Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: Gehoorbescherming

  1. #1
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts

    Gehoorbescherming

    De vuurwerkbril begint overal ingeburgerd en normaal te worden, ik persoonlijk stook nooit meer zonder de vuurwerkbril. Het is een zekerheidje tijdens de jaarwisseling die mij al een aantal vervelende situaties heeft bespaard!


    Nu is het met het gehoor een ander verhaal, rijen cakes fakkelen/ volgas stoken zonder maar enig moment je zorgen te maken om je gehoor en dan s'nachts in bed liggen met die irritante piep!
    Ik heb zelf helaas blijvende gehoorschade door een paar dronken …… die een lawinepijl zo nodig horizontaal over de straat moesten schieten

    Ik ben benieuwd of en hoe jullie om je gehoor denken?

    Met de trophy, oud en nieuw en Fallas in het verschiet wil ik toch eens gaan kijken naar gehoorbescherming voor mijn vriendin en mijzelf, tips zijn welkom!
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  2. #2
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Da s een hele goeie Lars we hebben t idd altijd over onze ogen en dat is ook terecht maar ons gehoor is evenzo ook super belangrijk. Heb zelf s middags met melkbus schieten een goeie soundbarrier op m’n oren en met vw schieten een paar uitstekende oordoppen van m’n werk afgemeten op m’n oren. Af en toe kom ik er ook wel eerlijk voor uit dat ik gewoon de knal wil horen... Klinkt ook zo heerlijk!

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Ik heb door carbid schieten al gehoorschade opgelopen. Nu heb ik eigenlijk bij demo’s of shows schieten nooit gehoorbescherming in, maar heb van mijn werk uit wel een set op maat gemaakte doppen liggen. Deze ga ik ook zeker meenemen naar de Trophy zaterdag. Vaak vergeet je het tot je savonds in bed ligt met een piep in je oor.
    Bij iedere audicien kun je doppen laten aanmeten voor rond de 100 euro.

  4. #4
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Meerdere oud en nieuw vieringen meegemaakt dat er per ongeluk of expres harde knallers vlak bij mij neer werden gegooid.
    Een ander probleem is dat ik er bloed chagrijnig van wordt.
    Voor Fallas ooit een keer Alpine oordoppen gekocht en die ben ik gaan gebruiken.
    Wordt er geknald, hup oordopjes in.

    Sinds 3 jaar heb ik gehoorbescherming die de harde knallen goed dempt.
    Deze oorkappen heb ik niet voor oud en nieuw gekocht, maar voor de schietsport.
    Omdat ik in mijn vrije tijd kleiduiven schiet.
    Deze oorkappen zijn erg duur en ik vind het jammer om ze door regen kapot te laten gaan.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  5. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Ik lig ook vaak met een piep in bed na oud en nieuw, maar ik moet zeggen dat ik over gehoorbescherming nog nooit heb nagedacht.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik lig ook vaak met een piep in bed na oud en nieuw, maar ik moet zeggen dat ik over gehoorbescherming nog nooit heb nagedacht.
    Precies dit, bij mij ook nog nooit in me opgekomen. Zeker belangrijk je gehoor, maar anderzijds heb ik zoiets van, de beleving wordt minder. Dat denk ik althans.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  8. #7
    VWC-Lid PyroBrian's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2014
    Berichten
    595
    Thanks
    602
    202 waarderingen in 99 posts
    Hier ook iemand met gehoorschade en een constante piep door een illegale knaller van iemand anders.
    Gezichts- en gehoorbescherming bij vuurwerk is als een condoom bij de seks maar ga toch niet meer zonder gehoorbescherming de straat op als er andere mensen met vuurwerk in de buurt zijn. Denk dat je er bij de meeste freaks wel vanuit kunt gaan dat ze verantwoord met hun vuurwerk omgaan maar er hoeft maar een debiel voorbij te lopen..

    Wat betreft de oordoppen zelf.. Partyplugs van 10 euro bij de audicien voldoen prima en zijn al een stuk beter / comfortabeler dan de allergoedkoopste. Zelf op maat laten maken voor 100 euro maar die gaan dan ook al wel een aantal jaren mee.

  9. #8
    VWC-Lid Aftershock's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Berichten
    1.034
    Thanks
    525
    509 waarderingen in 247 posts
    Ook hier zitten een paar oordoppen net als de vuurwerkbril standaard in de stook uitrusting.

    Ik heb 2 setjes oordoppen en een stel oorkappen die ik ook bij het schieten gebruik, de kappen hebben een microfoon en je kan gewoon praten en elkaar verstaan. Harde en plotselinge geluiden worden gedempt. de kappen gebruik ik niet met het vuurwerk, maar de extra set doppen die ik heb hebi k wel standaard in als ik buiten ben op de 31e.

  10. #9
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    Ik ben opzoek naar oordoppen voor kleine kinderen tussen 1 en 2 jaar. Als iemand nog tips heeft zijn die welkom.

  11. #10
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Leuk topic! nooit over nagedacht eigenlijk.
    Maar is het ook nodig als je niet tussen de cakes staat te fakkelen? En wat voor bescherming heeft een ieder? ik denk zelf dat de grote oorkappen het effect van vuurwerk een beetje weghalen. we willen allemaal de goede knallen en agressieve crackling horen lijkt me.
    De mensen met illegale knallers ed daargelaten natuurlijk.

    ik heb zelf voor festivals earplugs van 12,50 en die doen het prima. zouden die ook het gewenste effect bij vuurwerk hebben ?

  12. #11
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Ik ben ook van plan om gehoorbescherming aan te schaffen. Vorig jaar met Fallas merkte ik toch wel dat gehoorbescherming geen overbodige luxe is, dus het moet er maar een keer van komen. Ik verwacht ze echter niet met de jaarwisseling te gaan gebruiken.

    Enkele jaren geleden heeft Kassa diverse oordoppen met filter getest. Daaruit is naar voren gekomen dat je voor vuurwerk beter muziek-oordoppen kunt kopen.

    Zie video vanaf 05:18 https://kassa.bnnvara.nl/media/330619

    De grote winnaar van de test is de Pluggerz All-fit Music. Deze dempt veruit het meeste aantal decibel bij de proefpersoon: maar liefst 24,5. Het lijkt erop dat deze oordoppen tegenwoordig Pluggerz Unifit Music heten, maar ik weet niet 100% zeker of dit ook echt dezelfde zijn.

    Bron: https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieu...-jaarwisseling

  13. #12
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik gebruik zelf geen gehoorbescherming tijdens de jaarwisseling, en heb ook niet het gevoel gehad dat dat echt nodig is. Het Nederlandse vuurwerk voldoet aan de geluidsnormen waardoor dit niet nodig zou hoeven zijn. Hier in de buurt valt overig vuurwerk enorm mee, dus ik maak me daar niet te druk om. Bril daarentegen is vaste prik.

    Een ander verhaal is dat bij grote shows, zeker als er geen veiligheidsafstand is (San Trifone bijvoorbeeld). Dat is een ander kaliber qua geluid.

    Overigens moet een ieder dit zeker voor zichzelf afwegen, prima om het wél te doen op de 31e.

  14. #13
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Gehoorbescherming heb ik nog nooit gedragen, vind dit voor mezelf ook niet echt nodig. Tijdens oud en nieuw gelukkig geen last van harde knallers, en met het sier vuurwerk heb ik nergens last van. Tijdens bv Fallas ga ik niet vooraan staan bij de straat mascleta's en dan is het prima te doen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •