Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Weer Nederlanders gepakt met illegaal vuurwerk.

    De Duitse politie heeft opnieuw Nederlanders betrapt met illegaal vuurwerk. Bij een controle aan de grens met Tsjechië troffen agenten in de auto van twee Nederlanders 30 kilo illegaal knalvuurwerk aan.

    Volgens de politie kwamen de mannen van 23 en 25 jaar oud van een camping in het Tsjechische Eger. Toen ze ter controle werden aangehouden, gaven ze aan slechts enkele rotjes te hebben gekocht. Doorzoeking van het voertuig leverde beduidend meer op. Onder dekens en slaapzakken, in kisten en tassen en in de ruimte voor het reservewiel lag het vuurwerk verstopt.

    De politie heeft het vuurwerk in beslag genomen. Het tweetal mocht met een dagvaarding op zak wegens overtreding van de wet op explosieven, de reis hervatten.

    Anderhalve week geleden onderschepte de politie al een auto uit Polen komende BMW. In de kofferbak vonden beambten 50 stuks illegaal vuurwerk met een gewicht van 30 kilo. De 50-jarige bestuurder en de 17-jarige passagier, allebei uit Nederland, kregen een dagvaarding mee voor overtreding van de wet op explosieven.

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2122...medium=organic
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen dat verder heeft voor die personen in Nederland. Een dagvaarding betekent dat je op een bepaalde dag aanwezig moet zijn bij de rechter en dat lijk me in het desbetreffende land ( Duitsland ). Maar zodra je weer naar Nederland gaat en verder nooit komt opdagen, lijk het me verder onmogelijk om nog concequenties hiervan te ondervinden.

  3. #3
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.044
    Thanks
    1.729
    2.622 waarderingen in 721 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen dat verder heeft voor die personen in Nederland. Een dagvaarding betekent dat je op een bepaalde dag aanwezig moet zijn bij de rechter en dat lijk me in het desbetreffende land ( Duitsland ). Maar zodra je weer naar Nederland gaat en verder nooit komt opdagen, lijk het me verder onmogelijk om nog concequenties hiervan te ondervinden.
    Wij hadden het uit Tsjechië vandaan, uiteindelijk kwam er een brief bij de desbetreffende persoon dat de rechter het er bij liet zitten. De hoeveelheid was ook minimaal, paar losse knallertjes, funke bollers etc
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  4. Deze gebruiker waardeert vuurvent voor het bericht:


  5. #4
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen dat verder heeft voor die personen in Nederland. Een dagvaarding betekent dat je op een bepaalde dag aanwezig moet zijn bij de rechter en dat lijk me in het desbetreffende land ( Duitsland ). Maar zodra je weer naar Nederland gaat en verder nooit komt opdagen, lijk het me verder onmogelijk om nog concequenties hiervan te ondervinden.
    als de rechter je daar veroordeeld tot een boete of een celstraf en een rechtshulpverzoek indient, dan ben je zo gevonden door de deurwaarder of politie, zeker binnen de EU
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #5
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    als de rechter je daar veroordeeld tot een boete of een celstraf en een rechtshulpverzoek indient, dan ben je zo gevonden door de deurwaarder of politie, zeker binnen de EU
    Maar volgens mij ligt dat in de praktijk anders, de kosten en moeite liggen dan zo hoog tot de verhouding van het vergrijp. Het gaat bijvoorbeeld hier om 30KG vuurwerk en niet om een moord of ander ernstig delict. Wat Vuurvent ook zegt, ik denk dat het 9 van de 10 keer het wordt gelaten voor wat het is.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 augustus 2006
    Berichten
    300
    Thanks
    543
    280 waarderingen in 108 posts
    Dit soort lui zijn een nagel aan de doodskist van onze bedreigde vuurwerktraditie.

  8. #7
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BUTCHER Bekijk bericht
    Dit soort lui zijn een nagel aan de doodskist van onze bedreigde vuurwerktraditie.
    Ik denk dat dat eerder de lui zijn die dingen opblazen met vuurwerk en vuurwerk naar hulpverleners gooien. Dat ze vuurwerk van over de grens hebben betekent niet automatisch dat het aso's zijn.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  9. Deze 5 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik denk dat dat eerder de lui zijn die dingen opblazen met vuurwerk en vuurwerk naar hulpverleners gooien. Dat ze vuurwerk van over de grens hebben betekent niet automatisch dat het aso's zijn.

    of ze verkopen het aan de aso's in iedergeval doen ze mee aan het hele reideltje, bewust of onbewust

  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 augustus 2006
    Berichten
    300
    Thanks
    543
    280 waarderingen in 108 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik denk dat dat eerder de lui zijn die dingen opblazen met vuurwerk en vuurwerk naar hulpverleners gooien. Dat ze vuurwerk van over de grens hebben betekent niet automatisch dat het aso's zijn.
    Maar de kans is aanwezig dat de heren het spul al gaan afsteken voordat het mag. Toen ik 17 was deed ik dat ook hoor, maar dan waren het wel relatief bescheiden knallen van hooguit strijkers. Ook dat leverde natuurlijk overlast op, maar vast niet in die mate die dat Poolse spul oplevert. Bovendien geven veel mensen aan dat ze van het particuliere vuurwerk af willen juist vanwege de enorm harde knallen die wekenlang klinken. Dus is dat opzicht zijn dit soort lieden alles behalve ambassadeurs voor het behoud van onze geliefde vuurwerkhobby als je het mij vraagt. Maar goed, veel mensen die dit spul afsteken zullen toch geen nadeel ondervinden van een eventueel verbod op consumentenvuurwerk en dat maakt het zo zuur voor de liefhebbers die zich wel aan de afsteektijden houden en zich beperken tot legaal vuurwerk.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •