Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.006
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    'Vuurwerk? We knallen het trauma er wel uit!'

    Al weken gaat mijn hond met zijn staart tussen zijn benen naar buiten vanwege het vuurwerkgeknal. Andere steden hebben vuurwerkvrije zones, maar Enschede, nota bene met een pikzwart vuurwerkverleden, doet hier niet aan mee. "We knallen het trauma er wel uit!", zullen ze vast denken.

    Door Jorien Schulten

    Ik zie elke dag hoe 'doodsangst' eruit ziet. Mijn lieve, zachtaardige, getraumatiseerde, asielhond schiet weg, kruipt weg tussen de struiken, duikt in een leegstaande sloot of begint als een rietje te trillen.

    Ik kalmeer hem en nodig hem uit om met me mee te lopen. Hij trekt dan zo hard dat hij zichzelf bijna kilt. "Snel naar huis waar het veilig is", denkt hij.

    Sinds een paar weken is het elke dag raak. Je zult het niet geloven, maar ik wandel drie keer per dag met hem en zeker een keer per dag is het raak! Als we pech hebben alle drie de keren. 's Avonds durft hij de deur al niet meer uit.

    En niet alleen waar ik woon op 't Hogeland wordt er geknald, ook in andere delen van Enschede. Sinds ik er op gefocust ben, hoor ik het altijd en overal.

    Gistermiddag nog tussen Mekkelholt en Bolhaar, waar ik mijn bedrijfsruimte heb. Harde knallen, zachte knallen. Het maakt niet uit. Een knal is een knal. Een trigger die zegt: "Hier ben ik niet veilig." Niet alleen voor mijn hondje, ook voor andere dieren, om nog maar te zwijgen over alle mensen die betrokken waren bij de vuurwerkramp! Of zijn we dat vergeten?

    Ik deel mijn frustratie op social media en krijg zo ontzettend veel reacties dat ik daar uit op kan maken dat het leeft onder de mensen. Ik ben niet de enige.

    Wanneer spreekt Gemeente Enschede zich hier nou eens over uit? Wanneer treedt de politie nou eens hard op tegen illegaal afsteken van vuurwerk? Want bij mijn weten mag dat alleen op 31 december. Of heb ik iets gemist?

    https://www.huisaanhuisenschede.nl/n...ma-er-wel-uit-
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    En als honden eigenaar zeg ik dan: Doe er iets aan!!! Ga oefenen,trainen enz en ga niet doodzielig je zelf tot slachtoffer zitten maken.

    Onze nieuwste telg heeft een gedegen vuurwerktraining gehad en vind het geweldig omdat ik vuurwerk heb gekoppeld aan gekke spelletjes,lekker snoeppies enz. Je kan een hond conditioneren en deze meneer doet ook, hij bevestigd de angst juist.......

  3. Deze 3 gebruikers waarderen sprinkhaan voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    535
    Thanks
    271
    237 waarderingen in 147 posts
    Eens met sprinkhaan!

    Wij hebben vorig jaar op 6 oktober ook een puppy gekregen en hem gelijk (uiteraard op een normale manier) leren wennen aan vuurwerk. Gewoon met hem naar buiten gaan als er vuurwerk afgestoken worden en hem vooral niet zielig vinden maar hem aanleren dat het heel normaal is.

    Bij de puppycursus werd geadviseerd om de radio aan te zetten en de gordijnen dicht te doen de 31ste. Nou dat hebben we geweten, de hond ging op de vensterbank liggen met zijn kop tussen de gordijnen door om maar naar buiten te kunnen kijken . De gordijnen gingen daarna snel weer open

  5. #4
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sprinkhaan Bekijk bericht
    En als honden eigenaar zeg ik dan: Doe er iets aan!!! Ga oefenen,trainen enz en ga niet doodzielig je zelf tot slachtoffer zitten maken.

    Onze nieuwste telg heeft een gedegen vuurwerktraining gehad en vind het geweldig omdat ik vuurwerk heb gekoppeld aan gekke spelletjes,lekker snoeppies enz. Je kan een hond conditioneren en deze meneer doet ook, hij bevestigd de angst juist.......
    Inderdaad, iemand die het snapt! Honden zijn alleen BANG omdat WIJ ze toelaten bang te zijn. Dus trainen en niet bevestigen, is de beste oplossing.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Nou, nou. toch zeker 1x per dag een knal. Wat een uber-huilie dit! Iedereen de schuld geven en wegkijken voor een oplossing. En dan ook nog steunbetuigingen gaan zoeken op social media...

    Soorgelijke situatie: ouders met een ontregeld kind, die de maatschappij (school, hulpverlenende instanties, etc.) daar de schuld van geven in plaats van de oorzaak te zoeken bij hun gebrekkige opvoeding.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Naam: 71919981_2481762455482533_7780536314167820288_n.jpg
Bekeken: 447
Grootte: 74,9 KB

    De pretletter .

  8. Deze gebruiker waardeert sprinkhaan voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Ook illegaal/pro vuurwerk afsteken mag niet op 31 december.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  10. #8
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Mijn lieve, zachtaardige, getraumatiseerde, asielhond schiet weg, kruipt weg tussen de struiken, duikt in een leegstaande sloot of begint als een rietje te trillen.
    Wat een mietje

    Nu even serieus:
    Ik kalmeer hem
    Daar ga je al, je moet deze reacties negeren. Als je gaat "kalmeren" lijkt het voor je hond alleen maar alsof er echt gevaar dreigt, zo houd je die angst in stand.

    Alle honden die ik ooit gehad heb gaven geen kick bij vuurwerk, ik kon letterlijk een salute afschieten met mijn honden bij me en het maakte ze niets uit. En ja, ik heb ook volwassen honden uit het asiel gehaald die in het begin nog bang waren voor knallen. Kwestie van trainen.

    Plus, er zijn ook duizenden mensen op jaarbasis die zwaargewond raken door andermans honden, en er zijn veel mensen die zelf doodsbang zijn voor honden, maar je hoort toch ook niemand klagen dat honden verboden moeten zijn?
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  11. #9
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    966
    Thanks
    144
    417 waarderingen in 236 posts
    Jankmens ga koken (sry wordt gefrustreerd van vuurwerkhaters).

    Zelf heb ik een franse bulldog die vind het vuuwerk wel mooi is rustig en kijkt zelfs met regelmaat in de lucht alsof ie denkt gebeurd er nog wat.
    Moet je treffen zon hond, maar please jankmens (alweer sry) wat heeft ONS cunsumentenvuurwerk met de te vroeg afsteken van (iligaal)vuurwerk/knallers te maken?

    Wordt er zo moe van.

  12. #10
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Een hoop Cesar Milan's hier op het forum...

  13. #11
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts

  14. #12
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht

    ze is er kenbaar trots op, want ze heeft 4 posts geplaatst over dit onderwerp.
    ik zou zeggen geef tips aan haar

  15. #13
    VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 mei 2018
    Berichten
    318
    Thanks
    352
    226 waarderingen in 88 posts
    Mijn kat(2 jaar oude Ragdoll) vind de kleurtjes vd cakes prachtig en zit voor het raam, ik steek in de tuin af. Salutes vind het ook cool. Alleen vuurpijlen vindie een raar geluid, maar niet bang ;-)

  16. #14
    VWC-Lid freddie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    351
    Thanks
    281
    152 waarderingen in 73 posts
    sorry maar je ziet direct dat het van dat linkse hippy volk is

  17. #15
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Naar aanleiding van dit artikel heb ik contact gezocht met de Huis aan Huis Enschede om het een en ander toe te lichten. Zie onderstaand mijn stukje.

    Naam: WhatsApp Image 2019-10-16 at 18.01.17.jpg
Bekeken: 191
Grootte: 190,4 KB

  18. Deze 15 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •