Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Vuurwerkbranche verwijt kabinet gebrek aan deskundigheid: ‘Ze weten niet waar ze over

    De vuurwerkbranche heeft vol verbazing gereageerd op het nieuws dat het kabinet overweegt om zwaar consumentenvuurwerk te verbieden. “Dit gaat niet helpen”, zegt de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland tegen WNL.

    De verwachting is dat het kabinet komende vrijdag bekend gaat maken dat vuurwerk in de zogeheten F3-categorie verboden gaat worden. Het gaat hier om bijvoorbeed Chinese rollen en ratelbanden. “Maar dit is niet gevaarlijk”, zegt Leo Groeneveld van de branchevereniging tegen deze site.

    “Het lijkt alsof het kabinet het zwaarste vuurwerk gaat verbieden, maar het omgekeerde is waar. Het terugdringen van letsel ga je hier niet mee bereiken, want dit levert geen letsel op.” Groeneveld spreekt van een schijnoplossing. “F3-vuurwerk is al voor een groot deel verboden, dus je zult er niks van merken. Als dit plan waar is, is dit onzin. Het helpt niet.”

    Illegaal vuurwerk

    De belangenvereniging pleit ervoor om het omvallen van vuurwerk tegen te gaan door de hoogte van vuurwerk te beperken en daarnaast voor het verbieden van single shots. “En het kabinet moet het illegale vuurwerk aanpakken, maar dat doen ze niet. Doden vallen alleen maar door dat illegale vuurwerk”, aldus Groeneveld.

    Hij kan zich naar eigen zeggen niet voorstellen dat het kabinetsplan echt waar is. Hij roept staatssecretaris Van Veldhoven op om de belangenvereniging uit te nodigen voor een gesprek. “Luister naar mensen uit ons vak. Het lijkt erop alsof de deskundigheid bij het kabinet ontbreekt. Ze weten niet waar ze over praten.”

    https://wnl.tv/2019/07/10/vuurwerkbr...e-over-praten/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 3 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Kom maar op met die forse kritiek, laat maar mooi van jullie horen!

  4. #3
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Hoop dat vrijdag het plan gewoon van tafel geveegd wordt, er is hoe dan ook vanuit beide kampen verontwaardigd en negatief gereageerd op dit plan. Dit moeten de prutsers in het kabinet ook meegekregen hebben.

    De branche laat verder ook eindelijk van zich horen, Dhr. Groeneveld kan het dus toch.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  5. #4
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Hoop dat vrijdag het plan gewoon van tafel geveegd wordt, er is hoe dan ook vanuit beide kampen verontwaardigd en negatief gereageerd op dit plan. Dit moeten de prutsers in het kabinet ook meegekregen hebben.

    De branche laat verder ook eindelijk van zich horen, Dhr. Groeneveld kan het dus toch.
    leo had het al weer over single shots verbieden gister, dus fuck hem.

  6. Deze 3 gebruikers waarderen --sjon beton-- voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    leo had het al weer over single shots verbieden gister, dus fuck hem.
    In dit stuk ook *De belangenvereniging pleit ervoor om het omvallen van vuurwerk tegen te gaan door de hoogte van vuurwerk te beperken en daarnaast voor het verbieden van single shots*

    Ze kunnen singleshots nu ook al van de markt halen,maar dat gebeurd ook niet.Daar zal vast wel weer wat achter zitten.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  8. #6
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    'Groenlinks modus aan': F3 verbod gaat dus niet helpen? Mooi dan verbieden we F2.
    'Groenlinks modus uit'

    Klinkt als een flauwe grap maar ik verbaas nergens meer over.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  9. #7
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    leo had het al weer over single shots verbieden gister, dus fuck hem.
    Was het weer zo ver? Ben ook wel klaar met hem ondertussen...

  10. #8
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Nou hoor ik de hele tijd o.a Groeneveld roepen: we moeten de singleshots verbieden! Want blijkbaar is dat alles oplossend??

    Maar kan iemand mij eens vertellen (een onderbouwt onderzoek ofzo??) of er nou werkelijk waar zoveel slachtoffers vallen en schade er van is? Of kent een van onze leden hier iemand die zo een singleshot in zn oog gehad heeft ofzo, ik noem maar even wat.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  11. Deze gebruiker waardeert RedBaron voor het bericht:


  12. #9
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Is het gewoon niet een mentaliteitsprobleem?
    Dat er een x aantal mensen (ieder jaar) vuurwerk kopen om er mee te klooien?
    En dat de goeden leiden onder de kwaden.

    Vind het een vreemde move van de SGP.
    De aanhangers van deze partij zijn zelf ook niet vies van een mooi stukkie vuurwerk.
    Maar wederom een bevestiging dat deze partij goed vastgeroest is.

    Ik ben zelf niet christelijk, maar als ik wel christelijk zou zijn, was dit wel een reden om niet meer op deze partij te stemmen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  13. Deze 2 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Nou hoor ik de hele tijd o.a Groeneveld roepen: we moeten de singleshots verbieden! Want blijkbaar is dat alles oplossend??

    Maar kan iemand mij eens vertellen (een onderbouwt onderzoek ofzo??) of er nou werkelijk waar zoveel slachtoffers vallen en schade er van is? Of kent een van onze leden hier iemand die zo een singleshot in zn oog gehad heeft ofzo, ik noem maar even wat.
    Precies dit, is gewoon puur voor de makkelijke weg gaan en kiezen voor meelullen in plaats van er tegen in gaan. Iets van een vinger geven en ze nemen je hand... een middelvinger moet je ze geven!


    Enige wat de traditie verpest is domme mensen in combinatie met alcohol en vervolgens met wat vuurwerk. Of ze nou stenen hebben of vuurwerk, ze uiten hun domme en agressieve gedrag toch wel. Maar het is natuurlijk makkelijk om het gene te verbieden wat ze gooien, in plaats van echt wat aan het probleem te doen. En het probleem is de gene DIE het gooien, niet WAT ze gooien. Maar ik begin steeds meer een idee te krijgen dat dit Nederland is. Tradities en je land weg geven, slappe mentaliteit en alles maar verbieden en betuttelen. Gek he dat rechts steeds meer een opmars krijgt.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  16. #11
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Precies dit, is gewoon puur voor de makkelijke weg gaan en kiezen voor meelullen in plaats van er tegen in gaan. Iets van een vinger geven en ze nemen je hand... een middelvinger moet je ze geven!


    Enige wat de traditie verpest is domme mensen in combinatie met alcohol en vervolgens met wat vuurwerk. Of ze nou stenen hebben of vuurwerk, ze uiten hun domme en agressieve gedrag toch wel. Maar het is natuurlijk makkelijk om het gene te verbieden wat ze gooien, in plaats van echt wat aan het probleem te doen. En het probleem is de gene DIE het gooien, niet WAT ze gooien. Maar ik begin steeds meer een idee te krijgen dat dit Nederland is. Tradities en je land weg geven, slappe mentaliteit en alles maar verbieden en betuttelen. Gek he dat rechts steeds meer een opmars krijgt.
    Er zitten ook ontzettend domme mensen in auto's waar ze dan ontzettend domme gevaarlijke acties mee uithalen.. Waarom wordt dat niet verboden.. Heel veel ellende op oudejaarsavond wordt veroorzaakt door misbruik van alcohol, ook dat wordt niet verboden. en zo zijn er nog talloze dingen.

    Daarom dat ik me afvroeg waarom nou de singleshots. En waarom nu dan blijkbaar die paar F3 artikelen waar volgens mij aantoonbaar gewoon weinig tot geen ongelukken en\of narigheid mee gebeuren?? Of in ieder geval niet gemiddeld meer als met andere vuurwerk artikelen.

    Daarom dat ik me nu ook hardop afvraag op welk onderzoek of op welke gegevens men zich baseert. Of dan wel wat de motivatie is waarom dit voorgenomen bizarre besluit. Een ding kunnen we al wel vast stellen: Verstand van zaken hebben ze daar niet in Den Haag. Maar dat is niks nieuws.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  17. Deze 3 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


  18. #12
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    De branchevereniging denkt alleen aan de centen die ze mislopen, dat er iets verboden word boeit ze niks.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  19. #13
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    De belangenvereniging pleit ervoor om het omvallen van vuurwerk tegen te gaan door de hoogte van vuurwerk te beperken

    uhhh hoe moet ik dit zien ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  20. #14
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    uhhh hoe moet ik dit zien ?
    Hoogte cakes niet groter dan de breedte? Topzwaar spul valt eerder om.

  21. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •