Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 174
  1. #1
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts

    Celebration Crackers (legale Chinese rollen)

    Ik heb net rondgekeken naar meer informatie over de legale Chinese rollen, ook bekend als de Celebration Crakcers. Toen vond ik meerdere topics met eigenlijk dezelfde informatie, vandaar dat (vind ik) dat het handig is om één algemeen topic aan te maken over de verschillende matten.





    Met dank aan Campie (www.campievuurwerk.nl) heb ik een film gevonden waarin het daadwerkelijke tempo staat vastgelegd.
    Klik hier voor de film.

    Hieronder mijn mening over deze producten.

    De legale Celebration Crackers zijn 'goede' tegenhangers van de varianten uit het buitenland. Ik heb eenmaal een 150.000 mat mee kunnen maken op nieuwjaarsavond. Voorheen heb ik bij andere mensen gelezen dat het tempo van deze matten zeer slecht zijn. Daar ben ik het totaal niet mee eens. Die hier werd afgestoken (Importeur Brave & Wichers) had een goed tempo. Helaas was het niet te vergelijken met de Celebration Crackers uit het buitenland maar voor Nederlands consumentenvuurwerk vond ik hem niet slecht. De knallen zijn natuurlijk wel zachter en het resultaat op een dag na de jaarwisseling is wel zichtbaar, minder snipperfactor.

    De prijzen verschillen nog veel. Hier werd de 150.000 mat verkocht voor €45,00 (Hollandivani te Beverwijk) en een 100.000 mat voor €119,95 (Hermans Mariene te IJmuiden). Daarnaast werd de Shanghai Rol (Siro te Uitgeest) verkocht voor €85,00, daarvan is het aantal knallen onbekend maar wel het maximum gewicht namelijk 10KG.

    Het aantal knallen in de naam zegt niets over het aantal knallen daadwerkelijk in de mat zelf. Er word veel aandacht getrokken met de namen 150.000 en 100.00 maar hoeveel knallen er echt in zitten zal nog lang niet zo veel zijn. Het is gewoon een aantrekkelijkere naam. Deze truc word trouwens ook in Belgie uitgehaald bij de Celebration Crackers.

    Soortgelijke onderwerpen op het forum.

    Hunan Rol
    Peking Rol
    Celebration Cracker 30.000
    Celebration Cracker van Lesli

    Met vriendelijke groeten,
    Di Resta
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 14 februari 2008 om 21:42

  2. #2
    VWC-Lid Silver Palm's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2007
    Locatie
    Zuiden des Lands
    Berichten
    192
    Thanks
    2
    2 waarderingen in 2 posts
    Ik neem aan dat je bedoelt een 50 k in plaats van een 150 k. Legaal is boven de 100.000 niets en zelfs de illegale 150 k. zijn toch vrij lastig te verkrijgen.

    Maar om terug te komen op de Nl rollen. Ik vind ze waardeloos. Het knalt niet en ze zijn vrij duur. Voor dat geld kun je nog beter sier kopen. Ik heb wel makkelijk praten omdat ik altijd de Belgische 100 K heb, maar iemand die consumentenvuurwerk afsteekt zou ik ze echt niet aanraden.

  3. #3
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyroterror Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je bedoelt een 50 k in plaats van een 150 k. Legaal is boven de 100.000 niets en zelfs de illegale 150 k. zijn toch vrij lastig te verkrijgen.

    Maar om terug te komen op de Nl rollen. Ik vind ze waardeloos. Het knalt niet en ze zijn vrij duur. Voor dat geld kun je nog beter sier kopen. Ik heb wel makkelijk praten omdat ik altijd de Belgische 100 K heb, maar iemand die consumentenvuurwerk afsteekt zou ik ze echt niet aanraden.
    @ pyroterror, ik heb de betreffende 150.000 klapper in de winkel zien liggen.
    Qua formaat precies het zelfde als een illegale 100.000 klapper.
    Maar met Nl consumenten vuurwerk, wordt wel eens overdreven.

    Over de mening van Pyroterror, ben ik het mee eens.
    Als je de knallen hoort van de legale 100.000 rollen.
    Maar ik zit toch elk jaar te denken om er 1 te kopen.
    Puur voor het vergelijk, want van film kan je eigenlijk niet oordelen.
    En dat doe ik wel, over deze rollen.

    Maar die prijs he, zo rond de 85 a 100 euro.
    Ik had vorig jaar een dubbelgelaagde No Name 100.000 klapper.
    Die heb ik toen voor 75 euro gekocht, als deze top rol vergelijkt met een Nl 100.000 rol, dan koop ik voor de 100 euro wel een Jumbo 98, van Dynasty.
    Dat is een legaal sier blokkie, wat ik wel mooi en goed Nl vuurwerk vind.

    Maar toch ooit, ga ik een Nl rol testen.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyroterror Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je bedoelt een 50 k in plaats van een 150 k. Legaal is boven de 100.000 niets en zelfs de illegale 150 k. zijn toch vrij lastig te verkrijgen.

    Maar om terug te komen op de Nl rollen. Ik vind ze waardeloos. Het knalt niet en ze zijn vrij duur. Voor dat geld kun je nog beter sier kopen. Ik heb wel makkelijk praten omdat ik altijd de Belgische 100 K heb, maar iemand die consumentenvuurwerk afsteekt zou ik ze echt niet aanraden.
    Nope. Er zijn dealers die deze rollen dus presenteren als 150k. Overdrijven zoals Cigarman al zegt. Maar ze worden dus wel degelijk zo aangeboden, dat is iets dat vaststaat aangezien ik deze rollen zelf ook in diverse folders ben tegengekomen.

  5. #5
    VWC-Lid Campie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Locatie
    Nieuw-Vennep
    Berichten
    216
    Thanks
    534
    761 waarderingen in 163 posts
    Er heeft een wijziging in de indeling op campievuurwerk.nl plaatsgevonden en de link die verwijst naar het filmpje van deze mat staat nu Hier
    Laatst gewijzigd door Campie; 18 november 2010 om 22:19

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 december 2006
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik kies liever een Belgische mat inplaats van een nederlandse omdat in die van belgie veel meer kruit of flashkruit inzit :P

  7. #7
    VWC-Lid scootflyer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Berichten
    422
    Thanks
    47
    63 waarderingen in 38 posts
    Ik wil het nieuwe jaar graag knallend beginnen met een rol. Alleen weet ik niet welke ik beter kan nemen een mat van 2000 of een celebration cracker van ongeveer 10.000 tot 20.000 (ik wil er niet meer dan 20 euro aan besteden).

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    24 september 2008
    Locatie
    In de arena
    Berichten
    183
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Lekker de celebration cracker doen dan heb je er veel meer

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Berichten
    1.673
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    Die matten van 2000 zijn minder, dan zou ik lekker een 10.000 of 20.000 nemen, ziet er gaver uit en is gaver

    Kan je hem eventueel nog opleuken ook natuurlijk, ga je nog meer knallend het jaar in haha.

  10. #10
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    zo n rol kost al gouw 60 euro . voor dat geldt koop ik liever iets anders in plaats van dat
    gepruttel

  11. #11
    VWC-Lid scootflyer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Berichten
    422
    Thanks
    47
    63 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    zo n rol kost al gouw 60 euro . voor dat geldt koop ik liever iets anders in plaats van dat
    gepruttel
    Een celebration cracker van 10.000 is hier al vanaf 15 euro te verkrijgen. Weet niet bij wie je hiervoor 60 euro moet betalen, maar daar kan ik hier bij schuurmans een 75.000 voor krijgen en dan hou ik ook nog een tientje over.

  12. #12
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scootflyer Bekijk bericht
    Een celebration cracker van 10.000 is hier al vanaf 15 euro te verkrijgen. Weet niet bij wie je hiervoor 60 euro moet betalen, maar daar kan ik hier bij schuurmans een 75.000 voor krijgen en dan hou ik ook nog een tientje over.
    oke ik heb vorig jaar 1 van b&W gehad en voor zo ver ik het nog wist
    was die van mij zo duur mischien ik gewoon opletten waar ik ze haal
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  13. #13
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    oke ik heb vorig jaar 1 van b&W gehad en voor zo ver ik het nog wist
    was die van mij zo duur mischien ik gewoon opletten waar ik ze haal
    kijk ook eens bij Pronk vuurwerk:

    pronkvuurwerk acties pagina 100.000 Chinese Rol

    Pyro Power
    Guess who's back?

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    21
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    Op Halfords.nl kun je een rol bestellen van 500.000 klappers. 9kg. in totaal.

    Is dit een mooi ding? of is het gewoon kippescheetjes. en kan ik beter een celbration cracker halen ( een legale in nl )

  15. #15
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elfrancobar Bekijk bericht
    Op Halfords.nl kun je een rol bestellen van 500.000 klappers. 9kg. in totaal.

    Is dit een mooi ding? of is het gewoon kippescheetjes. en kan ik beter een celbration cracker halen ( een legale in nl )
    Die legale rollen halen het bij lange na niet bij een illegale natuurlijk, maar als ik de reacties zo hoor, zijn ze niet echt slecht ook. Heb zelf die van Beko ervaren, die zijn gewoon goed te noemen. Die naam, 100.000, 150.000, 500.000 of wat dan ook, daar moet je niet op letten, is puur een verkooptrucje, want die 500.000 is net zo groot als een 100.000.

Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •