Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 89 van 89
  1. #76
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Dappere en zakelijk slimme zet. Zowel van GBV als van Evo en Pangu. Pangu krijgt een kans om door te leven (van Evo snap ik het niet helemaal?) en GBV haalt naast zijn eigen "massa-productie" lijnen als Pro-line en min of meer budgetmerken Weco en St8ment zo twee lijnen binnen met freakproducten. Een markt waar ze nauwelijks voeten in de aarde hadden.

    Over de prijs en kwaliteit maak ik me weinig zorgen. Die moet in balans zijn. En als de prijs te hoog wordt of de kwaliteit te laag, dan koop ik wat anders. Zo simpel is het. Ik heb in de afgelopen jaren veelal mixen van merken gehad, simpelweg omdat ik weinig geef om het "merk". Het moet goed zijn, zowel kwalitatief als prijstechnisch. Of dat nou Lesli, Pangu of GBV is maakt mij weinig uit.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  2. #77
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Na de laatste posts voel me toch genoodzaakt om er nog even fel in te vliegen.

    Allereerst: ik hou van Pangu. Al jaren, en ook volgend jaar! Onvoorwaardelijke liefde.

    Ja, ik snap de ontwikkeling vanuit Pangu en GBV volledig, zoals ik ook in mijn post al zei. Zo werkt het in de (online) retailwereld bijvoorbeeld ook. De groten eten de kleinen op. Het getuigt van ondernemerschap om deze move te maken. Zakelijk dikke pluim.

    Maar dat interesseert mij eigenlijk niets. Als freak (en eind december ook als consument) ervaar ik dat ik nu voor eenzelfde hoeveelheid vuurwerk dit jaar veel meer betaal. Ik vind het nogal wat, die prijzen. Dit geldt met name voor nieuwe artikelen en compounds in het algemeen. Evo (Renaissance) en GBV (statement) zijn daar helaas geen uitzondering in. Voorgaande jaren werden nieuwe producten (bijv. Mega Willows) omarmt en massaal ingekocht (voor 115,- vorig jaar RickGAE). Nu laten veel freaks de Kingsmen bijvoorbeeld links liggen (149,- en een adviesprijs van 229,-!!!). De statement lijn idem dito. En hoe vaak lees ik dit jaar op het forum berichten als 'ik ga geen 169,95 voor een compound betalen'? Waar zijn al die 30mm 100sh cakeboxen van 80,- / 90,- in de freakacties (los van wat uitloop)? Nee bijna alle nieuwe cakeboxen liggen qua prijs (ruim) boven de 100,-

    Niets dan respect voor de acties die een winkelier (al dan niet samen met de importeur doet), maar voor mij begint dit een soortgelijk verhaaltje te worden als bij Zena Belgie. Ook daar zie ik dat (nieuwe) artikelen echt fors zijn gestegen in prijs afgelopen jaren. Leuk dat er vervolgens een (zogenaamde) 25% korting is, maar puntje bij paaltje word ik er als consument niet beter van aan de kassa, integendeel. En ja er zijn gelukkig uitzonderingen gekeken naar importeurs (waarom lukt het hen wel om een prijsniveau te handhaven?) en freakwinkels.

    Dat de ene consument erg gefocust is op prijs, got it. Dat de andere consument er gefocust is op kwaliteit, got it. Value for money (prijsperceptie) is echter de key. En ja, dat bepaalt iedere consument voor zich, en gelukkig maar. Onder freaks in het algemeen constateer ik echter wel toenemende mate dat die prijsperceptie verslechtert (logisch ook gezien de stijging van advies-/online-/freakprijzen bij sommige importeurs/merken).

    Dus nee, ik maak me niet druk over de kwaliteit en wacht het moois waar Pangu weer mee gaat komen geduldig af. Dus ja, ik ben bezorgd over het prijsniveau van de nieuwe Pangu producten. En gelet op het bovenstaande heb ik daar alle reden toe.

    Algemeen:
    als de benzine duurder wordt of de zorgpremie stijgt, klaagt iedereen. Maar ik heb soms het idee dat het hier niet gezegd mag worden als binnen de vuurwerkwereld zoiets gebeurt. Dan 'moeten' we nog steeds dankbaar zijn.


    PS:
    - Dat Evo een demo organiseert voor 50 freaks is top. Ik was er ook en heb me prima geamuseerd. Ik snap alleen niet wat dit met de discussie te maken heeft? Rechtvaardigt het 1 het ander?
    - Dat de 'man van GBV' meeleest juich ik alleen maar toe. Dat weerhoudt mij er echter niet van om te zeggen wat ik vind/signaleer. Het getuigt immers ook van ondernemerschap om naar je klanten te luisteren en op hun behoeften in te spelen. Wie weet steekt de man van GBV er nog wat vanop.
    Ook jij krijgt een Amen van mij. Super onderbouwde reactie die de mening van veel liefhebbers representeert.

    En vergeet ook niet; waar de 1 steken laat liggen op de markt, pakt de ander het weer op. Als ( om even een goed voorbeeld te geven in dit topic ) Evolution/Pangu te duur wordt in verhouding, dan stapt men over op een andere leverancier. We gaan de ontwikkelingen vanzelf meemaken. Ook ik heb dit jaar grotendeels voor totaal andere importeurs gekozen dan normaal. Broekhoff is in mijn ogen dit jaar de importeur die in dit gat springt ( prijs kwaliteit verhouding ). En ook Rubro en wie had dat nou gedacht 3 jaar geleden. Tegenwoordig levert iedere importeur op de Nederlandse markt echt goede kwaliteit, dus daar ligt de concurrentie al echt hoog.

  3. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  4. #78
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    - Dat de 'man van GBV' meeleest juich ik alleen maar toe. Dat weerhoudt mij er echter niet van om te zeggen wat ik vind/signaleer. Het getuigt immers ook van ondernemerschap om naar je klanten te luisteren en op hun behoeften in te spelen. Wie weet steekt de man van GBV er nog wat vanop.
    Waarom zou de man van GBV op de behoeften van freaks in moeten spelen als ik vragen mag? Stel dat je totaal niet van die betreffende doelgroep afhankelijk bent. Waarom zou je dan naar die mensen moeten luisteren? Als die man van GBV nou zo afhankelijk van freaks zou zijn geweest, had men de website wel iets eerder geopend bijvoorbeeld.

    Daarbij, de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden toch? Ik zie het potentiële probleem dan ook echt niet.

  5. Deze gebruiker waardeert firekwakkers voor het bericht:


  6. #79
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Waarom zou de man van GBV op de behoeften van freaks in moeten spelen als ik vragen mag? Stel dat je totaal niet van die betreffende doelgroep afhankelijk bent. Waarom zou je dan naar die mensen moeten luisteren? Als die man van GBV nou zo afhankelijk van freaks zou zijn geweest, had men de website wel iets eerder geopend bijvoorbeeld.

    Daarbij, de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden toch? Ik zie het potentiële probleem dan ook echt niet.
    Kijk eens op Evolutionvuurwerk.nl.... Volgens mijn willen ze juist heel graag de freaks naar de winkels trekken aangezien er haast bij ieder artikel staat dat het een freak prijs heeft.
    De samenwerking met Pangu en EVO lijkt me dan ook hele bewuste keuze en echt een poging om een nieuwe doelgroep aan te spreken.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  7. Deze gebruiker waardeert Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  8. #80
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Kijk eens op Evolutionvuurwerk.nl.... Volgens mijn willen ze juist heel graag de freaks naar de winkels trekken aangezien er haast bij ieder artikel staat dat het een freak prijs heeft.
    De samenwerking met Pangu en EVO lijkt me dan ook hele bewuste keuze en echt een poging om een nieuwe doelgroep aan te spreken.
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik lees hier op het forum immers regelmatig dat de echte freaks al ruim voor november hebben besteld. Daarbij zijn deze GBV freakprijzen al jaren bekend als bliksemdeals. Bestaand concept, alleen een andere naam. Vanaf november en zeker vanaf begin december t/m de verkoopdagen, shopt de (online) doelgroep van GBV erop los.

    GBV heeft geen baat bij freaks die het hele jaar door bestellen, dus daar wordt echt het marketingapparaat niet op aangepast. Neemt niet weg dat dealers deze ontwikkelingen alleen maar toejuichen natuurlijk. Met sterke merken als Pangu en Evolution in de schappen, is de kans op nieuwe klandizie groot en daardoor blijft GBV op zijn beurt weer interessant voor (nieuwe) dealers.

  9. #81
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Waarom zou de man van GBV op de behoeften van freaks in moeten spelen als ik vragen mag? Stel dat je totaal niet van die betreffende doelgroep afhankelijk bent. Waarom zou je dan naar die mensen moeten luisteren? Als die man van GBV nou zo afhankelijk van freaks zou zijn geweest, had men de website wel iets eerder geopend bijvoorbeeld.

    Daarbij, de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden toch? Ik zie het potentiële probleem dan ook echt niet.
    Ieder een beetje volwassenbedrijf doet aan doelgroepsegmentatie en speelt in op de behoefte van ieder segment (en beter nog iedere persoon). En zoals Samenvuurwerkkopen ook al zegt: dit is juist een heel belangrijk segment voor hen (Evolution): van liefhebbers voor liefhebbers.

    Daarnaast schechts je ook perfecht het probleem (dat jezelf vervolgens niet ziet): nu Evolution wordt overgenomen door GBV, en GBV zich niet (echt) focust op de freaks, gaat deze ontwikkeling juist ten koste van de freaks. Ik zie het probleem dan weer wel.

  10. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  11. #82
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Ieder een beetje volwassenbedrijf doet aan doelgroepsegmentatie en speelt in op de behoefte van ieder segment (en beter nog iedere persoon). En zoals Samenvuurwerkkopen ook al zegt: dit is juist een heel belangrijk segment voor hen (Evolution): van liefhebbers voor liefhebbers.

    Daarnaast schechts je ook perfecht het probleem (dat jezelf vervolgens niet ziet): nu Evolution wordt overgenomen door GBV, en GBV zich niet (echt) focust op de freaks, gaat deze ontwikkeling juist ten koste van de freaks. Ik zie het probleem dan weer wel.
    Helemaal met je eens tot halverwege je eerste zin. Als de behoeften van een zeer kleine doelgroep, haaks staan op de behoeften van mijn primaire doelgroep(en), dan zou ik daar persoonlijk mijn visie en beleid niet op aan gaan passen. Je doelgroep moet wel te bereiken zijn natuurlijk. Als we dan toch marketingtechnisch bezig zijn, speelt GBV wel degelijk in op de behoeften van de betreffende doelgroep. De marketing mix bestaat immers uit meerdere factoren die belangrijk zijn. De 'P' van plaats bijvoorbeeld; Pangu en Evolution krijgen een veel betere landelijke dekking. Het draait hier echter 9 van de 10x om de 'P' van prijs. Vandaar mijn opmerking: de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden. Links en rechts kun je offertes opvragen en krijg je betere prijzen dan de online gecommuniceerde prijzen tijdens freakacties. De november en decemberprijzen van GBV staan hier echt volledig los van.

  12. Deze gebruiker waardeert firekwakkers voor het bericht:


  13. #83
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Helemaal met je eens tot halverwege je eerste zin. Als de behoeften van een zeer kleine doelgroep, haaks staan op de behoeften van mijn primaire doelgroep(en), dan zou ik daar persoonlijk mijn visie en beleid niet op aan gaan passen. Je doelgroep moet wel te bereiken zijn natuurlijk. Als we dan toch marketingtechnisch bezig zijn, speelt GBV wel degelijk in op de behoeften van de betreffende doelgroep. De marketing mix bestaat immers uit meerdere factoren die belangrijk zijn. De 'P' van plaats bijvoorbeeld; Pangu en Evolution krijgen een veel betere landelijke dekking. Het draait hier echter 9 van de 10x om de 'P' van prijs. Vandaar mijn opmerking: de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden. Links en rechts kun je offertes opvragen en krijg je betere prijzen dan de online gecommuniceerde prijzen tijdens freakacties. De november en decemberprijzen van GBV staan hier echt volledig los van.
    Helemaal met je eens tot halverwege de eerste zin... dat komt op mij niet als 'helemaal' over haha.

    Vanuit GBV oogpunt heb je helemaal gelijk in het bovenstaande: zij hebben de potentie om hun huidige doelgroep beter te gaan bedienen. Vanuit Evo oogpunt staat mijn verhaal hierboven mijns inziens nog steeds fier overeind.

    De zeer kleine doelgroep waar je over spreekt, is overigens niet zeer klein, wel in personen maar zeker niet in afzet/omzet (ook niet relatief gelet op de 70mln die de lucht in gaat ieder jaar).

    Wat betreft je opmerking 'de freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden, dat gaat ook niet helemaal op.

    Je mag me PM'en om deze discussie verder voort te zetten, want we dwalen nogal af van het topic. Ikzelf vind het een boeiend onderwerp.
    Laatst gewijzigd door bonzo26; 24 oktober 2019 om 18:55

  14. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  15. #84
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Helemaal met je eens tot halverwege de eerste zin... dat komt op mij niet als 'helemaal' over haha.

    Vanuit GBV oogpunt heb je helemaal gelijk in het bovenstaande: zij hebben de potentie om hun huidige doelgroep beter te gaan bedienen. Vanuit Evo oogpunt staat mijn verhaal hierboven mijns inziens nog steeds fier overeind.

    De zeer kleine doelgroep waar je over spreekt, is overigens niet zeer klein, wel in personen maar zeker niet in afzet/omzet (ook niet relatief gelet op de 70mln die de lucht in gaat ieder jaar).

    Wat betreft je opmerking 'de freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden, dat gaat ook niet helemaal op.

    Je mag me PM'en om deze discussie verder voort te zetten, want we dwalen nogal af van het topic. Ikzelf (van beroep ben ik tegenwoordig lead 'pricing' bij een internationaal miljardenbedrijf) vind het een boeiend onderwerp, met name die P van Prijs dus binnen de marketing mix.
    Haha ja sorry, als ik het inderdaad zo teruglees, komt het inderdaad erg ongelukkig over. Zal je even een PM sturen en kunnen we hier inderdaad weer verder met Pangu en GBV.

  16. #85
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    We gaan het zien wat het ons gaat brengen.. zolang pangu pangu maar blijft vind ik het goed net zo als met evo..dat word ook ineens bij mijn proline dealer verkocht dus wie weet volgend jaar ook pangu??

  17. #86
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Massa is kassa
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  18. #87
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Omdat er vooral veel reacties waarin gesuggereerd wordt dat het meteen impact zal hebben op prijsbeleid en zelfs kwaliteit, hebben wij om meer informatie gevraagd bij GBV-WECO.
    Voor iedereen van belang om door te lezen om er een beter beeld bij te hebben; https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...5-oktober-2019


    Ik wil iedereen hier meteen even meegeven dat het zeer vervelend en ondankbaar over kan komen bij winkeliers en importeurs als er iets gesuggereerd wordt op basis van aannames i.p.v. feiten. Hier mogen we met elkaar best eens op letten, we maken ons hier makkelijk allemaal schuldig aan, maar het kan ook tot gevolg hebben dat we straks minder prijsvragen en winacties kunnen organiseren, dat treft wel iedere bezoeker van het forum. Gewoon even op letten dus, we kunnen prima eerst wat feiten achterhalen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. Deze 18 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  20. #88
    peterburgers
    Gast
    Mag weg.
    ........

  21. #89
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterburgers Bekijk bericht
    Wat een denigrerend toontje en ook nog is gaan dreigen.
    Ik denk ook dat het best duidelijk gezegd moet worden. Het is geen dreigement, maar dit horen we wel al jaren her en der, het zou zonde zijn als we een keer nadelen ondervinden door iets wat we met elkaar ook kunnen uitsluiten. Uiteindelijk doet iedereen hier wel eens aan mee, het gaat ook mijzelf aan, maar als we er met elkaar op letten, kunnen we het ook leuk houden voor iedereen hier.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. Deze 6 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •