Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 31
  1. #16
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Top discussie dit, vindt het als econoom in opleiding mega interessant! Denk dat Gerwin er iig erg dichtbij zit!

  2. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    Is het niet zo dat zo ongeveer iedere importeur een bepaald product uitkiest welke zodanig aangeboden wordt dat het interessante producten zijn voor weggaven bij besteding van een bepaald bedrag in de voorverkoop? dat cafferata het nu groter aangepakt heeft om de WTF aan te prijzen en mooie reclame is voor de winkels maakt het niet heel veel anders dan dat ene cakeje welke je krijgt bij besteding van 100,- bij de Formido. Nu is het concept gewoon omgedraaid, maar direct op het product zelf zal al met al nagenoeg geen marge zitten. Indirect zal het voldoende opleveren als lokkertje
    Youtube: Fuse & Cues

  4. Deze gebruiker waardeert vincmeister voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Dit doet me serieus denken aan me middelbare school tijd toen ik economie kreeg.

    Zo van, een product word gemaakt van "grondstoffen" welke overal vandaan komen en in elkaar gezet op de ene locatie. Vervolgens word het vervoerd naar een groothandel waar het getransporteerd kan worden na de massa winkeliers. Daarna word het in de winkel gezet om te verkopen. Al deze partijen slaan er een slag uit, niet echt een specifieke percentage, maar hierdoor word de prijs dus hoger. Vaak word er naar een getal met 49 of 99 afgerond, omdat dat aantrekkelijker is voor klanten. En vaak betekend bulk-inkopen, korting krijgen. En je niet aan bepaalde regels hoeven houden helpt dan natuurlijk ook enorm.

    Of zoiets.

    Geen 1 winkel verkoopt 1 product omdat ze NIET denken er geld mee te verdienen, zeker in Nederland waar hebzucht/gierigheid zeer hoog staan. Het is of direct, via het product zelf, of indirect, door bijvoorbeeld het feit dat er extra dingen nodig zijn die dan weer goed verkopen en extra opleveren omdat ze in feite de consument dwingen iets duurders te kopen.

    De basis is dat alle lasten gedekt kunnen worden. Je hebt WINST en OMZET, welke 2 totaal verschillende dingen zijn (Maar dit is vaak alleen boeiend voor accountants enzo). Dan heb je nog de btw tarieven en andere belastingen. En goed, hiervoor moet je echt boekhouding hebben gestudeerd om tot de details te treden hoe het allemaal werkt.

    Oh en vergeet niet, reclame/promotie is een kostenpost, maar ook een die een goeie omzet kan genereren. Daarom is er zo'n grote handel in niks meer dan bijvoorbeeld visitekaartjes...

    Ik uit vast weer een boel onzin. Maar goed...

    Voor diegenen die geen zin hebben in een lap tekst.

    Ja ik denk dat er WINST word gemaakt, al dan niet een heel klein marge DIRECT, misschien INDIRECT veel meer!
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  6. #19
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    er wordt naar mijn(ik geef toe)zure mening altijd winst gemaakt.er zijn zaken die Al 30jaarplus vuurwerk verkopen en de mensen nog steeds wijs proberen te maken dat ze nog steeds him sprinkler systeem aan het afbetalen zijn.in Nederland gaat niks voor niks weg dus maken ze vet winst .....

  7. #20
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.208
    Thanks
    633
    2.775 waarderingen in 796 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    er wordt naar mijn(ik geef toe)zure mening altijd winst gemaakt.er zijn zaken die Al 30jaarplus vuurwerk verkopen en de mensen nog steeds wijs proberen te maken dat ze nog steeds him sprinkler systeem aan het afbetalen zijn.in Nederland gaat niks voor niks weg dus maken ze vet winst .....
    Alleen afhankelijk van wat voor een soort sprinkler kop je hebt, zal je om de 10jr en in een enkel geval 25 jr al je koppen moeten vervangen.
    Dus men maakt je niks wijs, want daar blijf je in moeten investeren helaas
    www.vuurwerkhuizen.nl

  8. Deze gebruiker waardeert Vuurwerk Huizen voor het bericht:


  9. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Huizen Bekijk bericht
    Alleen afhankelijk van wat voor een soort sprinkler kop je hebt, zal je om de 10jr en in een enkel geval 25 jr al je koppen moeten vervangen.
    Dus men maakt je niks wijs, want daar blijf je in moeten investeren helaas
    keuren kost vast ook geld.

  10. #22
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.208
    Thanks
    633
    2.775 waarderingen in 796 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    keuren kost vast ook geld.
    Keuren/Jaarlijks inspectie en evt onderhoud ook ja
    www.vuurwerkhuizen.nl

  11. #23
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Huizen Bekijk bericht
    Alleen afhankelijk van wat voor een soort sprinkler kop je hebt, zal je om de 10jr en in een enkel geval 25 jr al je koppen moeten vervangen.
    Dus men maakt je niks wijs, want daar blijf je in moeten investeren helaas
    nou dat snap ik ook wel maar dat staat niet in verhouding tot wat er binnen komt ik blijf van mening dat er vet winst wordt gemaakt

  12. #24
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.208
    Thanks
    633
    2.775 waarderingen in 796 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    nou dat snap ik ook wel maar dat staat niet in verhouding tot wat er binnen komt ik blijf van mening dat er vet winst wordt gemaakt
    Ik zou zeggen begin een vuurwerkwinkel en je zal merken dat je mening een heel stuk anders er uit gaat zien.
    www.vuurwerkhuizen.nl

  13. #25
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    nou dat doe ik maar niet maar dat veranderd mijn mening toch niet,ik blijf van mening geen winst geen zaak.tis toch niet zo dat ik zou Moeten geloven dat het om liefdadigheid gaat....

  14. #26
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Zal me echt eens leuk lijken de boekhouding te doen voor een vuurwerkbedrijf (winkel/importeur).

    Vuurwerkwinkels zijn geen stichtingen of COOP's dus moeten winst maken om te "overleven".
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  15. Deze gebruiker waardeert herdervriend voor het bericht:


  16. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Beetje buiten het topic, maar sluit wel aan bij de discussie...

    Stelling 1: als 'winkels' tijdens de freakacties (waarvoor hulde) geen verlies draaien, maken ze later in het jaar toch behoorlijk wat winst.

    Stelling 2: als 'winkels' tijdens de freakacties (waarvoor hulde) wel verlies draaien, dan moeten de 'gewone burgers' dat verlies in december online of tijdens de verkoopdagen compenseren om te zorgen dat deze winkels het boekjaar positief afsluiten.

    Concreet voorbeeld: hoe kan het dat ik twee jaar terug de Kylin in september voor 15,- kocht, terwijl hetzelfde product bij dezelfde winkel in december 39,95 was? Ergens moet er verlies of winstmarge zitten.

    Naast dit concrete voorbeeld zijn er tal van voorbeelden waarbij de prijsverschillen tussen september en december 20% tot 50% zijn. Allemaal heel begrijpelijk en ik gun iedereen het beste, maar gelet op winstmarges roept het wel vragen bij me op. Ik weet ongeveer wel wat de kaders zijn rondom freakacties, en dat de winst daar niet echt te halen is (daarom ook mijn beide stellingen), maar ben wel benieuwd naar het bredere totaalplaatje.

    Het blijft echter gissen, dus ja, ook ik bied me bij deze aan voor een rondleiding in de boekhouding.

  17. #28
    VWC-Lid Noppes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Berichten
    713
    Thanks
    183
    236 waarderingen in 146 posts
    Wauw. Iedereen is druk bezig om te bewijzen dat vuurwerkwinkels winst maken.

    Ik mag hopen dat ze een goede winst maken, want het ondernemerschap ( met alle risico's van dien) staat daar tegenover. Zoals bij alle ondernemers eigenlijk

  18. Deze gebruiker waardeert Noppes voor het bericht:


  19. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noppes Bekijk bericht
    Ik mag hopen dat ze een goede winst maken, want het ondernemerschap ( met alle risico's van dien) staat daar tegenover. Zoals bij alle ondernemers eigenlijk
    Ik hoop dat met je mee. Maar feit dat dit in diverse draadjes door winkeliers zelf wordt ontkracht, leidt tot discussie en vragen. Zelf voel ik de bewijsdrang niet zo.

  20. #30
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    967
    Thanks
    146
    420 waarderingen in 237 posts
    Leuk om alle meningen/opvatingen te lezen.

    Laat ik ook eens een gokje wagen m.b.t de stelling van de WTF box:

    Gelet op de kosten wat de ondernemer heeft omtrent huur/vergunningen blabla denk ik dat deze box qua kosten zon 5 a 10 euro onder de verkooprijs zit.

    De kracht (verdien model) zit hem in de evt. voorwaarden(minimale besteldwaarde) en of bijkomende artikelen die erbij besteld worden.

    Ach en voor mij niet zo belangrijk ding ik kijk en maak de overweging om iets te kopen, wat vind ik het waard?

    Fijne avond allen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •