. Maar dit heeft zo zijn nadelen.
    Heel je huis word gelijk leeg gehaald, door een cat1 melding

  9. #7
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Nee maar wel als ze langs komen en je toch meer dan 25kg in huis hebt. Ben je mooi zuur dat je cat1 afstak

  10. Deze gebruiker waardeert mark dalton voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rdam Bekijk bericht
    Heel je huis word gelijk leeg gehaald, door een cat1 melding
    Ja los daarvan, je staat er mooi op in de buurt (de verhalen onstaan snel; huiselijk geweld, wietplantage, belasting ontduiken bla bla bla bla bla) ... ook leuk voor de vrouw en kinderen...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  12. Deze gebruiker waardeert erase2fast voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoeveel gevallen jullie kennen van zaken van messentrekkers die de politie niet serieus genoeg nemen. Ik vind dat altijd een beetje een raar argument: "ze moeten eens echte boeven vangen." Wees blij als de overlast minder wordt door dit soort politieacties, want dat zijn er weer meer mensen die een vuurwerkverbod niet zien zitten.
    Tuurlijk ben ik wel blij dat ze meer gaan doen tegen vuurwerkoverlast! Maar ik zou het toch jammer vinden als bijvoorbeeld een moordenaar (niet dat dat vaak gebeurd maar toch) er mee weg kan komen omdat ze iets meer focussen op de overlast.

    Maar persoonlijk zou het mij beter doen als ze die tuig oppakken wat ik in mijn vorige reactie heb gezegt inplaats van een jonge die een beetje overlast bezorgd met legaal vuurwerk. De politie moet gewoon alles als gelijk behandelen.

    Maak de straffen in het algemeen maar hoger illegaal vuurwerk - drugs etc

    Ik vind het best dat mensen illegaal vuurwerk gaan afsteken, ik zou er gewoon naar gaan kijken, maar ze kunnen het beter niet doen voor hun eigen veiligheid en idd het overlast als je het buiten 31 december afsteekt, maar de mensen boven de 18+ weten zelf wat ze doen en als ze gepakt worden hier mee is dat wel hun eigenschuld.

    Dit is niet tegen jou persoonlijk bedoelt Willymeuf maar gewoon mijn mening hierover. Ik woon dan ook in Oldenzaal en hoor je haast geen illegaal vuurwerk. Dus ik kan ook niet voor iedereen praten natuurlijk.
    With great fireworks comes great responsibility

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •