Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Stelling] De productspecificaties bepalen de maximale prijs

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Stelling] De productspecificaties bepalen de maximale prijs

    Vaak zie ik voorbij komen dat freaks er eerst op letten, hoeveel de prijs per schot is, het totale kruitgewicht is, wat voor shape, andere productiekosten, etc. etc. voordat men iets aanschaft. Maar maakt dit alles nu echt zo veel uit? Bedoel, mij gaat het gewoon om hoe goed het vuurwerk presteert. En aan de hand van de filmpjes maak ik een maximum prijs op.

    Iedereen denkt er natuurlijk het zijne van, dus vandaar dat ik deze stelling maar open.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

    #2
    Ik heb voor mij zelf altijd een regeltje van minimaal 30mm, en voor een 100shots 2 kilo kruit een max. van 80 euro. Hoe goed een 25mm ook presteert op film, ik koop het niet!

    Comment


      #3
      kruitgewicht zegt me niet zoveel als ik zie wat ze tegenwoordig kunnen met relatief weinig kruit.
      Dus ik kijk toch wel echt naar de uitwerking van een product en aan de hand daarvan bepaal ik wel of het de prijs waard is of niet.
      Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
        kruitgewicht zegt me niet zoveel als ik zie wat ze tegenwoordig kunnen met relatief weinig kruit.
        Dus ik kijk toch wel echt naar de uitwerking van een product en aan de hand daarvan bepaal ik wel of het de prijs waard is of niet.
        Deze mening deel ik idem!!

        Comment


          #5
          Ik ga zelf liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit. Ik koop dan ook eigenlijk alleen 30mm boxen en 50mm single shots en 40grams pijlen. Heb namelijk liever dat ze lekker gevuld zijn dan dat ik denk van mehh dit is het net niet. En ja, voor die grote kalibers moet wat meer betaald worden, maar dat doe ik dan ook graag, als bedankje naar de importeurs. Iedere gek z'n gebrek toch?

          Comment


            #6
            Kruitgewicht en kaliber zegt voor mij niet alles. Kijk gewoon naar het totaal plaatje, als de burst, uitwerking van de effecten in verhouding is in mijn eigen met de gevraagde prijs dan koop ik het. Vind ik een cake of box te duur laat ik hem gewoon staan

            Comment


              #7
              Ik verbaas mij er inderdaad wel eens over hoe iedereen een product bepaald. Het zou mij een zorg zijn of er nu 350gram of 500gram inzit, goed is goed. Er zijn zeer veel 25mm boxen die 80% van de 30mm boxen eruit knallen, dus ook het aantal mm is voor mij totaal niet relevant.

              Zijn legio boxen op te noemen die niet de maximale vulling/max mm hebben en tot de absolute top boxen behoren.
              Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

              Comment


                #8
                In eerste instantie kijk eerst naar de filmpjes. Het liefst straatfilms. Te traag en saai valt dan gelijk af. Dan kijk ik naar de nem en naar de prijs per gram. Waarbij ik €0,05 per gram wel de max. Vind. Bij het ene merk ligt die grens lager dan bij de andere. De grens voor Mania cakes ligt bijvoorbeeld meer bij de €0,035 Niks is ook irritanter als je iets koopt en dan een week later hetzelfde te zien voor 20 euro minder. Door de nem/prijs in de gaten te houden voorkom ik dat. Daarnaast heb ik het idee dat ik meer voor hetzelfde geld krijg. Zwakte van mij zijn wel spinner en hummer cakes daar wil ik soms nog weleens uitzonderingen voor maken. Ik zie dat ook als duurdere effecten die ik soms moet hebben
                Asjemenou

                Comment


                  #9
                  Productspecificaties zeggen mij eigenlijk niets. Het zal mij persoonlijk een zorg zijn wat het kaliber is, een Transbomber/Crashbox/Rumble in the Jungle is 25mm, maar presteren deze aanzienlijk minder dan het gros van de 30mm blokken? Dat vind ik persoonlijk niet!

                  Ook het kruitgewicht zegt mij weinig, sommige producten (zoals de Tropical Night van Pangu, 5gr/sh) halen zoveel uit een minimaal kruitgewicht, terwijl ik ook producten zie met de maximale kruitvulling per schot waarbij ik denk, welk kruit is hier gebruikt?

                  Ik beoordeel een product op de film of in het echt, kijk dan naar de prijs en dan maak ik voor mijzelf de afweging of ik het waard vind.
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    mij interesseert het gewicht en het aantal schoten helemaal niets. Ik kijk meer naar de effecten die erin zitten. ik wil zoveel mogelijk verschillende effecten,een paar rambakken. en of dat nou een 500grams pot is,of een compound of box maakt mij niet veel uit. En de prijs? kijk ik niet zo na. Als er een box te koop is met de effecten erin die mij aanspreken dan moet die er komen.
                    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

                    Comment


                      #11
                      Voor mij persoonlijk is het slechts een leidraad. Grotere kalibers en maximaal gevulde tubes wekken absoluut eerder mijn interesse, maar uiteindelijk gaat het om de (live) beelden. Met name straatfilms en winkeliersdemo's wegen voor mij zwaar.

                      Comment


                        #12
                        Ik kijk naar de filmpjes en wat het kost, daarna maak ik zelf een afweging of ik het daarvoor wil geven, ik kijk niet naar de gram maar echt naar of ik het effect mooi vind
                        https://www.youtube.com/@mikosjepyro

                        Comment


                          #13
                          Mij gaat het puur om de uitwerking. Vaak wil ik voor een bijzonder product of effect wel wat meer neerleggen.

                          Comment


                            #14
                            Wanneer ik een product niet live beb gezien, kijk ik veelal naar het aantal gram per shot. Dit zegt niet alles, maar als je op basis van de specs moet kiezen dan kijk ik hier naar.

                            Tube diameter maakt mij niet zoveel uit, heb 25mm blokken gehad die het beter deden dan 30mm blokken. Qua prijs houd ik meestal rekening met max. €1,- per shot (30mm).

                            Comment


                              #15
                              Uiteraard kijk ik naar de uitwerking van de cake en bepaal daarop het bedrag dat ik zou willen uitgeven. Is dat een prijs onafhankelijk van de andere producten? Of een meerprijs tov het gemiddeld aangeboden vuurwerk van dat jaar? Vaak is het 't laatste. Daar zit het lastige, want er kunnen flinke prijsverhogingen worden doorgevoerd op nieuwe producten.

                              Ik vertrouw de filmpjes niet van nieuwe producten, zeker niet vroeg in het seizoen. Enkel straatfilmpjes zijn waarheidsgetrouw. Bij nieuwe boxen ga ik dan ook zeker af op kruitinhoud, omdat dit een goede indicatie is voor het geweld en effect grootte. Dat er producenten zijn die met 1750 gram hetzelfde geweld kunnen produceren als met een 2000 grams cake, geloof ik. Maar als er boxen zijn van 1100 gram, die in de tekst zeggen dat ze 1500 gram zijn, en voor een prijs voor 2000 gram worden aangeboden, dat geloof ik niet meer, tenzij het een zeer bijzonder effect is (Vaak niet).

                              Juist bij nieuwe producten moet je op de prijs letten, aangezien hierop prijsverhogingen op worden doorgevoerd door de leveranciers/importeurs. Zo wen je langzamerhand aan de nieuwe prijsstellingen. Deze verhogingen hebben niks te maken met inflatie of kosten, maar gewoon wat de (vuurwerk)gek ervoor geeft (Marketing). Dit doen ze door prijzen te verhogen en inhoud/kosten te verlagen. Het laatste is voor de meeste consumenten minder zichtbaar, want het blijft een grote doos vuurwerk.

                              Ik probeer in elk geval mijn geduld zo af en toe te bewaren en een goede deal te sluiten met top vuurwerk dat niet nieuw is (tezamen met een uitzonderlijk product uit de nieuwe lijn). Maar wat is nieuw? Een omlabeling is ook al nieuw... Alhoewel importeurs dat nu ook al weer weten en versie 2.0 gaan uitbrengen met een andere hogere prijs en lagere inhoud. Hiermee voorkom je dat je product "oud" wordt en je kan dan weer een nieuwe prijs bepalen!

                              Ja, ik kijk naar de effecten van het vuurwerk, maar ik ben niet gek en kijk zeker naar de prijs. Vroeg kopen en freakacties horen hier bij! Maar feit is dat mijn vuurwerkkosten jaarlijks flink blijven stijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X