Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 114

Discussie: Neon Maroon

  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2012
    Berichten
    292
    Thanks
    8
    139 waarderingen in 63 posts
    Voor 80 of eronder is het "redelijk". Ik vind de prijzen van compound soms wat overdreven worden. Voor een I-Shape 500 gram is de ADVIESprijs bij vuurwerk mania gemiddeld 40 a 50 euro. Volgens mij zou je als je meer vuurwerk in 1 door koopt, de gemiddelde prijs moeten dalen (Minder handling kosten). Dat een chinees een paar cakes aan elkaar moet schakelen, is in kosten niet veel meer (kosten arbeid 1 a 2 euro?). De rest is marge op de compound. 80/90 euro adviesprijs is dus redelijk, het zijn immers 2x 500 gram (en een beetje) aan elkaar geknoopt. Noem mij kritisch, maar dit jaar ga ik er in elk geval meer op letten. Jammer dat de markt van 500 grammers kleiner wordt, maar vanuit de leveranciers snap ik dat wel. Een doos voor 1,5 to 2x keer de prijs verkopen is veel luceratiever. Voorbeeld: de MEGA 6 - STAR ASSORTED (6 losse cakes) van vuurwerk mania is 90 euro (150 advies), en krijg je 2560 gram kruit (2,3 keer zoveel kruit). Ik snap ook dat bepaalde effecten duurder zijn om te maken, maar dit is vrij ruim. Het was niet zo lang geleden dat ik voor 100 euro 2kg kruit kreeg. Ander voorbeeld: The Branco van Evo met een W shape effect (Duurder) is 189 adviesprijs/130 reguliere prijs voor 2kg kruit. Dit is Neon Maroon is 1,5 keer duurder voor een I-shape (150/100). Kortom, ik blijf bij mijn statement dat deze doosjes vrij duur zijn. Als er nou echt 1,5 kg kruit in zat zoals in de beschrijving....

  2. Deze gebruiker waardeert Sparkle voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2012
    Berichten
    292
    Thanks
    8
    139 waarderingen in 63 posts
    Sorry voor mijn lange betoog, maar ik moest het toch even kwijt, ik merk dat de kosten van vuurwerk soms erg zijn gestegen. Ik suggereer weer meer on-topic over de betreffende cake te gaan!

  4. Deze gebruiker waardeert Sparkle voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Compound heeft als extra kosten een dubbele keuring en een plaat onder het vuurwerk + bij komende arbeid. Dus het is wel degelijk duurder, maar het verklaard verder niet sommige prijzen. Er zijn ook veel meer factoren die meespelen, zoals de grootte van de inkoop. Ook de marketing die VuurwerkMania gebruikt ( die is echt heel degelijk ). Alles wordt uiteindelijk doorgevoerd in een product en dan komen ze op de 'actieprijs' uit van €99,-. Dat de adviesprijs puur een marketingstechnisch en psychologisch ding is geworden sinds een paar jaar, dat weet iedereen wel. Die ( verzonnen ) adviesprijs betaalt verder niemand.

  6. #19
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Persoonlijk reken ik cakes/compounds altijd om naar wat ik betaal per gram ik betaal liever niet meer dan 0,05 per nem/gram. Alleen als het effect echt heel dik is dan wil ik wel eens iets meer betalen maar liever niet... dus boven de 55,- zou ik 'm laten staan. Persoonlijk dingetje...

  7. #20
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Wat betreft de 'extra' kosten voor het maken van een compound. Die zijn verwaarloosbaar de hoge prijzen worden voormalijk bepaald door de importeurs. Niet door de chinese arbeids en fabricage kosten. De dubbele kosten voor keuringen vallen volgens mij vaak welmee omdat een compound uit al bestaande cakes bestaat die vaak ook los worden verkocht en vaak al gekeurd zijn. Misschien een leuk topic... herken de losse cakes in een compound...
    Laatst gewijzigd door Schiedammert; 8 augustus 2019 om 16:10

  8. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2012
    Berichten
    292
    Thanks
    8
    139 waarderingen in 63 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Misschien een leuk topic... herken de losse cakes in een compound...
    Ik doe mee

  9. #22
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sparkle Bekijk bericht
    Voor 80 of eronder is het "redelijk". Ik vind de prijzen van compound soms wat overdreven worden. Voor een I-Shape 500 gram is de ADVIESprijs bij vuurwerk mania gemiddeld 40 a 50 euro. Volgens mij zou je als je meer vuurwerk in 1 door koopt, de gemiddelde prijs moeten dalen (Minder handling kosten). Dat een chinees een paar cakes aan elkaar moet schakelen, is in kosten niet veel meer (kosten arbeid 1 a 2 euro?). De rest is marge op de compound. 80/90 euro adviesprijs is dus redelijk, het zijn immers 2x 500 gram (en een beetje) aan elkaar geknoopt. Noem mij kritisch, maar dit jaar ga ik er in elk geval meer op letten. Jammer dat de markt van 500 grammers kleiner wordt, maar vanuit de leveranciers snap ik dat wel. Een doos voor 1,5 to 2x keer de prijs verkopen is veel luceratiever. Voorbeeld: de MEGA 6 - STAR ASSORTED (6 losse cakes) van vuurwerk mania is 90 euro (150 advies), en krijg je 2560 gram kruit (2,3 keer zoveel kruit). Ik snap ook dat bepaalde effecten duurder zijn om te maken, maar dit is vrij ruim. Het was niet zo lang geleden dat ik voor 100 euro 2kg kruit kreeg. Ander voorbeeld: The Branco van Evo met een W shape effect (Duurder) is 189 adviesprijs/130 reguliere prijs voor 2kg kruit. Dit is Neon Maroon is 1,5 keer duurder voor een I-shape (150/100). Kortom, ik blijf bij mijn statement dat deze doosjes vrij duur zijn. Als er nou echt 1,5 kg kruit in zat zoals in de beschrijving....
    Hoeveelheid kruit maakt mij niet uit. Als er maar een kooi om heen zit . Heb genoeg cakes gehad die 300 gram hadden en die een 500grammer eruit knallen.70-80 euro zou gewoon een nette prijs zijn voor zon box.
    Straks met de demo de gepimte versie maar eens bekijken. Staar niet blind om het aantal gram kruit wat in een cake zit. Als deze box goed is zal het me een biet wezen hoeveel kruit er nu daadwerkelijk in zit. 1100 of 1500 gram. Ik maak mijn keuzes op de kwaliteit van de cake en niet hoeveel gram er in zit.
    labels geef ik ook niet om. Gewoon een bruine box als dat de prijs kan drukken.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  10. #23
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Laten we die discussie verder voeren in dit topic:

    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...23#post1059923
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Berichten
    2.036
    Thanks
    251
    756 waarderingen in 451 posts
    Zag er scala achtig uit op de demo. Maargoed, Lesli heeft ook al zoiets gehad en die viel toch een beetje tegen. Ik wacht nog even af!

  12. #25
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    13
    1.268 waarderingen in 397 posts
    Tja wat moet ik er van zeggen... Denk dat ik hem anders in mijn hoofd had voorgesteld. Hoopte eigenlijk dat elke Cake zijn eigen kleur had.
    Klapchi

  13. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Kleurige box met een erg harde burst. Deze gaat er komen.

  14. #27
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.806 waarderingen in 584 posts

  15. Deze 5 gebruikers waarderen gwgwgw voor het bericht:


  16. #28
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Kleurrijke Maroon. Vind hem er prima uitzien.
    December Will Be Magic Again!!

  17. #29
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Mooie box maar ben toch net niet helemaal overtuigd. Ik zou persoonlijk dan eerder voor de Color Storm gaan met multi color in elk boeket.

  18. #30
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    De scala 100sh, als deze in de daadwerkelijke vorm gelijk presteert aan z'n Funke broertje dan heeft mania een topper in huis gehaald...I love it!!

Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •