Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerk.expert.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Thanks
    517
    Thanked 1.147 Times in 400 Posts
    Laurence, heb je al aangeklopt bij de federatie? Wellicht hebben zij andere ingangen of aanvullende informatie. Lijkt mij toch dat zij jou willen en kunnen helpen.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

VWC-Lid Jarneu25's schermafbeelding
    Thanks
    5
    Fantastisch artikel! Dit geeft mij toch weer een hele andere kijk op de ''slachtoffers'' die er elk jaar vallen en waardoor

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    778
    Thanked 1.314 Times in 664 Posts
    Vandaag mail gehad van VeiligheidNL

Dank voor uw vraag. Helaas kunnen wij in onze gegevens over vuurwerkletsel geen onderscheid aanbrengen in MAIS2- en MAIS2+ letsels. Vuurwerkongevallen worden op 31 december en 1 januari ter plekke versneld geregistreerd, en niet zoals gewoonlijk bij onze SEH-gegevens via de uitgebreide LIS-registratie. In onze publicaties over vuurwerkongevallen beschouwen we i.h.a. amputaties, brandwonden en oogletsel als ernstig letsel, en oppervlakkige letsels, open wonden en fracturen als (relatief) minder ernstig. Daarnaast beschouwen we letsels die zijn behandeld op de SEH-afdeling als ernstiger dan letsels waarvoor de huisartsenpost bezocht is. Een strikte indeling volgens de MAIS-codering is hiervoor dus niet mogelijk, aangezien daarvoor aanvullende informatie, zoals ziekenhuisopname, noodzakelijk is.

Op basis van type letsel is wel een onderscheid mogelijk naar legaal en illegaal vuurwerk. Zo worden amputaties in de regel veel vaker veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Dit kunt u vinden in onze rapportages over vuurwerkletsel tijdens de laatste jaarwisseling, te downloaden op deze site:

https://www.veiligheid.nl/organisati...aties-algemeen

Dit schiet dus niet op, Dat MAIS codering niet direct gedaan kan worden wist ik al. Extrapoleren is wel mogelijk, die kan aan de hand van omschrijving van letsel Bijvoorbeeld zoals: "Brandwond op bovenkant arm" zelfs zonder graad van brandwond kan er al een codering aan gekoppeld worden...

Dat ze "open wonden" onder minder ernstig letsel scharen is ook opmerkelijk.

zal morgen een reactie sturen.

4. The Following 4 Users Say Thank You to laurence For This Useful Post:

VWC-Lid Sirens's schermafbeelding
    Thanks
    704
    Je bent lekker bezig laurence!
    Maak je niet druk, het verbod komt er toch wel.

VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Thanks
    1.264
    Thanked 1.190 Times in 508 Posts
    Prima laurence,

Kan helemaal geen kwaad dat ze bij Veiligheid.NL in de gaten krijgen dat er iemand aan het graven is!

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    778
    Thanked 1.314 Times in 664 Posts
    Contact verloopt moeizaam, na de eerste reactie op mijn mail een tegenreactie gestuurd met her verzoek tot de lijsten van de SEH enquete. Hier na anderhalve week nog geen reactie op gehad.

Ik wacht deze week even af en kijk dan of de federatie of BCN namens mij een verzoek willen indienen.

Zonder de data kan ik alleen kort door de bocht conclusies maken (al doen ze dat net zo goed zelf ook al) iets wat ik liever niet doe maar als het alternatief er niet is dan moet het maar, willen ze het tegendeel bewijzen dan zullen ze geforceerd de data ook moeten inzetten.

Uiteindelijk wil ik een degelijk rapport opstellen in PDF ipv van hier op het forum, deze dan via BCN of federatie na laten kijken en inzetten als tegengeluid.

8. The Following 3 Users Say Thank You to laurence For This Useful Post:

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten