Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.049
    19.067 waarderingen in 8.443 posts

    Steden blij met vuurwerkverbod, niet met tempo van invoering.

    De burgemeesters van de vier grote steden, de G4, vinden het teleurstellend dat het kabinet het verbod op de verkoop van zwaar vuurwerk pas laat ingaan bij de jaarwisseling 2020/2021.

    Het tempo waarin het kabinet tot extra maatregelen komt, is veel te laag, vinden Femke Halsema (Amsterdam), Ahmed Aboutaleb (Rotterdam), Pauline Krikke (Den Haag) en Jan van Zanen (Utrecht).

    “Goed dat het kabinet nu ook erkent dat extra maatregelen nodig zijn. Wij verwelkomen iedere stap die helpt om de jaarwisseling veiliger te laten verlopen,” zeggen ze in een verklaring. Maar het tempo waarin dit gebeurt ‘doet geen recht aan het aantal ernstige incidenten en de onveilige situaties die zich iedere jaarwisseling voordoen’. “Als burgemeesters blijven we ons hard maken voor strengere, landelijke maatregelen.”

    Eerder deze week noemde de politie de kabinetsmaatregelen ook al onvoldoende. “Het breed gedragen appel van burgemeesters, politiepersoneel, hulpverleners en artsen om met meer maatregelen te komen om de jaarwisseling veilig en feestelijk te laten verlopen, wordt door het kabinet niet gehoord,” zei een politiewoordvoerder. Ook volgens de vuurwerkbranche zelf zullen de maatregelen maar een zeer beperkt effect hebben.

    Zones
    Tijdens komende jaarwisseling mag er overigens nog vuurwerk op de meeste plaatsen in Amsterdam worden afgestoken. November vorig jaar meldde het college dat in Amsterdam vanaf de jaarwisseling van 2019 en 2020 niet zomaar meer overal vuurwerk afgestoken zou mogen worden. Net als in Rotterdam zou de gemeente zones aanwijzen waar particulieren wel nog zouden mogen knallen. Maar het college liet woensdag weten van deze beslissing af te zien.

    https://www.ad.nl/amsterdam/steden-b...r-br~a5de0ab5/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    14
    1.268 waarderingen in 397 posts
    De "G4" praat weer namens heel Nederland... Ik moet er van kotsen.
    Klapchi

  3. Deze 5 gebruikers waarderen Gupje voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 juli 2018
    Berichten
    184
    Thanks
    249
    81 waarderingen in 38 posts
    Het slaat toch nergens op. Omdat de g
    "Grote" 4 klagen, moet een HEEL Land lijden?!?!!!

  5. #4
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.047
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    Heel verrassend ja, de 4 steden die het meeste moeite hebben om de orde te handhaven waarschijnlijk Dan maar het 'zware' legale consumentenvuurwerk verbieden.. wat een volk zeg......
    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

  6. Deze 2 gebruikers waarderen chrissie81 voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Indoctrinatie.
    Met dit soort krantenkoppen laten ze mensen denken dat er toch ook veel burgers tegen een verbod zijn.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  8. #6
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Drammerige symboolpolitiek. Ze snappen niet eens waar ze over praten maar pakken alles om hun eigen wanbeleid met bladgoud in te kleden, alsof ze de pinnacle van NL verstand zijn...eerder het afvoerputje (vooral Krikke)

  9. #7
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    zo lang ze blij zijn met een verbod op wat rollen en een paar single shots blijft het een grote poppenkast,
    ze hebben geen idee wat er verboden gaat worden, en het wordt in de media neer gezet alsof het nu gedaan is met alle harde illegale knallers
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  10. #8
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    kan iemand mij uitleggen waar ik in Nederland legaal zwaar vuurwerk kan krijgen ik snap het gedoe niet helemaal.ik pluis vwc niet helemaal meer uit vanwege de vele anti topics waar ik niet goed van word.

  11. #9
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    kan iemand mij uitleggen waar ik in Nederland legaal zwaar vuurwerk kan krijgen ik snap het gedoe niet helemaal.ik pluis vwc niet helemaal meer uit vanwege de vele anti topics waar ik niet goed van word.
    Helemaal leip wordt je ervan hè, je kan het forum niet openen of je heb al die anti krantenkoppen om je oren..
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  12. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Helemaal leip wordt je ervan hè, je kan het forum niet openen of je heb al die anti krantenkoppen om je oren..
    Anders hebben we hier ook komkommertijd...
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •