Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerkexpert.nl
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 197
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2014
    Berichten
    650
    Thanks
    125
    710 waarderingen in 227 posts

    Kruitinhoud moet juist gecommuniceerd worden!

    Ik erger me niet snel maar dit trucje van importeurs begint mij een beetje de keel uit te hangen. Bijna allemaal maken ze zich er schuldig aan. In de promotekst of op de doos een bepaald kruitgewicht communiceren maar als je de cake(s) nader gaat bekijken blijkt er veel minder in te zitten. Katan maakt het wel erg bond door 2KG kruit op de box te zetten en er maar 1150 gram daadwerkelijk in te stoppen. Ook rubro en mania gebruiken dit "trucje" graag. Wat mij betreft kun je dit misleiding noemen. Voor mij zegt het kruitgewicht erg veel over de waarde van een box. Wees er gewoon eerlijk over en neem je klanten niet in de maling. Als je een kilo aardappelen koopt en je komt thuis en je ziet in kleine letters op de achterkant staan dat er maar 700 gram in zit ga je ook terug naar de winkel.

  2. Deze 57 gebruikers waarderen bonbridge1 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Kan ik me volledig in vinden. Dit kun je geen marketing trucje meer noemen, dit is gewoon bewuste misleiding

  4. #3
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    In 2010 heb ik hiertegen al actie ondernomen: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...-reclame-Lesli

    Voor mij is het belangrijk om te zien wat er straks feitelijk op de dozen van die Katan Specials komt te staan. Op dit moment hebben we alleen een CGI met daarop de vermelding 2000 gram kruit, en een productinformatie labeltje op de site van Katan met daarop misschien 1300 gram kruit. Maar uiteindelijk gaat het om het werkelijke product. Wat komt daar op te staan? Het gebeurt vaak genoeg dat de uiteindelijke kruitinhoud niet overeenkomt met wat een importeur had bedacht toen ze het product hadden ontworpen. Men ontwerpt al een CGI plaatje voordat China zegt dat het uiteindelijke product 1300 gram kruit gaat bevatten.
    Ik ben dus wel benieuwd wat er op het label staat van de productieversie.
    Laten we lekker link gaan doen!

  5. Deze 3 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.683
    823 waarderingen in 347 posts
    Vind het eigenlijk gewoon een vorm van oplichting.. belachelijk

  7. Deze 3 gebruikers waarderen DTCsjoerd voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts


    Met dank aan Reverser. Topje van de ijsberg waarschijnlijk

  9. Deze 7 gebruikers waarderen Apollo voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid Spinner's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2013
    Locatie
    Stad van Flipje.
    Berichten
    902
    Thanks
    1.198
    1.111 waarderingen in 416 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    In 2010 heb ik hiertegen al actie ondernomen: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...-reclame-Lesli

    Voor mij is het belangrijk om te zien wat er straks feitelijk op de dozen van die Katan Specials komt te staan. Op dit moment hebben we alleen een CGI met daarop de vermelding 2000 gram kruit, en een productinformatie labeltje op de site van Katan met daarop misschien 1300 gram kruit. Maar uiteindelijk gaat het om het werkelijke product. Wat komt daar op te staan? Het gebeurt vaak genoeg dat de uiteindelijke kruitinhoud niet overeenkomt met wat een importeur had bedacht toen ze het product hadden ontworpen. Men ontwerpt al een CGI plaatje voordat China zegt dat het uiteindelijke product 1300 gram kruit gaat bevatten.
    Ik ben dus wel benieuwd wat er op het label staat van de productieversie.
    Het is he reinste misleiding/oplichting.

    Wat mij betreft gaat het argument van het ontworpen CGI plaatje voordat het product ontwikkeld is ook nat!

    Dan ontwerp je toch een plaatje zonder de kruitinhoud. Door middel het plaatje van te voren te creëeren en te publiceren met de aantal grammen lok je eigenlijk mensen omtrent foutieve informatie.

  11. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    In 2010 heb ik hiertegen al actie ondernomen: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...-reclame-Lesli

    Voor mij is het belangrijk om te zien wat er straks feitelijk op de dozen van die Katan Specials komt te staan. Op dit moment hebben we alleen een CGI met daarop de vermelding 2000 gram kruit, en een productinformatie labeltje op de site van Katan met daarop misschien 1300 gram kruit. Maar uiteindelijk gaat het om het werkelijke product. Wat komt daar op te staan? Het gebeurt vaak genoeg dat de uiteindelijke kruitinhoud niet overeenkomt met wat een importeur had bedacht toen ze het product hadden ontworpen. Men ontwerpt al een CGI plaatje voordat China zegt dat het uiteindelijke product 1300 gram kruit gaat bevatten.
    Ik ben dus wel benieuwd wat er op het label staat van de productieversie.
    Ten eerste Goede actie Darksoul!

    Zoals ook daar in het topic gesuggereerd wordt is het wellicht eens tijd om een klacht in te dienen tegen alle importeurs die zich hier schuldig aan maken. Daarnaast zijn er nog wel een paar punten van misleiding te bedenken, bijvoorbeeld het gestunt met adviesprijzen. De naam Cafferata komt daarbij in ieder geval op, wat zij doen met hun "aanbiedingen" is mijn ziens ook echt pure misleiding met adviesprijzen die geheel niet marktcomform zijn.
    deze 500 grams cakes van 80 euro https://vuurwerktoppers.nl/abcvianen.../great-sphinx/
    of deze 500 grams waaiers van 100 euro https://vuurwerktoppers.nl/deboer/pr...timeless-moon/
    en dan als consument denken dat je een mooie aanbieding hebt gekocht...

    Ongeacht het het hier genoemnde punt dat de echte doos nog niet beschikbaar is, wordt het product al wel verkocht waarbij middels de cgi doos reclame wordt gemaakt met 2000gr kruit. 3 november kan de importeur toch moeilijk beweren dat het nog steeds niet bekend is, container moet inmiddels geladen zijn als die nog op tijd binnen wil komen.

    Was het indienen van die klant een lastige procedure? Ik wil wel meehelpen met schijven/regelen.
    Misschien in dit topic een lijstje maken van misleidenden aanbiedingen en dan verzamelen in een klacht?

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Voodoo voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2014
    Berichten
    650
    Thanks
    125
    710 waarderingen in 227 posts
    Prijzen vind ik echt een ander verhaal. Je hebt als bedrijf het recht iets zo duur te verkopen als je zelf wilt. Dat heet marketing en het is aan de consument om daar wel of niet in mee te gaan.

  14. Deze gebruiker waardeert bonbridge1 voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Zou wel mooi zijn om met wat freaks eens wat 500 gram cakes uit elkaar te halen. Iedereen een verschillende ik ben ook wel bereid om er 1 op te offeren, dan hebben we al snel een klein vergelijkend warenonderzoekje. Weet alleen niet of het op VWC gewaardeerd wordt foto's/filmpjes van allemaal gemolde cakes.

  16. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2014
    Berichten
    650
    Thanks
    125
    710 waarderingen in 227 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    In 2010 heb ik hiertegen al actie ondernomen: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...-reclame-Lesli

    Voor mij is het belangrijk om te zien wat er straks feitelijk op de dozen van die Katan Specials komt te staan. Op dit moment hebben we alleen een CGI met daarop de vermelding 2000 gram kruit, en een productinformatie labeltje op de site van Katan met daarop misschien 1300 gram kruit. Maar uiteindelijk gaat het om het werkelijke product. Wat komt daar op te staan? Het gebeurt vaak genoeg dat de uiteindelijke kruitinhoud niet overeenkomt met wat een importeur had bedacht toen ze het product hadden ontworpen. Men ontwerpt al een CGI plaatje voordat China zegt dat het uiteindelijke product 1300 gram kruit gaat bevatten.
    Ik ben dus wel benieuwd wat er op het label staat van de productieversie.
    Goede actie maar jammer dat de branche er niets van geleerd heeft. Als je als bedrijf nog niet precies weet hoeveel kruit het gaat worden dan communiceer je geen kruitinhoud en zet je geen grammen op het CGI plaatje. Ik betwijfel trouwens of dat het geval is, dat ze het niet weten. Ik zie bij rubro boxen die al jaren op de markt zijn met teksten als: "De naam zegt het al. "Een compleet straat pakket van 18 kilo dat als een gek te keer gaat. 6x500 grams cakes met 120 kingsize schoten." maar het is 6 x 405 gram.

  17. Deze gebruiker waardeert bonbridge1 voor het bericht:


  18. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts


    Naam: Knipsel.jpg
Bekeken: 915
Grootte: 183,8 KB

  19. Deze gebruiker waardeert Apollo voor het bericht:


  20. #12
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
    Goede actie maar jammer dat de branche er niets van geleerd heeft. Als je als bedrijf nog niet precies weet hoeveel kruit het gaat worden dan communiceer je geen kruitinhoud en zet je geen grammen op het CGI plaatje. Ik betwijfel trouwens of dat het geval is, dat ze het niet weten. Ik zie bij rubro boxen die al jaren op de markt zijn met teksten als: "De naam zegt het al. "Een compleet straat pakket van 18 kilo dat als een gek te keer gaat. 6x500 grams cakes met 120 kingsize schoten." maar het is 6 x 405 gram.

    Dat spul wordt maanden vantevoren getest en gekeurd voor de Nederlandse markt en daarbij hebben ze exacte overzichten wat erin zit en hoeveel dus ze zijn ruim voor het seizoen begint al op de hoogte hoeveel kruit erin gaat komen.
    Gerwin

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Gerwin voor het bericht:


  22. #13
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Zelf houd ik al jarenlang bij hoeveel kruitinhoud er gecommuniceerd wordt en hoeveel er op het label staat. Zo gauw ik de aankopen binnen heb werk ik de lijst bij. Algemene trend is dat er meestal minder kruit in zit. In een enkel geval meer. Regelmatig verschilt het ook per productiejaar. Voor mij is het wel van belang hoe een importeur hiermee omgaat. En het bepaalt zeker hoe geliefd een importeur is en of en hoeveel ik er van koop. Kopen en verkopen is een gunst over en weer en eerlijkheid speelt daarin voor mij een grote rol.

  23. Deze gebruiker waardeert San71 voor het bericht:


  24. #14
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTCsjoerd Bekijk bericht
    Vind het eigenlijk gewoon een vorm van oplichting.. belachelijk
    Eens. Misleiding.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  25. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
    Prijzen vind ik echt een ander verhaal. Je hebt als bedrijf het recht iets zo duur te verkopen als je zelf wilt. Dat heet marketing en het is aan de consument om daar wel of niet in mee te gaan.
    Ik snap je punt maar er is een verschil tussen marketing en misleiding en daar zijn verschillende wetten en voorschriften voor om de consument te beschermen tegen oneerlijke handelspraktijken.

    "Wat mag in ieder geval niet met prijzen?
    De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt prijsmisleiding. Voorbeelden daarvan zijn:
    - Kortingen aanbieden die geen echte kortingen zijn. Een ‘van/voor-prijs’ mag alleen als u het product heeft verkocht voor de ‘van-prijs’. Dit mag niet langer dan 3 maanden geleden zijn geweest. Is de ‘van-prijs’ de adviesprijs van uw leverancier? Maak dit in één oogopslag duidelijk."


    https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/ve...jzen-vermelden

  26. Deze 5 gebruikers waarderen Voodoo voor het bericht:


Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •