Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 61

Discussie: Externe microfoon

  1. #1
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts

    Externe microfoon

    Ik heb net een nieuwe camera gekocht, beeldkwaliteit is zeer goed, alleen de eigen microfoon van de camera geeft geen goed geluid, dit wist ik toen ik de camera kocht, dus ik had wel het plan om een externe microfoon te kopen voor mijn camera. Welke raden jullie aan? Is een Rode Videomic Go voldoende, of kan je zelfs met de Rode Videomicro vuurwerk goed filmen? Of moet ik juist kijken naar duurdere microfoons. Ik hoor graag jullie adviezen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. #2
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik gebruik zelf de Rode VideoMicro. Ik vind het 'goed genoeg'. Het kan altijd beter, maar dit is al zó'n grote verbetering ten opzichte van de microfoon die in de camera zit ingebouwd, dat het veel verschil maakt.

    Voorbeeldje van mijn microfoon: https://www.youtube.com/watch?v=v_ECHwVhDhg Let hierbij op de combinaties van effecten (knal met fluit, of crackling tegelijk met knal). Dat blijf je allemaal zuiver horen.

    Duurdere microfoons zijn vooral beter omdat ze in stereo geluid opnemen, met twee microfoons. Dat is gaaf met cinegrafische beelden waarbij gesprekken rondom de camera gevoerd worden. Maar omdat vuurwerk een relatieve puntbron is van geluid, is een mono microfoon eigenlijk voldoende.
    Laten we lekker link gaan doen!

  3. #3
    VWC-Lid romano's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2009
    Berichten
    409
    Thanks
    269
    325 waarderingen in 145 posts
    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...MIC-PRO-RYCOTE

    Ik heb eventueel deze nog liggen mocht je voor dit type willen gaan

    Groeten,
    Romano

  4. #4
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    957
    Thanks
    1.625
    708 waarderingen in 371 posts
    Dju, zie dit nu.., zojuist (vanochtend) een VideoMicro besteld, balen zeg dat ik dit niet eerder gezien heb
    I love Mines

  5. #5
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    En een externe microfoon voor je telefoon? Daar nog tips over?

  6. #6
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    En een externe microfoon voor je telefoon? Daar nog tips over?
    Røde Videomic Me-L voor ios apparaten, of Røde Videomic Me voor de rest.

    Ik film zelf met mijn Iphone en gebruik die microfoon voor beter geluid sinds kort.
    Recent voorbeeld van de show in Düren:



    Ik vind het een hele verbetering. Goeie dreunen, meer diepte erin, gewoon goed zuiver geluid. Alleen met de salute finale had die wat moeite, maar die was dan ook wel echt snoeihard.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  7. Deze 2 gebruikers waarderen Beastmode voor het bericht:


  8. #7
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Thanks voor de tip! Ik zie dat ie ook heel erg betaalbaar is en je krijgt ook nog een windscherm. Ik ga dit jaar de Samsung S10 halen en naar wat ik begrepen heb gaat het qua beeldkwaliteit er sowieso op vooruit in vergelijking met de S8. Alleen weet ik nu nog niet hoe het geluid zal zijn, maar dat lijk me sowieso minder dan wanneer je deze externe microfoon gaat gebruiken. Voor rond de €60,- zag ik 'm al staan!

  9. #8
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Røde Videomic Me-L voor ios apparaten, of Røde Videomic Me voor de rest.

    Ik film zelf met mijn Iphone en gebruik die microfoon voor beter geluid sinds kort.
    Recent voorbeeld van de show in Düren:



    Ik vind het een hele verbetering. Goeie dreunen, meer diepte erin, gewoon goed zuiver geluid. Alleen met de salute finale had die wat moeite, maar die was dan ook wel echt snoeihard.
    Ik heb inmiddels de Rode VideoMicro, want die is geschikt voor camera's, maar volgens mij gewoon hetzelfde als de Me alleen de Me is voor mobiele telefoons. Heb je hem bij deze show met windscherm gebruikt?
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  10. #9
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels de Rode VideoMicro, want die is geschikt voor camera's, maar volgens mij gewoon hetzelfde als de Me alleen de Me is voor mobiele telefoons. Heb je hem bij deze show met windscherm gebruikt?
    Zou goed kunnen inderdaad dat ze hetzelfde zijn verder, maar dat weet ik niet. En ja, ik heb hem met de dooie kat erop gebruikt.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  11. #10
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    Bump!

    Ik ben voor het komende jaar van plan om het een en ander te upgraden. Momenteel maak ik foto's met een Nikon d5300 en film ik met mijn iPhone 11. Met beide erg tevreden, maar sinds kort heeft de Nikon last van een paarse gloed onderaan foto's. Erg jammer, maar een goed excuus om over te stappen op een betere camera. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een Sony a7iii. De camera zal ik gebruiken voor foto's, voor het filmen wil ik mijn iPhone blijven gebruiken.

    Het nadeel van de iPhone 11 is dat het geluid niet optimaal is. Daarom vraag ik hier voor advies. Waar ik best wat kennis heb over camera's en objectieven, geldt dat niet voor audio. Is er iemand die zelf vuurwerk (of eventueel andere content) filmt met een telefoon en daarbij gebruik maakt van een externe microfoon? We zijn ruim twee jaar verder sinds de laatste post hier en ben op zoek naar recente gebruikerservaringen Graag met video's
    Groeten uit Enschede.

  12. #11
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoker Bekijk bericht
    Bump!

    Ik ben voor het komende jaar van plan om het een en ander te upgraden. Momenteel maak ik foto's met een Nikon d5300 en film ik met mijn iPhone 11. Met beide erg tevreden, maar sinds kort heeft de Nikon last van een paarse gloed onderaan foto's. Erg jammer, maar een goed excuus om over te stappen op een betere camera. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een Sony a7iii. De camera zal ik gebruiken voor foto's, voor het filmen wil ik mijn iPhone blijven gebruiken.

    Het nadeel van de iPhone 11 is dat het geluid niet optimaal is. Daarom vraag ik hier voor advies. Waar ik best wat kennis heb over camera's en objectieven, geldt dat niet voor audio. Is er iemand die zelf vuurwerk (of eventueel andere content) filmt met een telefoon en daarbij gebruik maakt van een externe microfoon? We zijn ruim twee jaar verder sinds de laatste post hier en ben op zoek naar recente gebruikerservaringen Graag met video's
    Ik heb gisteren de Rode VideoMic GO II Videomicrofoon voor het eerst gebruikt. Deze is nieuw uitgekomen in 2022. Makkelijk aan te sluiten via de USB-C ingangen. Heb deze gebruikt i.c.m. de Samsung Galaxy S21 FE op video-pro mode, 4K.
    Er zit ook nog een app bij waarin je instellingen kan kalibreren, die moet ik nog downloaden.



    Naam: thumbnail_IMG-20220727-WA0017.jpg
Bekeken: 465
Grootte: 144,7 KB
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  13. Deze gebruiker waardeert Stefan Works voor het bericht:


  14. #12
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoker Bekijk bericht
    Bump!

    Ik ben voor het komende jaar van plan om het een en ander te upgraden. Momenteel maak ik foto's met een Nikon d5300 en film ik met mijn iPhone 11. Met beide erg tevreden, maar sinds kort heeft de Nikon last van een paarse gloed onderaan foto's. Erg jammer, maar een goed excuus om over te stappen op een betere camera. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een Sony a7iii. De camera zal ik gebruiken voor foto's, voor het filmen wil ik mijn iPhone blijven gebruiken.

    Het nadeel van de iPhone 11 is dat het geluid niet optimaal is. Daarom vraag ik hier voor advies. Waar ik best wat kennis heb over camera's en objectieven, geldt dat niet voor audio. Is er iemand die zelf vuurwerk (of eventueel andere content) filmt met een telefoon en daarbij gebruik maakt van een externe microfoon? We zijn ruim twee jaar verder sinds de laatste post hier en ben op zoek naar recente gebruikerservaringen Graag met video's

    Je bericht toen over het hoofd gezien, maar voor iphone gebruiken wij al jaren deze:

    https://zoomcorp.com/en/us/mobile-au...crophones/iq7/

    Video's:

    Zie YT kanaal haha
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  15. #13
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Works Bekijk bericht
    Ik heb gisteren de Rode VideoMic GO II Videomicrofoon voor het eerst gebruikt. Deze is nieuw uitgekomen in 2022. Makkelijk aan te sluiten via de USB-C ingangen. Heb deze gebruikt i.c.m. de Samsung Galaxy S21 FE op video-pro mode, 4K.
    Er zit ook nog een app bij waarin je instellingen kan kalibreren, die moet ik nog downloaden.



    Naam: thumbnail_IMG-20220727-WA0017.jpg
Bekeken: 465
Grootte: 144,7 KB
    Omdat Iphone waarschijnlijk over moet naar USB C aansluitingen moeten wij opzoek naar een nieuwe externe micro met USB C aansluiting.

    Wat vindt je zelf van het geluid? In deze video komt het nog redelijk plat over maar dat kan ook aan de luidsprekers liggen vandaar benieuwd wat je er zelf van vindt.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  16. #14
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Omdat Iphone waarschijnlijk over moet naar USB C aansluitingen moeten wij opzoek naar een nieuwe externe micro met USB C aansluiting.

    Wat vindt je zelf van het geluid? In deze video komt het nog redelijk plat over maar dat kan ook aan de luidsprekers liggen vandaar benieuwd wat je er zelf van vindt.
    Ik ben er zelf erg tevreden over, de locatie gister leende zich ook niet echt voor vol geluid: uitgestrekte landerijen langs de rivier, het vuurwerk zelf stond in de uitwaard. Het lanceergeluid klinkt nog beter dan de burst : - ) Maar het is beter dan het geluid van de telefoon en voorkomt windgeruis.
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Stefan Works voor het bericht:


  18. #15
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    Ah fijn om hier weer wat nieuwe berichten te lezen! Ik vind de VideoMic GO goed klinken, zeker ten opzichte van de microfoon van een telefoon! Videokwaliteit is overigens ook dik in orde zeg.

    De Zoom klinkt ook erg fijn! Omdat ik m’n Sony ook gebruiken wil voor video, ook buiten vuurwerk om, zou ik eerder gaan voor Rode, vanwege de 3.5mm aansluiting.

    Bedankt beiden!
    Groeten uit Enschede.

  19. Deze gebruiker waardeert Stoker voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •