Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 25 van 25
  1. #16
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    In de professionele fakkels zit fosfor en dat is niet met water te blussen. Fosfor reageert zelfs met water waardoor fosfine ontstaat en dat is een zeer gifig gas. Gemeen goedje dat fosfor. Die fakkkels branden zelfs tot een meter onder water. Ze zijn niet voor niets voor de scheepvaart als nood bedoeld en niet voor feestelijk heden.

    De fakkels voor consumenten bestaan meestal uit KNO3of KCLO4 met bariumnitraat (groen) en strontiumnitraat (rood), dit zijn normale pyrotechnische samenstellingen voor vuurwerk. Dit is zelfs moeilijk te blussen door de O3 en O4 in KNO3 en KCLO4 dat zijn zuurstof moleculen. De sas voorziet zichzelf van zuurstof door de O3 en O4. KCLO4/KNO3 is altijd een brandstof nodig voor een exothermische reactie (de boem/ontbranding zeg maar) bijv Aluminium of Magnesium
    Zonder al te veel op chemie en dat soort zaken in te gaan (dat hoort op dit forum niet echt thuis vind ik). 1 ding is gewoon niet juist en dat is dat fosfor in fakkels voor de scheepvaart. Dat is gewoon verboden.

  2. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Zonder al te veel op chemie en dat soort zaken in te gaan (dat hoort op dit forum niet echt thuis vind ik). 1 ding is gewoon niet juist en dat is dat fosfor in fakkels voor de scheepvaart. Dat is gewoon verboden.
    Het Rode Kruis heeft hier ooit al eens iets tegen willen doen.Ik weet niet wat daar is uitgekomen. volgens mij zit dat er nog steeds in tegenwoordig. Ik zal de volgende keer de chemie wel weglaten. Straks krijgen we nog mensen die zelf bengalen willen maken.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  4. #18
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.083
    Thanks
    2.648
    2.948 waarderingen in 890 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Het Rode Kruis heeft hier ooit al eens iets tegen willen doen.Ik weet niet wat daar is uitgekomen. volgens mij zit dat er nog steeds in tegenwoordig. Ik zal de volgende keer de chemie wel weglaten. Straks krijgen we nog mensen die zelf bengalen willen maken.
    Hé! Goed idee!

  5. #19
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Het juiste gebruik is precies waar ze hier op doelen. Dus voor noodsituaties. En niet voor de fun in een stadion.




    Bengaals vuur en noodsignaal is nog wat anders. Normaal bengals vuur wordt warm, net als vuurwerk, maar door de samenstelling worde noodfakkels wel wat linker. Niet voor niets dat ze bij de scheepsafvalverwerkers apart opgeslagen in een niet al te zuinige voorziening.
    Er zit voor mij verschil in ''juist gebruik'', en ''gebruik in de juiste situatie''.

    Als je zo een product juist gebruikt, is het veilig in de meeste situaties. Of je nu met 30 man in een opblaasbare reddingsboot op een kluitje zit. Of op een kluitje in een stadion zit.

    Vandaar mijn opmerking.

    Los daarvan wil ik niet zeggen dat het allemaal zomaar moet kunnen...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    Aan het politie logo te zien op het eind is het een BE filmpje

  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Er zit voor mij verschil in ''juist gebruik'', en ''gebruik in de juiste situatie''.

    Als je zo een product juist gebruikt, is het veilig in de meeste situaties. Of je nu met 30 man in een opblaasbare reddingsboot op een kluitje zit. Of op een kluitje in een stadion zit.

    Vandaar mijn opmerking.

    Los daarvan wil ik niet zeggen dat het allemaal zomaar moet kunnen...
    Opzich heb je een punt. Zo had ik het nog niet bekeken. Er zit inderdaad verschil in.

    Alleen betwijfel ik of het nog juist gebruik is als je geen ruimte tot omstanders hebt (stadion), gezien de hitte en vallende stukjes groeiend metaal van de koker.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  8. #22
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
    Aan het politie logo te zien op het eind is het een BE filmpje
    Is van de politie Antwerpen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  9. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  10. #23
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Alleen betwijfel ik of het nog juist gebruik is als je geen ruimte tot omstanders hebt (stadion), gezien de hitte en vallende stukjes groeiend metaal van de koker.
    Ben ik 100% met je eens.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  11. #24
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Zonder al te veel op chemie en dat soort zaken in te gaan (dat hoort op dit forum niet echt thuis vind ik). 1 ding is gewoon niet juist en dat is dat fosfor in fakkels voor de scheepvaart. Dat is gewoon verboden.
    ik vind chemie (ondanks dat ik er niet veel verstand van heb) ontzettend interessant m.b.t. vuurwerk. Als het iets toevoegt aan de discussie moet dit ook gewoon besproken kunnen worden toch? Helaas was het in dit geval foutieve informatie.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  12. #25
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Een klein neefje van mij heeft gloeiende druppels van een fakkel in zijn nek gehad tijdens het bezoeken van een voetbalwedstrijd. Die was gelijk klaar met zowel vuurwerk als voetbalstadions.

  13. Deze gebruiker waardeert Mavcovic voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •