Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Thanks
    20.366
    Thanked 9.589 Times in 4.855 Posts
    Afbeeldingen
    98

Man (32) veroorzaakte met illegaal vuurwerk een 'rampgebied' in Etten-Leur, 180 uur t

Hij wilde flink uitpakken met oud op nieuw. De 32-jarige man uit Etten-Leur zorgde er met zwaar illegaal vuurwerk voor dat de Vinkenbroek op nieuwjaarsdag 2018 veranderde in een rampgebied. Voor de rechtbank in Breda betuigde hij woensdag huilend spijt. De officier van justitie eiste woensdag 180 uur taakstraf en vijf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf tegen de man.

De man die 218 stuks illegaal vuurwerk kocht en afstak, wilde voor de rechtbank niet zeggen waar hij dat vandaan heeft gehaald. "Ik ben bang voor represailles als ik namen noem. Ze hebben mij telefonisch gewaarschuwd, ik heb twee kleine kinderen", zei hij geëmotioneerd tegen de rechter. Volgens de officier van justitie was het niemands bedoeling dat het zo uit de hand zou lopen.

Laag zelfbeeld
    Met de man gaat het niet goed. Hij vertelde aan de rechtbank dat hij als steigerbouwer na een zwaar ongeluk al tien jaar arbeidsongeschikt is. Pogingen om een eigen bedrijfje op te zetten, liepen tot nu toe op niets uit. Zeker na het vuurwerkdrama heeft hij een laag zelfbeeld. Hij is in therapie. Voor de rechter verklaarde hij dat hij graag met de buurt wil praten om te laten zien dat hij oprecht spijt heeft.

Omdat de man van jongs af aan gek is op vuurwerk, eist de officier van justitie ook een voorwaardelijke gevangenisstraf van vijf maanden. "Als waarschuwing om dit nooit meer te doen."

Anti-vuurwerk
    Tegen een dertigjarige man uit Zevenbergen die in Etten-Leur een doos met vuurwerk in een vuurton gooide en liet ontploffen, werd 180 uur werkstraf geëist. Hij zei woensdag dat hij anti-vuurwerk is. Hij dacht niet goed na bij zijn actie.

"Toen het begon te sissen en de explosies volgden, raakte iedereen in paniek en vluchtte naar de achtertuin. Ik kon nog net mijn hondje meenemen." Later heeft de man onderweg naar huis nog een partij overgebleven zwaar vuurwerk in paniek in een sloot gegooid.

De materiële schade door het illegale vuurwerk enorm. Veertien huizen raakten beschadigd. Vier mensen raakten gewond. En van verschillende kinderkamers, waar kinderen lagen te slapen, sprongen de ruiten. Gedupeerden willen de schade verhalen op de daders.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...akstraf-geeist
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Thanks
    763
    Thanked 1.672 Times in 898 Posts
    ''Tegen een dertigjarige man uit Zevenbergen die in Etten-Leur een doos met vuurwerk in een vuurton gooide en liet ontploffen, werd 180 uur werkstraf geëist. Hij zei woensdag dat hij anti-vuurwerk is. Hij dacht niet goed na bij zijn actie.''

geeft duidelijk een niveau van onze vrienden weer...
    !! Fallas 2020 is geboekt !!

VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Thanks
    2.278
    Thanked 8.017 Times in 3.611 Posts
    Afbeeldingen
    205
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    De materiële schade door het illegale vuurwerk enorm. Veertien huizen raakten beschadigd. Vier mensen raakten gewond. En van verschillende kinderkamers, waar kinderen lagen te slapen, sprongen de ruiten. Gedupeerden willen de schade verhalen op de daders.

Ik vraag mij af wat hij in hemelsnaam heeft gekocht, maar het zijn beste jongens geweest. Kan mij echter niet voorstellen dat je 218 stuks in de categorie c6 aanschaft, maar nitraten veroorzaken toch niet zoveel schade, of ze moeten alle kanten zijn opgeslingerd ( uit de ton )
    Vuurwerk doet de duivels dansen

VWC-Lid
    Thanks
    376
    Waren shells, die zijn later ook nog teruggevonden in de sloot.

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    697
    Thanked 1.099 Times in 589 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
    58 stuk nog wel, en dat is alleen wat ie voor mee naar huis.

VWC-Lid
    Thanks
    229
    14 huizen beschadigd... Dat moet er echt heftig aan toe zijn gegaan daar. 218 stuks vuurwerk? Vermoed een explosieve mix van shells en cobra's? Dikke bommen waren het sowieso..

VWC-Lid
    Thanks
    229
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
    Die had dan behoorlijk ingekocht, bizar veel. Hoe dom kan je trouwens zijn om een karton vol met vuurwerk in het vuur te gooien?

VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    4.685
    Thanked 2.675 Times in 1.168 Posts
    Misschien had de beste man een drankje te veel op?
    December Will Be Magic Again!!

9. The Following User Says Thank You to Happiness For This Useful Post:

VWC-Lid Sirens's schermafbeelding
    Thanks
    573
    Dit ongeluk is compleet te wijten aan die mafkees die het niet leuk vond en daarom het vuurwerk maar in een vuurton gooide. Wat een koekwaus vuurwerk weer een slechte naam en in dit geval vind ik 180 uur werken voor die mafkees maar weinig.

VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Thanks
    1.333
    Thanked 1.352 Times in 589 Posts
    Afbeeldingen
    1
    Maar het gaat dus om een en hetzelfde ongeluk? De dertigjarige “niet freak” heeft de spullen van zijn “buurman de freak” gepakt en alles in een vuur gerost??
    12e jaar Vuurwerkcrew alweer! Groetjes ddfirework.

12. The Following User Says Thank You to ddfirework For This Useful Post:

VWC-Lid Sirens's schermafbeelding
    Thanks
    573
    Jup

10 tekens

14. The Following User Says Thank You to Sirens For This Useful Post:

VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Thanks
    763
    Thanked 1.672 Times in 898 Posts
    Ben ik de enige die het trouwens raar vind dat de man die het drama uiteindelijk heeft veroorzaakt, door de doos, met vermoedelijk shells, in de vuurton te gooien, een veel lagere straf krijgt dan de man die, dan wel geen legaal vuurwerk in bezit had, maar er wel wist mee om te gaan?!

Hier een filmpje gefilmd door een beveiligings camera, en wat foto's

!! Fallas 2020 is geboekt !!

16. The Following 2 Users Say Thank You to Palm Tree For This Useful Post:

VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Thanks
    417
    Thanked 1.007 Times in 355 Posts
    Ja, eens. Krankzinnig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    Ben ik de enige die het trouwens raar vind dat de man die het drama uiteindelijk heeft veroorzaakt, door de doos, met vermoedelijk shells, in de vuurton te gooien, een veel lagere straf krijgt dan de man die, dan wel geen legaal vuurwerk in bezit had, maar er wel wist mee om te gaan?!
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

18. The Following User Says Thank You to Pyro Is Art For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    31
    Even voor de goede orde:

De man uit Etten-Leur (die voor 2000 euro aan shells had gekocht en die dit voor zijn huis afstak) en de man uit Zevenbergen (die achteloos een doos vuurwerk in de vuurton gooide en daardoor de explosie veroorzaakte) waren nauw bevriend met elkaar.

De man uit Etten-Leur (de eigenaar van het vuurwerk) wordt niet aansprakelijk geacht voor de schade.
    Dit wordt allemaal verhaald op de man uit Zevenbergen.

(En het is oktober en ik heb zin om te bestellen.)
    anti-flutvuurwerklobby

20. The Following 5 Users Say Thank You to maximaal30euro For This Useful Post:

Regels voor berichten