Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.006
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

    In dit topic kun je vertellen hoe je je precies voelt nu oud en nieuw net achter de rug is, je je vuurwerk hebt gestookt en na geslapen te hebben nu weer wakker bent.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Hoe ik me komend jaar ga voelen weet ik niet, want er is serieus geen patroon te verkrijgen, maar 1 ding merk ik wel en dat is dat het "gemis" minder word. Als in, voorheen had ik op 1 a 2 januari echt zo'n depressief gevoel waarbij ik alles vuurwerk gerelateerd echt moest stopzetten, anders ging het compleet mis met me. Afgelopen jaar totaal dat gevoel niet gehad, ik voelde me zelfs goed en was blij dat ik een leuk/mooi Oud & Nieuw had gehad. De dagen erna verliepen ook redelijk positief. En de eerste vuurwerkshow was alweer snel. Maar dat kan dit jaar weer compleet anders worden. We gaan het zien
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  3. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Die eerste dagen zit ik in een vage roes van me naar voelen en tegelijk dankbaar terug kijken.
    Vaak heb ik in de eerste paar dagen van januari nog een paar goede stooksessie's, dus dat verzacht de pijn. Dan valt er meestal in januari/februari nog wat sneeuw. En dat is een mooi excuus om even naar het bos te fietsen en nog wat in de sneeuw te stoken.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. #4
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.989 waarderingen in 2.471 posts
    vorige jaar voor het eerst heerlijk gevoel, daarvoor altijd de eerste 2 dagen down en vermeed ik vwc geen idee hoe dat kwam

  5. #5
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    1 januari is de meest verschrikkelijke dag die er maar is..
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  6. Deze 3 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  7. #6
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.006
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Gaat hier al jaren goed gelukkig, heb niet meer die dip die ik jaren terug wel had. Kijk altijd wel terug op een goed oud en nieuw. Heb wel altijd een enorme koop drang de eerste 2 weken. Maar 1 januari is ook altijd de aftrap naar het toeleven naar Fallas, dat scheelt ook enorm.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #7
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Zo snel mogelijk denken aan al dat wat enkele weken later weer komt, tijdens de Vastenavend/carnaval.
    En nu eerlijk... De eerste paar dagen voel ik mij wel ietwat 'leeg'. Vooral omdat je zo lang ergens naartoe leeft, en het dan zo abrupt klaar is.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 november 2015
    Berichten
    17
    Thanks
    24
    19 waarderingen in 4 posts
    Oudjaarsdag komt alle spanning en kruitstress eruit zetten. In combinatie met alle lichtflitsen resulteert dat vaak in een epileptische aanval als ik naar binnen ga en tot rust kom als al het vuurwerk op is. 1 en 2 januari zijn hier dus altijd brakdagen en tijd om op te laden. Ben altijd kapot als de gekte weer voorbij is.

  10. #9
    VWC-Lid Rdam's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2014
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    795
    Thanks
    44
    456 waarderingen in 132 posts
    Weer aftellen tot de volgende haha

  11. #10
    VWC-Lid flyineddy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2010
    Berichten
    830
    Thanks
    11.915
    976 waarderingen in 360 posts
    Bij mij ligt het er een beetje aan hoe de jaarwisseling is verlopen.
    Als alles lekker gaat en de projecten verlopen zoals ik ze bedoeld had (of beter), wat afgelopen jaarwisseling het geval was, dan ben ik de dagen erna tevreden en kijk ik alleen terug met het bekende "jammer dat het alweer voorbij is" gevoel.

    Wanneer het iets minder loopt, dan kijk ik de dagen na de jaarwisseling (en eigenlijk ook de rest van het jaar) meer ontevreden terug. Dan ga ik voor mijzelf analyseren wat ik anders had moeten doen/de volgende keer anders ga doen. Zo had ik een paar jaar geleden een jaarwisseling dat al mijn doorlont-projecten in meer of mindere mate verkeerd gingen, waaronder mijn finale die 2 keer stopte. Daar heb ik toch wel een tijdje van gebaald. Toch weerhoudt mij dat er niet van om te genieten.

    Gelukkig is er voor mij de dagen na de jaarwisseling nog wel een goedmakertje. Aangezien ik een fervent liefhebber van oliebollen ben worden er bij mij thuis altijd extra veel gebakken, zodat ik de dagen na oud en nieuw ook nog wat te genieten heb.

    Eddy.
    Waar rook is, is vuurwerk.

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.473
    Thanks
    3.719
    1.166 waarderingen in 546 posts
    Meestal voel ik me nog brak van het feestje van de jaarwisseling. Depressief niet, maar wel echt jammer dat de 'high' voorbij is. Tot nu toe kijk ik altijd met dikke blijdschap en een brakke kop terug naar de stookuren. Ik ben ook wel een echte nagenieter, maar evalueer ook wat ik volgend jaar beter kan doen of meer wil zien. Top dat die freakacties zo vroeg in het jaar al beginnen haha.

    Ook voelde ik me vorig jaar ook best gezegend voor het feit dat ik het geld heb om me passie voor vuurwerk te voeden en dit ook indirect te delen met anderen die het niet zo ruim hebben.

    Ik was namelijk vorig jaar in een buurt met gezinnen met een laag inkomen (aldus een buurtbewoner). Ik was dan ook vrijwel de enige met vuurwerk, op enkele huizen na. Het was mooi om te zien dat de mensen voor het raam stonden te kijken naar het vuurwerk die van 10 tot 2 voor hun flat te zien was. Enkele kwamen langs om even praatje te maken en complimenteerde het vuurwerk.

    Het is dan ook mooi om te zien als er kinderen genieten van je vuurwerk. En je van mensen hoort dat je volgend jaar weer welkom bent omdat er normaliter niet zoveel gestookt wordt.

    Bijzonder gevoel was dat, kan daar echt van nagenieten. Nog steeds als ik er aan terug denk. Wellicht dit jaar weer, zou mooi zijn

  13. Deze 3 gebruikers waarderen Pyropinoy voor het bericht:


  14. #12
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    De laatste jaren gaat het eigenlijk steeds beter op de dagen na oud & nieuw. Nadat de verkoopdagen een periode zijn van weinig slaap, veel geregel, gereis en gedoe, is het tijd om ná de dag der dagen even bij te komen en op te laden. De eerste weken erna komt vuurwerk nog vaak voorbij in gesprekken met familie, bekenden en stookmaten. Dat helpt dan enorm om het achter me te laten. Tuurlijk, het lege gevoel is er zeker, maar vaak kan ik terugkijken op een geslaagde avond!

    Wel heb ik net als Wesley de 1e 2 á 3 weken een enorme koopdrang, alle toppers moeten dan weer vastgelegd worden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #13
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    966
    Thanks
    144
    417 waarderingen in 236 posts
    Kut, denkende aan hoeveel geld ik de lucht in heb gepomd
    Dan al wel weer snel denkend, schijt leeft maar 1x en tis maae 1x per jaar moet het ook goed. En denkende aan dat het ook gewoon heel gezellig was met familie/buren etc.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen BENZ voor het bericht:


  17. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Ik voel me wel prima eigenlijk.

    Laat ik het er maar op houden dat ik het in de loop der jaren heb kunnen relativeren en dat ik 'de leegte' vrij makkelijk op kan vullen tegenwoordig. Er zijn genoeg andere leuke dingen en voor je het weet is het weer augustus. Dan begint voor mij de voorpret alweer (los van eventuele shows in het buitenland).

    Maar goh, wat liep ik met de ziel onder mijn arm rond op 1 januari (en daarna) toen ik 17 was...

  18. #15
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.228
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Vroeger als kind had ik er altijd wel problemen mee, maar tegenwoordig eigenlijk helemaal geen last meer van een rot en leeg gevoel. 1 januari is ook meteen een drukke dag hier dus ook geen tijd om te balen. Na een hele korte nacht opruimen en dan langs de familie en vrienden nieuwjaars borrel drinken en gelukkkig nieuwjaar wensen. Maar ondanks dat voel ik mij de laatste jaren altijd wel voldaan en nog lekker na praten over het vuurwerk en beelden delen.
    Laatst gewijzigd door arviidd; 9 november 2019 om 12:30
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •