Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Onderzoek: Beleid tegen overlast vuurwerk haalt niets uit.

    Ondanks nieuwe initiatieven om de overlast en schade door vuurwerk binnen de perken te houden, blijft het aantal meldingen stijgen. Bovendien zijn er te weinig handhavers beschikbaar om toezicht te houden op de vuurwerkvrije zones.

    Dat stellen de gemeente Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam in een onderzoek dat Bureau Beke heeft gedaan in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het onderzoeksbureau sprak met 18 gemeenten.

    Een van de vier zogeheten G4-gemeenten geeft aan dat er steeds vaker sprake is van zwaarder vuurwerk. De situatie verslechtert volgens haar. Ze stelt dat een landelijk verbod op consumentenvuurwerk de enige juiste route is. De ideeën en mogelijkheden om de overlast lokaal aan te pakken lijken volgens deze gemeente „op te zijn.”

    Bovendien blijkt een vuurwerkdetectiesysteem, een systeem dat de afsteeklocatie van vuurwerk detecteert, voor gemeenten geen goed middel te zijn om (illegaal) vuurwerk aan te pakken. Het systeem is kostbaar en bovendien kunnen de gegevens minder goed worden gebruikt dan was ingeschat. Het bestrijden van vuurwerkoverlast is gebaseerd op het heterdaad betrappen van de overlastgevers en dat blijkt, ook met het vuurwerkdetectiesysteem, vrijwel onmogelijk.

    Daarnaast lopen de ervaringen van politie en brandweer rond de jaarwisseling niet zelden uiteen. Zo sprak de politie in een gemeente van een rustige jaarwisseling, terwijl de brandweer in diezelfde gemeente liet weten dat ze het een van de drukste jaarwisselingen sinds tijden vond.

    https://www.rd.nl/vandaag/binnenland...-uit-1.1581288
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Een van de vier zogeheten G4-gemeenten geeft aan dat er steeds vaker sprake is van zwaarder vuurwerk. De situatie verslechtert volgens haar. Ze stelt dat een landelijk verbod op consumentenvuurwerk de enige juiste route is. De ideeën en mogelijkheden om de overlast lokaal aan te pakken lijken volgens deze gemeente „op te zijn.”
    Steeds vaker zwaarder vuurwerk? En dan een verbod willen op consumentenvuurwerk...
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  3. Deze 5 gebruikers waarderen Beastmode voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Steeds vaker zwaarder vuurwerk? En dan een verbod willen op consumentenvuurwerk...
    Echt werkelijk zo moe wordt je ervan, het liefst wil je ze bij de schouders pakken, heen en weer schudden, net zolang tot eens het kwartje valt, in die veel te overbetaalde hersenen van ze.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  5. #4
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Echt werkelijk zo moe wordt je ervan, het liefst wil je ze bij de schouders pakken, heen en weer schudden, net zolang tot eens het kwartje valt, in die veel te overbetaalde hersenen van ze.
    Zij weten best wel hoe het zit, net als wij, maar de rest van de Nederlanders ( 95% ) weet het niet en leest alleen deze "feiten". Zo krijgen ze het gewoon voor elkaar - de manipulatie van de onwetende burger.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  6. Deze 4 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts
    We hebben het in dit land zo godvergeten vaak over overlast, dat het eens fijn zou zijn als iemand dat definieert. Want wat is overlast? Een hele straat of buurt die zich kapotergert aan de hond van nummer 11, die dag in dag uit de hele dag door maar blaft in de tuin - dát is wellicht te zien als overlast.

    Één of andere >>term zelf invullen<< die hele dagen alleen maar met bezig is met de kleine, de katten (heb ik er overigens ook gewoon twee van), het plantsoen voor de deur, de skatebaan, of noem maar op, en begint ter schuimbekken na een knal om vervolgens de gemeente te mailen is dat m.i. definitief niet. De grootste groep die overlast heeft van vuurwerk zijn de gemeenteraden, deugmenschen en de media en ik denk toch dat we in Nederland collectief vinden dat al dat soort (bestuurs)organen nog immer niet representatief zijn voor de gewone man.

    Kortom: hou toch eens op met je gezeur. Het feit dat het kabinet 'te weinig' doet is een keurig teken dat zij zich niet willen branden aan de overijverige huilerigheid van de lokale overheden met een te groen hart en zich uiteindelijk toch net even beter conformeren aan de wil van de burger (sporadisch, dat dan weer wel).

  8. Deze 4 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ze blijven gewoon zo ontzettend doordrammen. Net zo lang tot er weer een stukje identiteit van ons Nederland weg is. Lang leve de linkse kliek.Maar nou lieg ik.
    December Will Be Magic Again!!

  10. #7
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Ik wil zo graag bepaalde dingen zeggen.

    Maar voor mij verstandiger om me mond te houden want wat er anders uitkomt is niks anders dan gevloek,verwensingen en gescheld naar die droeftoeters die pas stoppen als ze hun zin hebben gekregen door maar te blijven janken als een stelletje verwende blagen die hun zin niet krijgen.
    Ik ben er zoooooooo klaar mee.
    En ik weet dat men als importeur/producent toch altijd tactisch en net zou moeten antwoorden.............Maar die tijd is voorbij denk ik.
    Extreme Pyromaniac for life.

  11. Deze 13 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  12. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ik wil zo graag bepaalde dingen zeggen.

    Maar voor mij verstandiger om me mond te houden want wat er anders uitkomt is niks anders dan gevloek,verwensingen en gescheld naar die droeftoeters die pas stoppen als ze hun zin hebben gekregen door maar te blijven janken als een stelletje verwende blagen die hun zin niet krijgen.
    Ik ben er zoooooooo klaar mee.
    En ik weet dat men als importeur/producent toch altijd tactisch en net zou moeten antwoorden.............Maar die tijd is voorbij denk ik.
    En gelijk heb je....

  13. #9
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ik wil zo graag bepaalde dingen zeggen.

    Maar voor mij verstandiger om me mond te houden want wat er anders uitkomt is niks anders dan gevloek,verwensingen en gescheld naar die droeftoeters die pas stoppen als ze hun zin hebben gekregen door maar te blijven janken als een stelletje verwende blagen die hun zin niet krijgen.
    Ik ben er zoooooooo klaar mee.
    En ik weet dat men als importeur/producent toch altijd tactisch en net zou moeten antwoorden.............Maar die tijd is voorbij denk ik.
    Misschien juist niet netjes antwoorden en tegen de stroming ingaan. Dan probeer je iets wat andere importeurs aan zich voorbij hebben laten gaan.

  14. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •