Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 79
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.453
    Thanks
    41.039
    19.065 waarderingen in 8.441 posts

    Hoe reageert jouw huisdier ?

    We kennen allemaal de negatieve geluiden/verhalen van de media hoe dieren kunnen reageren. Maar er zullen ongetwijfeld ook zeker mensen met dieren zijn met leuke voorbeelden en verhalen. Wellicht heb je zelfs leuke foto's van jou huisdier mbt vuurwerk, laat ze hier zien.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Heb nu alleen nog maar 1 kat genaamd Droppy over en die is zo van: "Huh, hoor ik wat. Zal wel, welterusten". En gaat lekker door slapen tot die komt zeuren om wat eten en/of aandacht. Meest relaxte kat die je je maar kan wensen. Vuurwerk doet hem serieus helemaal NIKS!
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  3. #3
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.683
    823 waarderingen in 347 posts
    Dit is wat mij betreft altijd het enige minpunt aan de o-zo mooie periode.. Onze hond is namelijk panisch voor harde geluiden, zelfs als er een krantje door de brievenbus valt springt ze al op. Je kunt je dus wel voorstellen dat vuurwerk al helemaal uit den boze is. Nee, lekker wandelen zit er deze periode absoluut niet meer in. Nou is dat an sich niet eens zo'n groot probleem, maar het feit dat ze haar behoefte niet kwijt kan zorgt toch altijd voor de nodige spanningen die de sfeer absoluut niet ten goede komt.

  4. #4
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTCsjoerd Bekijk bericht
    Dit is wat mij betreft altijd het enige minpunt aan de o-zo mooie periode.. Onze hond is namelijk panisch voor harde geluiden, zelfs als er een krantje door de brievenbus valt springt ze al op. Je kunt je dus wel voorstellen dat vuurwerk al helemaal uit den boze is. Nee, lekker wandelen zit er deze periode absoluut niet meer in. Nou is dat an sich niet eens zo'n groot probleem, maar het feit dat ze haar behoefte niet kwijt kan zorgt toch altijd voor de nodige spanningen die de sfeer absoluut niet ten goede komt.
    Nog een reden om vuurwerk afsteken het gehele jaar te legaliseren. Kunnen de dieren er aan wennen. Nee zonder gekkigheid en ontopic, onze oude hond was er ook erg bang voor, maar we zetten de radio altijd aan wat enigzins hielp. Nu een nieuwe pup, en afgelopen jaar ging dat heel goed, helemaal niet bang maar juist nieuwsgierig.

  5. #5
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.683
    823 waarderingen in 347 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfanatic Bekijk bericht
    Nog een reden om vuurwerk afsteken het gehele jaar te legaliseren. Kunnen de dieren er aan wennen. Nee zonder gekkigheid en ontopic, onze oude hond was er ook erg bang voor, maar we zetten de radio altijd aan wat enigzins hielp. Nu een nieuwe pup, en afgelopen jaar ging dat heel goed, helemaal niet bang maar juist nieuwsgierig.
    Haha ik denk dat zelfs dat niet zou helpen! Op de een of andere manier is deze hond gewoon heel erg schrikkerig, al vanaf pups af aan. Wij vermoeden dat ze destijds in het nest al een traumatische ervaring heeft opgedaan waardoor ze zo is geworden. Hier namelijk al meerdere honden versleten die er weinig tot niks op uit deden, het zit 'm dus niet perse in de opvoeding maar echt in de aard van het beestje. Die tip van de radio wat harder werkt inderdaad goed, en zolang er tijdens het geknal iemand in de buurt blijft in er niks aan de hand. Haar behoefte niet kunnen dus is echt het grootste probleem.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 juli 2018
    Berichten
    184
    Thanks
    249
    81 waarderingen in 38 posts
    Mn vriendin heeft 2 katten en die kijken niet op of om met oud en nieuw. Gaan alleen nieuwsgierig kijken naar alle kleuren als het eenmaal 0:00 is.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Zowel mijn hond als kat is doof maar gezien de leeftijd van 17 en 18 is dat ook niet zo vreemd, mijn hond is vroeger nooit bang geweest die ging rustig voor de deur zitten kijken, kat vond het altijd wat minder prettig die verstopte zich onder het bed tot dat het rustig werd

  8. #8
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.231
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Onze kitten krijgt al mooi Pyro trekjes

    Naam: 20190914_100425.jpg
Bekeken: 459
Grootte: 298,3 KB
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. Deze 5 gebruikers waarderen arviidd voor het bericht:


  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Ik heb 4 katten. 2 verdwijnen onder de bank en komen pas weer tevoorschijn als het rustig is. De 2 anderen interesseert het niets en gaan hun eigen gang.

  11. #10
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Zo in mijn sas met sas..

  12. #11
    VWC-Lid Giygas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2018
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    717
    Thanks
    1.095
    651 waarderingen in 211 posts
    Onze kat kijkt zelfs uit het raam om naar het vuurwerk te kijken

    blijkbaar hebben we meer gemeen

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
    Omdat ze denken dat ze alleen op de wereld zijn en ze zich niet hoeven aan te passen aan anderen.

  14. #13
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Omdat ze denken dat ze alleen op de wereld zijn en ze zich niet hoeven aan te passen aan anderen.
    Het kan aan mij liggen, maar deze zin begrijp ik niet zo..
    Je bedoeld met "ze", de mensen met honden?
    En met "anderen", bedoel je daar de honden (of andere dieren), of iets anders mee?
    Zo in mijn sas met sas..

  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
    Het kan aan mij liggen, maar deze zin begrijp ik niet zo..
    Ik bedoel dat die mensen van mening zijn dat ze zelf niks hoeven te doen zoals gehoorbeschermer halen en dat anderen juist moeten stoppen met vuurwerk.

    Hetzelfde soort mensen wat bij een snelweg gaat wonen en daarna gaan zeuren dat de snelweg maar verplaatst moet worden.

  16. #15
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Oww, oke.. Duidelijk en mee eens..
    Zo in mijn sas met sas..

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •