Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 38
  1. #16
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    @frelst68: Jazeker. stuur me tegen die tijd maar een pm, dan help ik je wel op weg.

    @samenvuurwerkkopen: Zorg dat je voorbereid op pad gaat. Want er zal vermoedelijk wel vuurwerk zijn, maar het St. Mary's feest en het St. Catherine's feest zijn op andere data, dus verdiep je even in welk feest je kunt bezoeken. Dat gezegd hebbende is het wel een idesale tijd om fabrieken te bezoeken. Op het hoogte punt (de feestweek zelf) is iedereen een beetje druk en gestresst, dus hebben ze waarschijnlijk meer tijd om je rustig een rondleiding te geven.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  2. Deze gebruiker waardeert Hendtje Contentje voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Bizarre beelden zeg!

    Hoe zit het met dit feest? Ik zag dat er tijdens dit feest wel echt ongelofelijk veel grote shells verschoten worden (en in augustus tijdens st. marija)

    Is er elke dag vuurwerk tijdens dit feest? En hoeveel dagen duurt het?

  4. #18
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Hier heb ik de volgende video voor jullie:
    Dit is een compilatie van alle Irdieden die er op 31 augustus geschoten zijn. En ik moet eerlijk bekennen dat er weer wat aardig spitsvondige constructies tussen zaten.
    Oordeel zelf zou ik zeggen.

    Laatst gewijzigd door Hendtje Contentje; 4 september 2019 om 20:43
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  5. Deze 6 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    Bizarre beelden zeg!

    Hoe zit het met dit feest? Ik zag dat er tijdens dit feest wel echt ongelofelijk veel grote shells verschoten worden (en in augustus tijdens st. marija)

    Is er elke dag vuurwerk tijdens dit feest? En hoeveel dagen duurt het?
    Dit feest, en santa marija, duren beiden een week.
    santa marija is altijd op de 15e van augustus, met de hele voorafgaande week om 08:00, om 12:00 en rond 19:30 en om 21:00 vuurwerk, en op de 14e en de 15e de voornaamste shows.
    santa katarina is altijd op de zondag van het eerste weekend van september, met woensdag, donderdag en vrijdag vuurwerk rond dezelfde tijden als met santa marija, en dan op zaterdag en zondag de voornaamste shows.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  7. Deze gebruiker waardeert Hendtje Contentje voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendtje Contentje Bekijk bericht
    @frelst68: Jazeker. stuur me tegen die tijd maar een pm, dan help ik je wel op weg.

    @samenvuurwerkkopen: Zorg dat je voorbereid op pad gaat. Want er zal vermoedelijk wel vuurwerk zijn, maar het St. Mary's feest en het St. Catherine's feest zijn op andere data, dus verdiep je even in welk feest je kunt bezoeken. Dat gezegd hebbende is het wel een idesale tijd om fabrieken te bezoeken. Op het hoogte punt (de feestweek zelf) is iedereen een beetje druk en gestresst, dus hebben ze waarschijnlijk meer tijd om je rustig een rondleiding te geven.
    Het idee is om 10-14 dagen te gaan en dan de vakantie te beginnen (of eindigen) met het Santa Marija feest. Tijdens het feest wil ik een appartementje boeken in de buurt van Mqabba en daarna een appartement aan de noord kant van het eiland om lekker aan het strand te liggen en het eiland te verkennen.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  9. Deze gebruiker waardeert Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  10. #21
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Het idee is om 10-14 dagen te gaan en dan de vakantie te beginnen (of eindigen) met het Santa Marija feest. Tijdens het feest wil ik een appartementje boeken in de buurt van Mqabba en daarna een appartement aan de noord kant van het eiland om lekker aan het strand te liggen en het eiland te verkennen.
    oh dat moet wel goed komen dan.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  11. #22
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Bedankt voor de info!

    Dus dit jaar was het van woensdag 28 augustus t/m 1 september?
    (& volgend jaar van 2 september t/m 6 september met het hoogtepunt op 5 & 6 september?)

    Ik twijfel trouwens nog erg tussen St. Catherines en St. Mary's.

    Nog maar eens een nachtje over slapen.

  12. #23
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    Bedankt voor de info!

    Dus dit jaar was het van woensdag 28 augustus t/m 1 september?
    (& volgend jaar van 2 september t/m 6 september met het hoogtepunt op 5 & 6 september?)

    Ik twijfel trouwens nog erg tussen St. Catherines en St. Mary's.

    Nog maar eens een nachtje over slapen.
    Het is maar net waar je van houdt. De beraq shells van beide dorpen doen niet veel voor elkaar onder. De show van Mqabba blaast die van Zurrieq met gemak omver, maar in Zurrieq schieten ze met max 27 inch, en in Mqabba met max 24 inch.

    Ook moet ik wel zeggen dat de daylight show van Mqabba veel indrukwekkender is dan in Zurrieq.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  13. Deze gebruiker waardeert Hendtje Contentje voor het bericht:


  14. #24
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Dank weer voor de uitgebreide info!

  15. #25
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendtje Contentje Bekijk bericht
    Het is maar net waar je van houdt. De beraq shells van beide dorpen doen niet veel voor elkaar onder. De show van Mqabba blaast die van Zurrieq met gemak omver, maar in Zurrieq schieten ze met max 27 inch, en in Mqabba met max 24 inch.

    Ook moet ik wel zeggen dat de daylight show van Mqabba veel indrukwekkender is dan in Zurrieq.
    Aha, bedankt weer voor de info

    Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de shells en de schietstijl tijdens St. Catharines (grote shells in een mooi tempo achter elkaar) mij wel meer aanspreken. En het lijkt alsof je er nu dichterbij kan staan als tijdens St. Mary's? Of is dat een kwestie van een goed plekje opzoeken?

    Hoe is de sfeer van de feesten zelf, zit daar nog veel verschil in?

  16. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    Aha, bedankt weer voor de info

    Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de shells en de schietstijl tijdens St. Catharines (grote shells in een mooi tempo achter elkaar) mij wel meer aanspreken. En het lijkt alsof je er nu dichterbij kan staan als tijdens St. Mary's? Of is dat een kwestie van een goed plekje opzoeken?

    Hoe is de sfeer van de feesten zelf, zit daar nog veel verschil in?

    Ik denk dat hij in het schietveld gestaan heeft, ik heb bij mqabba ook eventjes in het schietveld gestaan, machtig mooi natuurlijk, alleen de brandende stukken lont, kruitresten en papieren snippers vliegen je om de oren ik vond dat prachtig, alleen mijn vriendin vond het wat minder met haar lange haren op afstand vond ik de shells veel beter klinken, voornamelijk de salutes.

  17. #27
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Ja voor een keer wel echt gaaf om mee te maken. De afstand tot het vuurwerk maakt of kraakt de beleving in veel gevallen. Kan je in Malta trouwens zelf gaan staan op een plek naar wens (uiteraard op eigen risico) of moet je dat even netjes vragen aan de mannen van de fabriek?

    Als ik het zo beoordeel op de filmpjes is het een kwestie van zelf de risico's inschatten, waardoor je zelf wel op genoeg afstand blijft.

  18. #28
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fexZy Bekijk bericht
    Ik denk dat hij in het schietveld gestaan heeft, ik heb bij mqabba ook eventjes in het schietveld gestaan, machtig mooi natuurlijk, alleen de brandende stukken lont, kruitresten en papieren snippers vliegen je om de oren ik vond dat prachtig, alleen mijn vriendin vond het wat minder met haar lange haren op afstand vond ik de shells veel beter klinken, voornamelijk de salutes.
    Ik stond tijdens de filmpjes, en zeker tijdens de grotere shows, niet in het schietveld. Dat willen ze in Zurrieq niet hebben. In Mqabba kun je veel dichterbij komen tijdens het schieten.
    Dat neemt natuurlijk niet weg dat er genoeg gelegenheid is om zelf een mooi plekje op te zoeken.
    En daarbij is het spul zo hard en groot dat het voor de beleving echt niet op enkele tientallen meters aankomt waar je nu staat. Ik zou eerder nog adviseren om echt het zekere voor het onzekere te nemen en een echt veilige afstand te nemen.

    Tijdens mijn verblijf in Zurrieq heb ik meerdere bottom shots de grond zien raken voor ze ontploften, en zelf hebben we ook een keer moeten rennen voor een bottom shot. Deze kwam slechts enkele meters bij ons vandaan op de grond terecht, en knalde gelukkig niet. Maar toen we naderhand gingen kijken had hij ondanks dat hij niet ontplofde toch een flinke kuil in de grond gemaakt.
    Kun je nagaan als dat ding vol op een van onze hoofden terecht was gekomen..

    Zoals altijd met vuurwerk, is voorzichtigheid geboden. Maar het is met zulk zwaar spul natuurlijk wel een stuk gemakkelijker om lelijk gewond te raken.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  19. Deze 2 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  20. #29
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Duidelijk verhaal. Wel mooi om te zien hoe de Maltezen respect voor het vuurwerk hebben.

    Tijdens het afsteken van die beraq shells rennen ze altijd als een gek weg, haha

  21. #30
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Bij deze de volgende compilatie. Hier zie je bijna al het beeldmateriaal wat ik geschoten heb van de daylight fireworks.

    -Dikke beraq shells
    -Salutes tot 6 inch
    -Een kleine batteria
    -Bizar goeie timing
    -Een zooitje fails
    -En de video eindigd met een daylight vuurwerkshow van dik 3 en halve minuut, waarin echt een paar hele gekke items geschoten worden.

    Alles is er in chronologische volgorde in geplakt, dus naarmate de video verder gaat wordt het vuurwerk steeds gekker.

    Enjoy!

    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  22. Deze 4 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •