Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.453
    Thanks
    41.039
    19.065 waarderingen in 8.441 posts

    ‘Beperkt vuurwerkverbod kabinet onvoldoende voor veilig verloop jaarwisseling’ in Ned

    De politie is na de oproep van de korpschef met veiligheidspartners om te komen tot een veiligere jaarwisseling voor politie, handhavers en burgers, teleurgesteld over het mogelijke voornemen van het kabinet voor slechts een beperkt vuurwerkverbod. ‘Het is maar zeer de vraag of deze voorgestelde maatregelen daadwerkelijk bijdragen aan een veiliger verloop van de jaarwisseling’.

    Er komt een landelijk verbod op groot consumentenvuurwerk. Dat melden diverse media op basis van Haagse bronnen; het kabinet zou voornemens zijn vrijdag in de ministerraad tot zo'n verbod te besluiten. Het gaat om vuurwerk in de zogeheten F3-categorie, zoals Chinese rollen en ratelbanden. Dit vuurwerk zou vanaf de jaarwisseling 2020-2021niet meer mogen worden gebruikt. Inzet van de korpschef is altijd geweest dat er een verbod komt op het gevaarlijke knalvuurwerk en vuurpijlen, er effectievere straffen komen en lokale initiatieven, zoals aftelmomenten en vuurwerkshows, worden gestimuleerd.
    Dit verbod gaat slechts deels in op de oproep die de politie in mei van dit jaar deed. Samen met 27 andere organisaties deed zij een appèl op de politiek en bestuurders om in actie te komen en meer maatregelen te nemen voor een veilige jaarwisseling. Korpschef Erik Akerboom zei toen: ‘Ik wil de jaarwisseling veiliger maken en de traditie in stand houden, veilig en feestelijk, voor iedereen. Veel van de ellende kan worden voorkomen, onder meer door alleen nog siervuurwerk toe te staan, naast georganiseerde vuurwerkshows en aftelmomenten.’

    Teleurgesteld
    De politie vindt het voorstel onvoldoende waarover het kabinet zich vrijdag buigt. ‘Mocht de regering overgaan tot de maatregelen zoals de media vermelden, dan is dat zeer teleurstellend na de stevige woorden, uitgesproken met nieuwjaar. Het breed gedragen appèl aan het kabinet, om met meer maatregelen te komen om de jaarwisseling veilig en feestelijk te laten verlopen, van burgemeesters, politiepersoneel, hulpverleners, artsen wordt door het kabinet onvoldoende gehoord. Bovendien is het maar zeer de vraag of deze voorgestelde maatregelen daadwerkelijk bijdragen aan een veiliger verloop van de jaarwisseling. Dit geldt zowel voor het publiek, maar ook voor de duizenden politiemensen en hulpverleners die tijdens de jaarwisseling aan het werk zijn en in de frontlinie staan Er ontstaat een lappendeken aan maatregelen van wel/niet verbieden van afsteken en wel verkopen van vuurwerk binnen gemeenten die de handhaving zeer bemoeilijkt. Kortom, deze eventuele maatregelen zijn wat ons betreft niet genoeg om de traditie van de jaarwisseling op een veilige en feestelijke manier in stand te houden. De politie zal met concrete voorstellen blijven komen voor een veilige en feestelijke viering van oud en nieuw.’

    ‘Volstrekt onvoldoende’
    Ook de Centrale Ondernemingsraad (COR) van de politie is ‘zwaar teleurgesteld in de maatregelen die het kabinet nu lijkt te treffen’, geeft voorzitter Rob den Besten aan. ‘De zwaarste vuurwerkstukken en de duizendklapper worden verboden, poeh poeh. Dat is volstrekt onvoldoende.’

    Den Besten bestempelt het kabinetsvoornemen als ‘uitermate teleurstellend’. Uit het belevingsonderzoek dat de COR hield onder agenten die tijdens de jaarwisseling werkten, bleek dat zij met aanzienlijk meer geweld werden geconfronteerd dan aanvankelijk gedacht. ‘Na zo’n uitkomst hadden we wel wat meer realisme van het kabinet verwacht’, zegt Den Besten. ‘We zetten al vanaf 2017 druk op de politiek, maar kennelijk lijkt de veiligheid van de hulpverleners voor het kabinet van ondergeschikt belang.’

    https://alarmeringen.nl/gelderland/z...nederland.html
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.469
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    En zonder vuurwerk zijn er weer andere ongelukken plus blijvende onrust en blijkt het toch aan de alcohol en jaarlange opgepotte ergernis aan overheidsbetutteling en maatschappelijke stress te liggen die ontsnapt ipv aan het vuurwerk. Idioten.

  3. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Woest kan ik hierom worden. En maar hetze voeren...

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    377
    522 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Woest kan ik hierom worden. En maar hetze voeren...
    dat zal nooit meer veranderen...zo moeten en zullen het verbieden....

  6. #5
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Het is waarschijnlijk niet slim om te zeggen...…..maar ik hoop dat bij een eventueel verbod de boel zo extreem uit de hand gaat lopen en de rotzooi zijn weerga niet kent.
    Ik ben helemaal klaar met dat eindeloze gezeur over het vuurwerk dat mijn bloed ervan kookt
    Extreme Pyromaniac for life.

  7. Deze 14 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  8. #6
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Het is waarschijnlijk niet slim om te zeggen...…..maar ik hoop dat bij een eventueel verbod de boel zo extreem uit de hand gaat lopen en de rotzooi zijn weerga niet kent.
    Ik ben helemaal klaar met dat eindeloze gezeur over het vuurwerk dat mijn bloed ervan kookt
    Mee eens! Hoop dat er dan een hele boel illegale meuk het land binnen komt. Zelfgemaakte rotzooi en al het andere wat knalt. Dat zal ze toch wel aan het denken zetten...

  9. #7
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Mee eens! Hoop dat er dan een hele boel illegale meuk het land binnen komt. Zelfgemaakte rotzooi en al het andere wat knalt. Dat zal ze toch wel aan het denken zetten...
    En dan zouden ze vanuit de leveranciers e.d. moeten zeggen van,verbieden heeft geen zin,legaliseer het maar weer..

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •