Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 75
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE Bekijk bericht
    In mijn straat was ik meestal de enige, dit jaar was er nog iemand anders met vuurwerk.

    Wel voor het eerst wat zeikerds gehad, het vuurwerk dreunde boven de tv uit en vorig jaar had hij er al last van.
    Eerst netjes uitgelegd wat ik heb gedaan om buren te informeren:
    - In de buurt app geplaatst met verzoek een paar parkeerplaatsen vrij te houden.
    - Parkeerplaatsen afgezet met lint met vuurwerkblijezone poster er aan.

    Vervolgens kwam er wederom uit dat hij er last van had, toen gezegd dat hij een jaar de tijd gehad heeft om het aan te geven en dat ik moeilijk alle buren kan vragen de auto's weer te verplaatsen.
    En toen het gezeik verder ging heb ik hem geadviseerd in een hutje op de hei te gaan wonen als hij al last heeft van Vuurwerk met oud en nieuw.
    Ik doe mijn best zo min mogelijk overlast te veroorzaken, maar zeiken over dat je de tv niet kan horen gaat mij wat te ver.
    ook hier voor het eerst in 20 jaar gezeur gehad van een directe buurvrouw (die hier zelf een jaar terug is komen wonen). Van de compounds waren er stukjes karton en papier op haar dak beland en haar hele serre was bezaaid met deze papier-troep. Of althans, er lagen een stuk of twintig papiertjes van een paar cm grootte...

    na gekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat een emmer water eroverheen gooien voldoende was om het op te lossen, maar mevrouw vind dat het professioneel gereinigd moet worden...wtf!! Maar oke, ik laat me wel van de goede kant zien en zal haar een bloemetje geven en netjes de rekning van de schoonmaakkosten betalen, want gezeik met je buren wil je gewoon niet...

    maar toch baal ik hier enorm van. juist omdat wij altijd extreem ons best doen om alles zo veilig mogelijk te doen, we ruimen alles direct weer op, vegen de hele straat en het aangrenzende pleintje op etc...

    en natuurlijk: als wij voor wat voor reden voor overlast zorgen ben ik de eerste die hierin een oplossing voor zal proberen te vinden, maar kom op, zeiken over wat papier op je dak dat er met een beetje wind (of de eerstvolgende regenbui) vanaf is geblazen is wel erg extreem....

    maar ja, zoals gezegd...kijk maar naar dat tv programma de rijdende rechter... je wilt ook niet dat zaken uit de hand lopen om dit soort dingen...en ik wil ook niet dat ze volgend jaar weer moeilijk doen of de politie gaan bellen om te tippen dat we veel vuurwerk hebben...dus maar even drie keer slikken en mezelf van mijn beste kant laten zien 😜

    verder werd er hier in de buurt wonderwel als een malle afgestoken...veel groot vuurwerk als shells en triplex blokken...veel beter als voorgaande jaren.

  2. #62
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Vrij teleurstellend eigenlijk, het knalt hier een heel jaar door, maar met oud en nieuw in een straal van 300 meter slechts 3 personen met siervuurwerk. Verder kon ik helaas niet kijken vanwege de vochtige lucht. Echt mist was hier niet.

    Sowieso was er in het dorp weinig geknal te horen tussen 0:15 en 2:00.

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    hier kan je een kleine impressie zien bij ons in de straat/buurt in oosterhout. ging redelijk goed los in vergelijking met andere jaren. helaas richt de camera net naar de verkeerde kant want de andere kant ging nog meer los.


  4. Deze 2 gebruikers waarderen robin_oosterhout voor het bericht:


  5. #64
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Dit jaar voor het eerst in 6 jaar thuis gevierd dus ik wist niet wat ik kon verwachten. Vorig jaar ging een achterbuurman al vanaf 18u los met compounds dus ik had een goed gevoel erbij. Echter was er vrij weinig te zien. Een enkele grote Shell (1 staat ook op film toevallig) en rond 12u even een kwartiertje. Maar vond het niet zo erg, had zelf genoeg om de hele avond te stoken.

  6. #65
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ik was in mijn straat de enige die wat afstak, wat resulteerde dat alle straatgenoten die wel naar buiten waren gekomen bij mij op de oprit stonden nog nooit zoveel complimentjes gehad. Ik woon er net 3 maand en was al "de held van de straat" :P

  7. #66
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    Waar ik nu woon wordt er in de wijk genoeg afgestoken. Ik woon aan de rand van de wijk en in die (vrij lange) straat steekt werkelijkwaar niemand iets af. Toch vind ik dat niet erg. Weinig afleiding voor je eigen spul. De mensen komen dan gewoon bij jou kijken en dat is een dikke prima.

    Dit jaar bij vrienden gevierd en daar was het bijna hetzelfde verhaal. Mooi aan een grasveldje met bomen er omheen. Akoestiek was echt top daar. Elke klap kwam goed binnen. Helaas dus een zuurpruim die roet in het eten gooide omdat hij er niet mee eens was dat er vuurwerk afgestoken werd. In die straat gebeurde er verder helemaal niets. Het echte werk was denk ik minimaal 200 meter verder.

    Maar eerlijk is eerlijk. Genieten van eigen afgestoken vuurwerk blijft het beste wat mij betreft. Het liefste zou ik eerst naar alles en iedereen van buurtgenoten kijken maar sinds ik een gezin heb is die drang veranderd. Mijn zoontje vindt het prachtig zo lang ik in de buurt ben en hij ook wanneer hij wilt naar binnen kan. Samen oud & nieuw vieren zoals ik dat vroeger ook deed met mijn familie....oliebolletje, hapjes, drankjes, evt spelletje en vuurwerk tussendoor. Ik hoop dit de komende jaren nog te kunnen blijven doen.

    Dit noem ik "traditie"...
    Ik heb een kort lontje.......

  8. Deze gebruiker waardeert funkyi voor het bericht:


  9. #67
    VWC-Lid Vuurwerk079's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    653
    Thanks
    356
    407 waarderingen in 166 posts
    Heb echt een geweldige vuurwerkstraat iedereen heeft wel een vuurwerk en als dat op is staan ze om mijn vuurwerkheen intens te genieten. Gezellig met heel de straat een kampvuurtje van alle cakes en iedereen die er omheen staat. Gezellige proosten en genieten van een nieuwjaar zoals het hoort.

    En de volgende dag met ze alle heel de straat schoonmaken met een glimlach en een kater

  10. #68
    VWC-Lid gerkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2017
    Berichten
    445
    Thanks
    179
    230 waarderingen in 116 posts
    We wonen nu twee jaar in deze straat en hebben voor het eerst O&N thuis gevierd. Dit jaar waren er een hoop buren thuis en hadden we wat vrienden en familie op bezoek. Die zijn inmiddels wel bekend met mijn hobby. Mijn neefjes van 15 en 12 hadden zelf het nodige knalspul meegenomen, we zijn om 18:00 begonnen met wat knalcakes en single shots. Hierbij kwam de buurman al even langs om op een niet zo vriendelijke toon te zeggen dat alle rotzooi die hij vond ik terug in mijn tuin kon verwachten als hij ging opruimen. Ik heb toen vriendelijk aangegeven dat dit nodig was aangezien ik alles zelf zou opruimen.
    Neefjes en eigen kinderen zijn tot 00:00 in de weer geweest met klein spul maar hebben zich kostelijk vermaakt. Even na twaalven ben ik gaan stoken, had aardig wat boxen en heb een uur lang lopen stoken waarbij veel mensen naar me toe kwamen om te vragen wat voor spul dit was. Leuk om de reactie te zien als ik aangaf dat dit allemaal legaal Nederlands spul was. Sommigen hadden vrienden op bezoek die aangaven volgend jaar weer te komen voor de show, toch leuk om complimenten te krijgen.
    Na enen zijn ze weer met wat klein spul aan de slag gegaan waarbij de buurman boos naar buiten kwam om te zeggen dat het nu maar eens afgelopen moest zijnet die bommen. Op een zeer onvriendelijke toon, zijn vrouw heeft een oorziekte en had er erg last van. Ik heb aangegeven dat hij dit beter op een andere toon kan vragen dan op deze manier. Maar goed we hebben eea toch nog opgestookt om vervolgens om 1:15 te stoppen en de ergste rotzooi alvast op te ruimen.
    Vervolgens is er rond een uur of twee een kaartje van de buurman in onze bus gedaan met daarin de excuses voor zijn gedrag en toon en een kleine uitleg over hoe en waarom. Tevens nog de beste wensen gekregen.
    Dit kon ik wel waarderen en dat zal ik hem ook vertellen, helaas was hij de afgelopen twee dagen niet thuis.
    Al met al werd er redelijk wat vuurwerk afgestoken en was het een geslaagd O&N

  11. #69
    VWC-Lid Tatanka's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    1.031
    Thanks
    1.346
    2.967 waarderingen in 842 posts
    Wij waren (ik en mijn stookmaat de blikvangers). Wij hebben een mooi schietveldje en daar is het hele hofje naar toegestroomt. Met snert gluwhein hapjes muziek etc. En de party tent stond op veilige afstand van waar wij ons vuurwerk afstaken. Met duidelijke afspraken, wie er vuurwerk afstak e.d. Kinderen hadden van ons een flink aantal zakken cat 1 en wat lichte cat 2 spul gekregen inclusief brilletje's die ze zelf overigens ook al hadden. Om op een naastgelegen veldje hun dingen te doen. Zodat niet jan en alleman vuurwerk her en der afstak omtrent veiligheid. Ook zijn er brillen uitgedeeld. Alleen niet iedereen deed hem op, maar gros wel.

    Wij hebben een zeer geslaagd oud en nieuw gehad.

  12. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Hier word het ieder jaar gezelliger, op een enkele zeurkous na dan.

    We beginnen hier rond een uur of 6 te knallen, hier verzameld iedereen zich dan rondom het grote grasveld hier voor de deur en steken we om en om wat leuks af. Rond 10 uur komt de buurt meestal bij ons, lekker een drankje doen gezellig praatje maken met iedereen.

    Rond 12 gaan we dan naar buiten en is inmiddels de hele straat bij elkaar gekomen, wensen elkaar allemaal gelukkig nieuwjaar. De kinderen hebben dan meestal hun vuurwerk al op dus kan het grotere spul de lucht in, waar iedereen dan met smacht op zit te wachten.. Krijg dan ook de hele week al de vraag of ik weer zoveel mooi spul heb. Was wederom de bedoeling dit jaar minder te halen, maar incl de gewonnen prijsvragen was het toch weer een flinke bult bij elkaar.

    Na 2e gaan we rustig aan weer bij ons binnen zitten, de gekste verhalen komen er dan voorbij en de drank begint dan ook wat meer te vloeien dus dat helpt ook wel mee. Rond een uur of 5/6 vertrekken de buren ongeveer en drink ik nog 1 of 2 drankjes met wat vaste maten van me.

    Dan lekker slapen, rond een uur of 10 smorgens weer op. Staan de buren meestal ook al buiten met de bezems klaar en vegen we de hele straat aan met z,n allen (ook de plekken waar we zelf niet gestookt hebben) Wel zo netjes.

    Dit jaar liet de buurjongen z,n werkbus staan (wit) die was helemaal bruin van het stopkruit dus heb gelijk even zijn auto gewassen (totaal 3 autos trouwens) Kleine moeite en die frisse lucht doet me dan toch vaak goed op 1 of andere manier.

    1 jan in de avond komen we altijd nog ff bij elkaar, zakken ff goed door. Eten alle restjes op, nog 1 keer goed aan de drank en daarna is het toch echt klaar en gaat het gewone leven weer beginnen.

    Al met al een betere ervaring dan je in alle kranten leest. Zo kan het dus ook!!!

  13. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  14. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Den Haag is een puinhoop, probeer het altijd ergens anders te vieren waar het wat rustiger is en mijn vuurwerk ook beter uit de bus komt. Ben die schijtmannetjes die ronddolen door de straten en nitraten laten afgaan net iets te dicht bij je een beetje zat

  15. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    In mijn straat, om eerlijk te zijn. Ik overdrijf niet maar chaos is het wel. Heel de dag hoor je knallen ook van siercakes overdag. Vanaf 18:00 dan barst het helemaal los overal cakes, pijlen, matten, knalvuurwerk 00:00 fantastisch en uniek om 04:00 knallen ze nog door, het nodige sier. Doe er gezellig naar kijken. Pils bittergarnituur en genieten. Maar de volgende dag hoor je dan ook echt niets meer. Enkel in de verte.

  16. #73
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    966
    Thanks
    144
    417 waarderingen in 236 posts
    Woon in een dorp, vrij tam hier qua stokers. Een buurman 2 huizen verder stook ook wel potten af om 00:00 uur.

    Zelf een lekkere voorraad aan losse cakes/single shots en stuk of 4compounds.
    Tegen 15:00uur is het de partytent opzetten, vuurton paraat en als tegen 16:00uur wat familie komt en de buren met kids beginnen de kids met rotjes en wondertollen. Kleine single shots wachten we mee tot 18:00uur geen zin in gezeik.

    18:00 showtje, hapjes/drankjes en dus genieten. Menig losse potten/grote single shots tussen 18-00 de lucht in. Kids stoken verantwoord met de kleine single shots.

    Tegen 23:30uur de straat vullen met de compounds en setjes losse cakes vooraf.
    00:00 gaat het los. Chaos met als laatste 3 compounds de tournament box en finale 2x de transbomer tegelijk.
    Lege potten/dozen in de fik, next day 11:30uur veegdienst. Netjes met zijn allen.
    Buurman iets verderop had sinds 2 weken zonnepanelen op zijn dak, nou kan je verzekeren dat zijn opbrengst door de laag kruit/snippers/klei etc. Stuk minder was erna. Regenbui verder de 3januari en was weer mooi schoon.
    Wel netjes zijn stoep en oprit aangeveegd 1 januari als compensatie

    Was nog wel bezoek bij andere buren, kwam dat mens naar buiten (tegen 18:05uur) bleren of ik wel om haar auto dacht!? Jemig wat een zeikwijf (sry), stond er met cakes wel 7 meter vanaf. Op bezoek en eisen stellen? Ga lekker weg ofzo. Dat deed ze pas tegen 00:45uur maar moest eerst de vele cakes ruw aan de kant schoppen
    Lekker voor je. Kon het niet laten om te roepen dat het zeer respectloos is om zo met erfgoed om te gaan

    Al met al geslaagd. Miere gezellig gehad.

  17. #74
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Hier in de straat (5 huizen) was het nog redelijk gezellig. Ondanks de dikke mist rond de jaarwisseling zelf alleen wat lager vuurwerk afgestoken. Cakes, singleshots en pijlen afsteken had geen zin. Bracht elkaar wel wat dichter bij elkaar. Kleine kinderen waren flink aan het stoken met cat. 1 vuurwerk, had nog een paar 'meterpakketten' dus lekker door kunnen stoken tot half 1 en daarna het grotere vuurwerk afgestoken. Toen waren er al wel veel mensen naar binnen. Rond 1 uur stond ik alleen nog samen met mijn vriendin buiten te stoken dus toen vond ik het wel leuk geweest (vriendin niet, die wou nog wel even door ). Al met al erg gezellig maar qua vuurwerk verder rustig. Door de mist ook verder niets kunnen zien, alleen kunnen horen. Dit jaar vieren we het weer thuis, alleen dan met 20 man (iets met een verjaardag op oudejaarsdag... )

  18. #75
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    In de namiddag vroeg het buurmeisje aan de overkant of ik thuis was, helaas, en dat vond ze oprecht jammer. Die hadden redelijk wat visite en wel een meterpakket o.i.d., maar meer dan dat en wat klein vuurwerk afval lag er ook niet in de straat. Zonde hoor, die kijken met alle enthousiasme, maar kopen nooit meer echt mooie cakes of boxen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •