Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 37
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    ’Totaalverbod vuurwerk eigen schuld’

    Dat er inmiddels een meerderheid onder de Nederlandsae bevolking voorstander is van een ban op vuurwerk hebben vuurwerkfanaten aan zichzelf te danken, vindt I. Zingel.



    Dagenlang vuurwerk afschieten op straat, vuurwerk naar passanten en hulpverleners gooien, steeds zwaarder en illegaal vuurwerk afsteken, ga zo maar door. Als je niet goed met vuurwerk om gaat en respectloos naar andere mensen bent, dan krijg je vanzelf een keer een totaal vuurwerkverbod om je oren! Had je je maar moeten gedragen!

    https://www.telegraaf.nl/watuzegt/11...k-eigen-schuld
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Dit mag gezegd worden, helaas denk ik dat de radraaiers hier niet naar luisteren of überhaupt de krant lezen

    Had alleen beter "vuurwerkmisbruikers" kunnen staan ipv fanaten, maargoed ik voel mij niet aangesproken.

  3. Deze 8 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Dat er inmiddels een meerderheid onder de Nederlandsae bevolking voorstander is van een ban op vuurwerk hebben vuurwerkfanaten aan zichzelf te danken, vindt I. Zingel.

    Wat een ongelofelijke onzin. Misschien moet deze meneer eens een gesprek met ons gaan voeren voordat hij zo iets laat plaatsten. Indirect beschuldigt hij mij er dus van dat er een verbod aan zit te komen ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. Deze 4 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Onacceptabel dat ze deze debiel een podium hebben gegeven. Dit is hetzelfde als alle Marokkanen dood wensen omdat 1 Marokkaan iets crimineels doet. Dat heet discriminatie! Dat een krant daaraan bijdraagt is onacceptabel!
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  7. Deze 7 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    alles over een kam scheren man man man
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  9. Deze 2 gebruikers waarderen pyrodreams voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 mei 2018
    Berichten
    318
    Thanks
    352
    226 waarderingen in 88 posts
    Het is maar een klein groepje wat het met O&N verpest voor de rest. Cliche maar waar. Alles op hun pad moet in de brand en vallen ambulance broeders en politie aan met vuurwerk. WALGELIJK volk! Reden dat thunderkings eruit moeten. Toch los je daar in mijn ogen helemaal niets mee op.

    Al verbied je al het vuurwerk vind dat schorem wel andere manieren te rellen! Water naar de zee dragen. De politie staat volledig kansloos met een handjevol aan personeel.(bedankt RUTTE!) Overigens is het lang niet overal een rellende bende, maar alleen de excessen worden uiteraard in beeld gebracht door de main stream media.(alles voor de kijkcijfers)

  11. Deze 7 gebruikers waarderen WitteRook voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Wat kunnen wij eraan doen dat de jeugd steeds zwaarder vuurwerk afsteekt, dat ligt toch echt bij de regering dat ze dit strengen aan moeten pakken.

    Weer krijgt het legale vuurwerk de schuld van het illegale, want wij zijn de dupe en het illegale vuurwerk blijft gewoon, omdat ze denken dat ze alles oplossen met het bannen van legaal vuurwerk.

    Misbruik word er niet alleen van vuurwerk gemaakt, ik heb een hele lade vol met messen, dit betekend toch ook niet dat ik iemand neer wil steken? Maar het gebeurt wel.

    Ik hou van voetbal, maakt dit mij gelijk een hooligan? Nee want er zijn ook mensen die normaal naar een wedstrijd gaan. Maar ze zitten er wel tussen.

    Het is de mens die het doet en die kunnen helaas overal misbruik van maken.

    Klinkt gek, maar denk dat ze ergens blij mogen zijn dat het nu nog kleine groepjes zijn die dit doen.
    Ga je alles verbieden en centrale shows houden heb je 1 grote meute bij elkaar. Dus in mijn ogen het risico nog veel groter.

    Achja, kan er weer uren over typen maar heeft toch geen zin.

  13. Deze 3 gebruikers waarderen Dionysus voor het bericht:


  14. #8
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    729
    440 waarderingen in 253 posts
    Probleem is dat er rond oudjaar chaos op straat heerst. Veel mensen onder invloed van drank en drugs. En veel mensen die vuurwerk afsteken. Stel dat 5% zich misdraagt. Hoe pak je zoiets aan? Het is heel moeilijk om daders in het donker, grote menigtes plus vuurwerk op te pakken. Ipv te roepen dat het over 1 kam scheren is (wat ook klopt) heeft iemand daadwerkelijk betere ideeën om dit probleem aan te pakken?

  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Zoals altijd! Die gasten in den haag zijn alleen maar aan het pleister plakken zonder überhaupt een duurzaam en effectief beleid te realiseren tegen dit soort vuurwerkgerelateerde conflicten. Je pakt hiermee echt niet de onderliggende problemen aan (lees: verkoop, distributie van illegaal vuurwerk, vuurwerkoverlast, en handhaving op wijkniveau). En uiteindelijk, wij fanaten komen toch wel aan vuurwerk. En succes Den Haag met de handhaving als er een landelijk totaal vuurwerkverbod gaat komen tijdens oud en nieuw. Gaat never een succes worden.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Pyropinoy voor het bericht:


  17. #10
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    het woord fanaten had vervangen moeten worden door raddraaiers.
    dit is precies wat de media en de regering willen, het gewone volk een mening laten hebben die hun uit komt...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  18. Deze gebruiker waardeert Palm Tree voor het bericht:


  19. #11
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    steeds zwaarder en illegaal vuurwerk afsteken
    En zie hier waar het alweer misgaat... Hoe kun je nou iets dat al verboden is gaan bestrijden met het weghalen van iets totaal anders?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze 4 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  21. #12
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Wat moet je hier nou weer van denken vermoeiend dat is het...
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  22. Deze 2 gebruikers waarderen kwintos voor het bericht:


  23. #13
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Natuurlijk door een totaal verbod gaat deze soort zich ineens gedragen. Illusie. Was het maar zo makkelijk, dan zou ik types als deze Zingel verbieden.

  24. #14
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Een klein beetje context: dit is een ingezonden mening in een rubriek van de Telegraaf. Het is dus geen redactioneel artikel en dus is het niet geheel fair om de krant (in dit geval) aan te rekenen dat ze dit plaatsen.

    Neemt niet weg dat de beste man/vrouw de plank natuurlijk volledig mis slaat met dit stukje.

  25. #15
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Je hoeft en kan als handhaver ook niet overal tegelijk zijn. Maar degene die je pakt tijdens de dag der dagen aan het schandblok er mee.

    Naam: straffen.jpg
Bekeken: 467
Grootte: 145,6 KB
    December Will Be Magic Again!!

  26. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •