Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 31
  1. #1
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts

    [Stelling] Er wordt winst gemaakt op de WTF box (Cafferata)

    Een paar dagen terug was er een vurige discussie gaande in een topic over de winstmarges van een vuurwerkwinkel. Ook kwam Cafferata afgelopen jaar met een superstunt, een grote 2kg cakebox: de WTF box, voor 40 euro. Daarom deze stelling, kan men stellen dat er alsnog winst gemaakt wordt op een massaal ingekochte box die voor 40 euro verkocht wordt, of is dit gewoon een publiekstrekker waarmee verlies wordt gedraaid? Edit: ik bedoel vooral het product zelf, niet als men kijkt naar het feit dat je er dingen bij moet kopen.
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 15 september 2019 om 08:19
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Ik zal meteen even mijn eigen bijdrage leveren. Ik denk dat er op de WTF box geen verlies wordt gedraaid. Echter zeg ik bewust niet dat er winst wordt gemaakt. Waarom? Ik denk dat de gemiddelde inkoopprijs voor een 2 kilo box voor de winkelier rond de 60 euro ligt. Echter denk ik dat Vuurwerktoppers-winkeliers de WTF box voor 40 euro of minder inkochten. Dit omdat deze box enorm groot is ingekocht, dit levert sowieso een voordeel op. Maar wat ook in de prijs gescheeld heeft is het feit dat deze box zonder kooi is geleverd, en dus uiteindelijk veel slechter bleek te zijn dan op het productfilmpje (ik geloof trouwens dat Cafferata dit bewust heeft gedaan, daarmee hebben ze de consument misleidt). Het niet importeren met kooi zal veel schelen in kosten omtrent verpakking, en vooral veiligheidskosten, denk ik. Vergelijk maar eens het productfilmpje:



    En een straatfilmpje:




    En bovendien, een winkelier zal, ondanks het feit dat er voor 30 euro aan ander vuurwerk bijgekocht moest worden zal nooit zomaar een product inkopen waar hij verlies op draait. Dan moet er in elk geval geen verlies op gedraaid worden of winst op gemaakt worden. Conclusie: ik denk dat Cafferata door de box zonder kooi te leveren en het groot inkopen van deze cakebox er voor heeft gezorgd dat winkeliers geen verlies draaien op de WTF box.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Natuurlijk wordt hier winst gemaakt.
    Beetje vreemde topic! Je moet minimaal voor een bepaald bedrag kopen, dus wordt er winst gemaakt. Ook met freakacties wordt er geld verdiend. Alleen zijn er ook onkosten.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Het is een winkel lokker meer niet. Er wordt dus indirect winst op gemaakt.

  5. #5
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Of ze er een beetje verlies, break-even staan of winst mee maken: het boeit me eigenlijk geen drol. Winkeliers zijn ondernemer geworden omdat ze het A: (hopelijk) leuk vinden en B: daar hun (extra) boterham mee te kunnen verdienen.
    Ikzelf zie de WTF box als een leuke lokker voor de gemiddelde klant. 40 euro voor een degelijke box, top!
    Als freak zijnde zie ik dat de WTF box geen 40 euro kost, omdat er 30 euro aan ADVIESprijs producten bijgekocht moeten worden. Omdat deze producten gekocht móeten worden, bereken ik dit als freak door in de WTF box. Resultaat is dat je al gauw zo'n 55 euro betaald voor de box. Dan nog vind ik dit een degelijke prijs en mijn zwager heeft de box toevallig besteld, maar ik vond de box toch heel degelijk presteren nog.

    Het is maar net of je een product het geld waard vind. Te duur? Lekker laten liggen.

  6. #6
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Tis puur een lokker en er word geen of miss 1 a 3 euro winst gemaakt er op. Dus het is puur een stunt om zo toch mensen naar je toe te trekken.
    Kruitkoorts !

  7. #7
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Supermarkten, tuincentra, bouwmarkten etc doen dit wekelijks middels een reclamefolder. Je "lokt" mensen naar je winkel en onder de streep heb je de winstmarge. Of er op het specifieke product een verlies wordt geleden ( waarschijnlijk niet ) is dan ook niet meer essentieel.

    Wat ik het belangrijkste vind is dat de klant die puur alleen voor dat product gaat er een prima koop aan heeft gedaan, niets meer of minder.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. #8
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Puur op het product de WTF box, wordt geen tot nauwelijks winst gemaakt.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Hier wordt wel degelijk winst mee gemaakt vind ik. Financiële winst misschien niet heel veel en maar vooral marketing winst in de vorm van merkbekendheid, positionering, bereik, productbekendheid, assortimentkennis etc.. Ik denk dat ze hun nieuwe merk WTF (volgens mij was het een nieuw merk van ze) , hiermee wel goed op de markt hebben gelanceerd.

    Plus, moest er toen niet ook voor een x bedrag aan andere producten gekocht worden, producten die wellicht een hogere marge hadden. En zoals wij zien, vele pagina's vorig jaar over de box en de bijbehorende campagne en nu blijft die nog steeds hangen als discussiepunt.

  10. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Op de box zelf draait men geen verlies. Dat zou met omvang van de import van de box financieel niet slim zijn. Lokkertje, sure, maar vergeet niet dat gemiddelde consument ergens tussen de 50 en 100 euro uitgeeft. De bovenste helft spreek je daarvan maar aan (ivm 30 euro extra producten moeten kopen). Dan zou je op 40% van hun uitgaven verlies draaien, waar je ook winst kan pakken.
    Break-even, op z'n slechtst.

    En waarom? Hiervoor is het al genoemd; inboeten in kwaliteit en transport zonder kooi helft zeker mee om de kosten te drukken
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  12. #11
    VWC-Lid pyrostar88's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 november 2008
    Berichten
    724
    Thanks
    58
    208 waarderingen in 68 posts
    Ik denk dat ze door de aantal tonnen die ze inkopen ze er als nog een winst marge in zit hoeveel % ik zou het niet weten zoveel zeecontainers vol en dat maakt het goedkoper voor de importeur
    Zie het als een soort korting hoemeer hoe goedkoper.
    Gezien de kilo,s ook prijzig zijn in de container.
    don't worry im fireworks crazy!!!

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2014
    Berichten
    650
    Thanks
    125
    710 waarderingen in 227 posts
    Vraag waar iedereen een antwoord op heeft maar niemand kan beantwoorden.

    Wat is winst? Albert Heijn maakt verlies op cola als ze dat in de aanbieding doen maar op een volle kar verdienen ze geld. Door die cola aanbieding verkopen ze meer volle karren, dus maken ze indirect winst op die cola.

    Wie maakt winst, winkel of cafferata?

    Iedere winkel is niet hetzelfde. Grote winkels zullen goedkoper inkopen dan kleine winkels.

    Het kan ook vanuit cafferata een lokker naar de winkels zijn. "Koop jij bij mij voor x bedrag vuurwerk in dan krijg jij van mij x aantal wtf boxen voor 30 euro"


    kortom, niemand hier weet precies wat de (inkoop)deals zijn dus niemand kan er antwoord op geven.

  14. Deze gebruiker waardeert bonbridge1 voor het bericht:


  15. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Inkoopprijs in China ligt schat ik rond de 23 euro. Als ze het heel groot inkopen zal dit vanzelfsprekend nog wat goedkoper worden. Dus in het beste geval 20 euro per box. Dan je transport en handeling er nog bij gerekend. Ik denk dat er een minimale verdienste per box gehaald wordt voor de importeur, echt meer om uit de kosten te komen en om de winkelier vervolgens nog een kleine marge te gunnen (anders zou het voor de winkelier al helemaal een onzin actieproduct worden, die moet immers z'n kostbare ruimte ermee vullen omdat de importeur ermee stunt).

  16. #14
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Ik wilde eigenlijk niet reageren maar toevallig kwam ik een toepasselijk stukje tegen in de cafferata catalogus van 2019. het antwoord op je stelling is...Naam: IMG_20190921_202248.png
Bekeken: 455
Grootte: 101,7 KB
    Asjemenou

  17. Deze gebruiker waardeert Schiedammert voor het bericht:


  18. #15
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Als je een beetje de inkoop prijzen weet dan weet je ook dat de winkeliers gewoon verdienen aan deze box. Misschien niet de marge van de normale boxen maar ze gaan hier echt niet op toeleggen. Los van het feit dat het zeer din verspreid was van een x aantal karton per winkel.

    Enige waar winkeliers geen geld aan verdienen zijn rotjes die worden tegen inkoopprijs weggezet tenzij ze het voor 50ct per slof(200) verkopen dan maak je er wel verlies op. Maar die paar 100 euro verlies maak je ruimschoots goed met de pappas en mammas die een pakket erbij bestellen.

    Al het andere spul zit gewoon marge op wat natuurlijk logisch is. De verkoper moet ook elk jaar zijn keuringen/brood/personeel/huur enz betalen.
    Gerwin

  19. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •