Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 79
  1. #61
    VWC-Lid anco26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2008
    Locatie
    Hardmountain!
    Berichten
    520
    Thanks
    45
    289 waarderingen in 135 posts
    Ralf en Jort, onze goudvissen, zwemmen net zo relaxt rond als elke andere dag!

  2. #62
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Toch fijn om te lezen dat bij verschillende freaks hun huisdieren nergens last van hebben. Ik durf ook te beweren dat er meer dieren zijn die geen last hebben dan dieren die wel bang zijn. Maar ja, een filmpje van een angstig dier scoort natuurlijk hoger op de "och wat zielig" lat dan een filmpje van een dier die ook van vuurwerk houdt.
    -Step outside the box to see the real picture-

  3. #63
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Mijn hond staat erbij te kijken voor het raam, van pups af aan laten wennen aan knallen. Onweer en vuurwerk geen angst.

  4. #64
    VWC-Lid hardcore0438's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.243
    Thanks
    799
    1.516 waarderingen in 528 posts
    Mijn honden van vroeger waren alles behalve bang. Lagen buiten naast mij met een tennisbal te spelen terwijl ik rotjes gooi. De honden die ik nu heb zijn als de dood. Wanneer ze uitgelaten worden en er word cat1 afgestoken ontsnapt er 1. 3 keer gebeurd en telkens een uur moeten zoeken. In huis ook zeer onrustig. We hebben ze gisteravond naar een pension gebracht ergens op het platteland waar geen vuurwerk word afgestoken.
    ffffffffff

  5. #65
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ik heb een Boxer van 3 nu. Die vind het prachtig en moet ik binnenhouden. Kwestie van ermee leren opgroeien. Als er ook maar 1 iemand in huis is die zelf ook angstig is of meteen op de hond afvliegt om te troosten ben je te laat

  6. #66
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Ben zelf opgegroeid met honden. De honden die we zelf opgevoed hebben in die jaren waren nooit bang voor vuurwerk. Enige uitzondering vormde een hond uit het asiel. Die was zo getraumatiseerd dat ie bij vuurwerk, onweer en andere harde geluiden in hoekjes weg kroop waar ie eigenlijk niet in paste. Echt sneu hoe een dier verpest kan worden. Deze hond brachten we rond de jaarwisseling altijd naar een pension in Brabant waar het vrij rustig was met oud en nieuw. Doordat hij daar in een roedel zat had hij zelf ook geen last meer van angst, dus dat werkte top. Heb nu zelf een kater van 1,5 jaar. Vorig jaar was hij drukker met zijn speeltjes om twaalf uur dan met het vuurwerk dat afgestoken werd. Gister zat hij ook lekker voor het raam naar buiten te turen toen ze cat. 1 stonden af te steken voor de deur.

    Ben altijd van mening dat je als baasje door jouw reactie bij draagt aan de angst van je dier. Zeker met honden ben je toch leider van de roedel als het ware (Cesar Millan kom er maar in). Honden houden jouw reactie in de gaten en reageren daar ook naar.

  7. #67
    VWC-Lid Spinner's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2013
    Locatie
    Stad van Flipje.
    Berichten
    902
    Thanks
    1.198
    1.111 waarderingen in 416 posts
    Onze hond die rent zich een ongeluk als ik hem naast me zou hebben met het afsteken van vuurwerk. Niet omdat hij bang is maar omdat hij er achteraan wil gaan..

  8. #68
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Onze kat was vorig jaar bang voor vuurwerk maar dit jaar totaal niet meer. Onze papagaai probeert die fluitpijlen na te fluiten wat dan ook aardig goed lukt

    (Ja onze kat en papagaai gaan goed samen hoor )
    With great fireworks comes great responsibility

  9. #69
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Onze honden worden er opgefokt van. Echt blaffen en er naartoe willen rennen. Als ze eenmaal binnen zitten reageren ze er eigenlijk niet meer op.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 september 2007
    Berichten
    7
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Hier ook een hond als huisdier. Ik kan in de avond rustig met hem buiten een rondje lopen. Als hij maar ziet waar de knallen vandaan komen vind hij er niks engs aan. Vaak vind die het alleen maar leuk als die kinderen vuurwerk ziet afsteken. Om 12 uur is die vrij rustig, hij vind het wel allemaal spannend die geluiden om zich heen maar doet verder niks.

  11. #71
    VWC-Lid Ecfireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    311
    Thanks
    181
    209 waarderingen in 97 posts
    Onze hond is in mensen levensjaren 75 en ze is stokdoof. Perfect dus. Ze vind licht flitsen en snelle bewegingen wel eng, maar met uitlaten niks aan de hand, ondanks alle dreunen in de omgeving.
    I think I'm rocking with the best!

  12. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Berichten
    134
    Thanks
    7
    62 waarderingen in 34 posts
    Heb twee oude katers. Liggen gewoon lekker op de bank te slapen. Alleen rond twaalf uur vinden ze het wat minder. Maar dat komt ook door de drukte op dat moment.

  13. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Ik ben heel erg trots op onze poes van iets meer dan 2 jaar. Ze woont sinds 1 januari bij ons. Daarvoor woonde ze met mijn vriendin bij haar ouders enzo.

    Daar was ze heel oudjaarsavond niet te zien. Misschien omdat er te veel mensen over de vloer kwamen, of omdat ze meeging met haar kattenmaatje die wel bang is (die is oprecht oud) naar zijn veilig plekje.

    Hier is ze en meer gaan wennen aan vreemde mensen, maar ook aan vuurwerk. Ik had al gezien dat ze af toen kwam snuffelen, maar wat ik gisteren gezien heb maakt me echt trots.

    Overdag de hele dag in de tuin genieten van dr laatste zon, terwijl wij oliebollen aan het bakken waren. Gaat er een cake vrij dichtbij af, poes kijkt even in paniek om zich heen, dus ik doe de deur open zodat ze naar binnen kan. Poes kijkt mij aan, kijkt vriendin aan, en blijft lekker liggen. Het geluid komt niet dichterbij en wij reageren ook niet, dus is er geen gevaar.

    Top.

    Maar de avond en vooral nacht waren nog veel mooier. Ze is gek van lichtjes. Laserpen, reflectie van telefoon, noem het maar op. Maar dus ook van vuurwerk lichtjes. Dus terwijl ik met pa buiten vuurwerk aan het afsteken was, en ma met vriendin grotendeels van achter het keukenraam meekeken, was de poes aan jagen op alle lichtjes.

    Maf beestje is het af en toe ook. Maar het laat goed zien dat dieren echt hun omgeving volgen en prima kunnen veranderen als ze een goed voorbeeld krijgen.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  15. #74
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Niet mijn dieren,maar ik reed gisteren in de omgeving,waren ze aan het carbidschieten,4 weilanden verderop stonden de pony's rustig verder te grazen zonder op of om te kijken bij die knallen,is over het algemeen vaak dus zwaar overdreven..

  16. #75
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts
    Helemaal mis gegaan met de Crackling crystal - Cafferata Vuurwerk en de kippen Ik wist niet hoe extreem dat ding ging en de vonken vlogen de ren in waardoor een deel van stok ging. Was wel even paniek bij mij omdat ik niets meer kon doen.

    2 Koekoeks bleven zitten, zal wel in de naam zitten denk ik.... Leghorns renden een hoek in en een paar minuten later zaten ze weer op stok en was het klaar. De rest van de avond zijn ze gewoon op stok gebleven wat ik ook afvuurde achter het huis.

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •