Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 39
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts

    [Fotoverslag] Container legen bij Rubro 4-7-2019

    Tijdens ons laatste bezoek hebben we het erover gehad dat het ons eens mooi leek om bij het lossen van een container te zijn om dat met de forumleden te kunnen delen. Vorige week ging ik daarom alweer vroeg op weg naar Rubro, ditmaal dus niet voor een bezoek op kantoor, maar een bezoek aan de opslag hal in Ochtrup, Duitsland.

    Het was lastig te plannen, want het is onzeker wanneer de containers exact binnen komen. Woensdag 3 juli kreeg ik een app van Ruud dat er donderdag 4 juli een container binnen zou komen om 07:00. Ik was toevallig vrij en heb direct een bevestiging terug gestuurd dat ik langs zou komen. Wekker om 05:45 gezet, zodat ik op tijd was voor het lossen die dag.

    Op weg naar de opslag
    Ik was al eens eerder bij de opslag geweest, maar dat was jaren geleden toen deze nog in aanbouw was. Ik wist dus niet meer precies waar het was, maar dat 'probleem' was snel verholpen:





    Zodoende was het snel gevonden en was ik iets na 06:30 bij het pand waar er direct 5 man hard begonnen te werken. Dit was duidelijk niet voor het eerst dat deze heren samen een container aan het lossen waren, want ze waren goed op elkaar ingespeeld, iedereen wist wat hij moest doen.







    Dat het belangrijk is dat de heren goed met elkaar samen kunnen werken, werd direct goed duidelijk, de container zat namelijk goed vol. Er zouden die dag 1.058 kartonnen geleverd worden. Het artikel wat mij het meest aansprak was de Transbomber, hiervan zaten er 200 dozen in de container wat dus neerkomt op 400 Transbombers.















    Vocht in de container
    Al snel werd duidelijk dat ook deze container last had van vocht. Op de bovenste dozen zijn grote kartonnen platen gelegd die het vocht tegen moesten houden en er werden tevens grote vochtvreters geplaatst in China, maar dit voorkwam niet helemaal dat er toch ook vochtige dozen tussen zaten.

    De kartonnen die vochtig zijn worden er tussen uitgehaald en in aparte droog ruimtes gelegd. Na enige tijd controleren ze die en wordt er bekeken of ze in de verkoop gaan of dat ze daar niet voor bestemd zijn


















    Een enorme hal voor vuurwerk
    Het verbaasde mij hoe snel dit allemaal ging. Binnen 2 uur was de gehele container geleegd, stond het vuurwerk geseald op pallets en waren diezelfde pallets netjes verwerkt in de enorme stellingen. Het is een enorme opslagplaats en alles is er netjes en gestructureerd.













    Om alles netjes te kunnen verwerken en weg te kunnen zetten, zijn er heel wat pallets nodig. Ik heb ze niet geteld, maar het zijn er heel wat.



    Als al het vuurwerk is uitgeladen moet er ook nog worden schoongemaakt. Je bent als importeur verplicht om de container netjes achter te laten, doe je dit niet, dan is de kans groot dat je een fikse boete krijgt.



    Kantoor van Rubro
    Zoals jullie begrijpen, worden hier door het hele jaar en met name in december heel wat uren gewerkt. Voor het personeel is ook aan alles gedacht; een mooie grote ruimte waar pauzes worden gehouden, meer dan genoeg toiletten en er is zelfs een douche aanwezig. Ook stonden er bedden, zodat men niet naar huis hoeft en dus de maximale rust kan pakken tijdens de piekdagen.
    Met man en macht wordt hier gewerkt zodat iedere winkelier zijn voorraad krijgt die wij vervolgens daar kunnen afhalen. Maar voordat het zover is, heeft het vuurwerk al een hele reis gemaakt en diverse handen gezien, hopelijk is dat door dit verslag weer een stukje duidelijker.






    Ik wil Rubro Vuurwerk weer hartelijk bedanken voor de gastvrijheid, de tijd en de ruimte die er geboden is om zo voor de leden en bezoekers van het forum weer een leuk kijkje in de keuken te geven van een importeur.
    Laatst gewijzigd door bassie1978; 11 juli 2019 om 16:01
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 53 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.683
    823 waarderingen in 347 posts
    Bedankt voor dit unieke inkijkje, erg leuk om eens te zien hoe dit allemaal gaat! Zonde van het vocht probleem trouwens, die bovenste dozen zagen er goed doorweekt uit.. zouden ze nog te redden zijn?

  4. Deze gebruiker waardeert DTCsjoerd voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Weer eens wat anders! Thanks voor het verslag, Wesley.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  6. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Gave foto's Wesley, thnx daar voor
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Heel leuk zo'n verslag, laat je toch een keer de andere kant van de vuurwerkimporteur zien.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  10. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Leuk om te weten hoe het transport precies gaat. Verklaard ook het één en ander over vocht problemen bij producten die pas eind van het jaar geleverd worden.

    Bedankt voor het verslag!
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  12. Deze 2 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Gaaf verslag weer! Aardige hoeveelheid past er in zo’n container. Is er ook bekend hoeveel van dit soort containers Rubro importeert per jaar?
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  14. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Super gaaf verslag, kan er geen genoeg van krijgen haha!

  16. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Heb zelf ook met containers gewerkt,bekend probleem inderdaad dat vocht,lastig te verhelpen ook.
    Leuke unieke inkijk in deze wereld,mooi om te zien,hoe het allemaal in zijn werk gaat!

  18. Deze gebruiker waardeert pkd19 voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Heel gaaf dit verslag in combinatie met de foto's! Leuk om een stukje van de logistiek erachter mee te krijgen. Valt mij op de foto's op dat er twee verschillende versies van de 4 Seasons staan, eentje met 'De Event Box 4 Seasons' en de andere 'Event Box 4 Seasons', dus zonder het woordje De ervoor.

  20. Deze gebruiker waardeert \_niels_/ voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid romano's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2009
    Berichten
    409
    Thanks
    269
    325 waarderingen in 145 posts
    Leuk verslag, bedankt!!
    Is het geen mogelijkheid om in China zeil ter grootte van de container over de bovenkant/zeikant te trekken? Zorgt er voor dat het vocht wat er binnenkomt langs de dozen loopt? Dubbele bodem in de container waar het water dan in kan vallen zou helemaal mooi zijn��

  22. Deze gebruiker waardeert romano voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    567
    Thanks
    0
    130 waarderingen in 99 posts
    Zeker een super leuk verslag iets met een doek of zo af dekken grootste klapppen kan op vangen met dat vocht blijft een groot probleem

  24. Deze gebruiker waardeert hardstylboy voor het bericht:


  25. #13
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.231
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Mooi verslag Wesley. Gaaf zo'n inkijkje.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  26. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  27. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Gaaf verslag weer! Aardige hoeveelheid past er in zo’n container. Is er ook bekend hoeveel van dit soort containers Rubro importeert per jaar?
    Dat zijn er heel wat, geen idee eigenlijk hoeveel. Ik zou ze niet willen lossen iig
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  28. #15
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Heel leuk verslag, en respect voor de mannen die de containers uit laden !
    Kruitkoorts !

  29. Deze gebruiker waardeert De Knalknapen voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •