Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16

Discussie: Partyland Cat 1.

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    673
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts

    Partyland Cat 1.

    Gezien er geen subforum is voor deze importeur wil ik graag mijn ervaringen met jullie delen.
    Zowel bij Dirk vd Broek als Makro verkochten zij deze jaarwisselingen 2 pakketten van Partland. één pakket met 10 potjes á 5 euro en één pakket met 18 potjes á 15 euro.
    Mijn ervaring is dat het pakket van 5 euro zeer redelijk is.


    5 euro pakket potje

    Zodoende besloot ik de grote broer mee te nemen bij Makro.
    Tevens het enige Meterpakket cat. 1 die ik ben tegen gekomen dit jaar.
    Maar non de ju, wat een ellende. Ik heb één potje gefilmd en dit was degene met de langste brandduur. Mocht ik er aandenken zal ik van de week nog wat andere potjes filmen.
    Brandtijden van 4 sec. effecten die amper het potje uitkomen.

    Naam: IMG_20220102_115209.jpg
Bekeken: 496
Grootte: 141,4 KB
    Ik heb geen idee of dergelijke grammen kruit zorgen voor erbarmelijke effecten.

    Naam: IMG_20220102_122310.jpg
Bekeken: 495
Grootte: 71,6 KB
    Het pakket.


    Potje eruit.
    https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

  2. Deze gebruiker waardeert eumetazoa voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eumetazoa Bekijk bericht
    Gezien er geen subforum is voor deze importeur wil ik graag mijn ervaringen met jullie delen.
    Zowel bij Dirk vd Broek als Makro verkochten zij deze jaarwisselingen 2 pakketten van Partland. één pakket met 10 potjes á 5 euro en één pakket met 18 potjes á 15 euro.
    Mijn ervaring is dat het pakket van 5 euro zeer redelijk is.


    5 euro pakket potje

    Zodoende besloot ik de grote broer mee te nemen bij Makro.
    Tevens het enige Meterpakket cat. 1 die ik ben tegen gekomen dit jaar.
    Maar non de ju, wat een ellende. Ik heb één potje gefilmd en dit was degene met de langste brandduur. Mocht ik er aandenken zal ik van de week nog wat andere potjes filmen.
    Brandtijden van 4 sec. effecten die amper het potje uitkomen.

    Naam: IMG_20220102_115209.jpg
Bekeken: 496
Grootte: 141,4 KB
    Ik heb geen idee of dergelijke grammen kruit zorgen voor erbarmelijke effecten.

    Naam: IMG_20220102_122310.jpg
Bekeken: 495
Grootte: 71,6 KB
    Het pakket.


    Potje eruit.
    Nou lijkt me logisch met 12 fonteintjes van 3gr en 6 van 6gr...dat is nog minder dan erin die van de aldi of lidl zitten ja..

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Volgens mij dezelfde fabriek als waar original olen 1 en ander van weg haalt.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    58
    296 waarderingen in 98 posts
    Ik dacht dat dit onderdeel was van Wolff/Vuurwerkland, zie ook het logo op de foto's. Of heb ik dat verkeerd?

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    673
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts
    Waar staat het logo?
    https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Berichten
    3.911
    Thanks
    6.391
    2.222 waarderingen in 1.116 posts
    Klopt he tis van Wolff en het is superslecht btw

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    58
    296 waarderingen in 98 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eumetazoa Bekijk bericht
    Waar staat het logo?
    Op deze foto die je had geplaatst. Zie rechts middenin. Dit lijkt exact op het "Vuurwerkland" logo maar dan "Partyland".
    Naam: IMG_20220102_115209.jpg
Bekeken: 496
Grootte: 141,4 KB

  9. #8
    VWC-Lid Firecracker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Berichten
    131
    Thanks
    9
    10 waarderingen in 7 posts
    Is het niet.... het lijkt op VWL en het logo is van voor de overname door Wolff.
    VUURWERKLAND is een formule en geen logo... het wordt ook niet door Wolff gebruikt.

  10. Deze gebruiker waardeert Firecracker voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    381
    Thanks
    641
    796 waarderingen in 210 posts
    Hoe e.e.a met Partyland zit - of dit via Wolff loopt of niet - is mij ook niet duidelijk. Vind 't altijd fascinerend om te puzzelen op de artikelnummers. Hoe dan ook, dit waren altijd hele behoorlijke pakketten.

    Ik weet dat er door het hele gemieter met ILenT vorig jaar een hele hoop is afgekeurd van dit spul, de boel is nu dus aangepast om te voldoen aan de 'cirkel van 1 meter rond het product' en zodoende dus echt schrikbarend veel minder geworden. Niet alleen bij Dirk, Deka en Makro maar ook bij Albert Heijn. Zelfs het kleine sierpakket (met mini fonteintjes Gold, Silver, Sky, Dream, Flowers en Stars)bevat de nieuwe effecten. Gemiddeld zo'n twee potjes per pakket bevatten een green glitter effect, dan is er nog een silver glitter effect en een silver glitter met een soort crackling (zacht). De rest zijn veredelde ijsfonteinen (niet overdreven) met een Bengaalse vlam in rood, groen, oranje of blauw. Enige positieve vind ik dat de Bengaalse vlammen bij de meeste potjes mooi helder zijn van kleur. Hier twee keer de 'Red Dragon' uit het 'Sierfonteinen (XL)' pakket in doosje van zowel AH als Dirk.

    Naam: IMG_7259.jpg
Bekeken: 380
Grootte: 149,0 KB

    Ter vergelijking, dit waren de uitwerkingen voor de afkeur en dus aanpassingen:



    Eeuwig jammer. Wel lekker stil, ofzo....

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    673
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts
    Super Exchange. Bij mij was de verwondering zo groot omdat het kleine pakket ( van vorig jaar) zoveel beter presteerde dan de grote van dit jaar. Maar het is dus allemaal troep.

    M.B.T. de Wolff vraag. Partyland staat wel ergens anders ingeschreven volgens google.
    https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

  14. #11
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    381
    Thanks
    641
    796 waarderingen in 210 posts
    De verbazing was bij mij ook groot. Zeker omdat PTD ook een filmpje van 't Makro spul had van dit jaar, alleen dat is (als je goed oplet in de video) een oude, 2020 of eerder, batch. Alle top foil op de fonteinen is daar nog van plastic, bij de nieuwe batches is dit vervangen door rood papier. Kortom, die presteren nog wel goed.

    Toen ik op tweede kerstdag die meter afstak en alle neefjes en nichtjes op afstand had gezet - 'want dit knettert soms stevig' was 't ff fronzen. Vind 't ook echt een gemiste kans en ietwat makkelijke oplossing, gezien bijv. de Smiley pakketten van GBV nog wel 'echte' effecten bevatten alsook dat nieuwe spul van Wolff.

    Ja ik weet dat Partyland B.V. uit Zwaagdijk komt. Dit staat ook op de kartonnen, alleen volgens mij hebben zij geen faciliteiten dus verloopt de import / opslag / distributie waarschijnlijk via Wolff.

  15. #12
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Ik had 2020-2021 het grote pakket bij de Dirk gekocht voor €10,- en twee kleine voor 5,- per stuk.

    Was niet ontevreden. De 4 ronde potjes uit het kleine pakket van €5,- waren voorzien van mijnen. Een ander forum lid had dit destijds ontdekt. Bij de AH kostte dat kleine pakket €10,- euro, waar het bij Dirk €5,- kostte.

    Dit jaar geen enkel pakket gehad en gelukkig ook maar, want zo te lezen hier, viel het zwaar tegen.
    Heb wel de Rubro Panda fonteinen gehad. Van de crackling is niets meer te bekennen. Gewone zilverfonteinen, slaat nergens op.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecracker Bekijk bericht
    Is het niet.... het lijkt op VWL en het logo is van voor de overname door Wolff.
    VUURWERKLAND is een formule en geen logo... het wordt ook niet door Wolff gebruikt.
    Klopt dit wel? Vuurwerkland was toch van "B&W", wat het bedrijf was achter o.a. Lidu en Star collection en dat met de overname van "B&W", "Vuurwerkland" ook is overgenomen?

  16. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    673
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Ik had 2020-2021 het grote pakket bij de Dirk gekocht voor €10,- en twee kleine voor 5,- per stuk.

    Was niet ontevreden. De 4 ronde potjes uit het kleine pakket van €5,- waren voorzien van mijnen. Een ander forum lid had dit destijds ontdekt. Bij de AH kostte dat kleine pakket €10,- euro, waar het bij Dirk €5,- kostte.
    Je suis "een ander forum lid"

    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...k-van-de-broek is dit topic

    zodoende ook mijn verbazing
    https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

  17. Deze 2 gebruikers waarderen eumetazoa voor het bericht:


  18. #14
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eumetazoa Bekijk bericht
    Je suis "een ander forum lid"

    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...k-van-de-broek is dit topic

    zodoende ook mijn verbazing
    Alle CAT 1 gaat slecht worden. 2020-2021 was de laatste jaarwisseling met kwalitatieve Cat 1.
    Je ziet wat het nu aan het worden is. Trieste hoopjes karton en lucht die je geld niet waard zijn.

  19. #15
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    381
    Thanks
    641
    796 waarderingen in 210 posts
    Deze pakketten weer getest, ze zijn leuk verbeterd dit jaar! De 2023 batch heeft een aantal fonteinen met een zilvervulkaan, de ‘ijsfonteinen’ zijn redelijk beperkt tot alleen de ‘Red Dragon’. De overige voorheen ijsfontein effecten hebben nu een hele degelijke Bengaalse vlam aan de basis en zilveren/gouden sterren, duren langer doordat ze rustig branden en komen een stuk hoger. Crackling is volledig verdwenen, maar prima goedgemaakt. Valt op oudjaar, zoals vanzelfsprekend voor F1, natuurlijk in het niet maar voor de donkere dagen echt prima stookvoer.

    Mooi te zien dat er ook verbetering in kan zitten, in plaats van alleen maar afbraak.

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •