Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts

    Malta trip 12 t/m 16 augustus

    Beste forumleden,

    Ik ben twee jaar geleden voor het eerst in Malta geweest in juni, voor mijn verjaardag.

    De bedoeling was een zonvakantie met natuurlijk vuurwerk. Echter is dit laatste destijds niet gelukt omdat we in een verkeerde periode zijn gegaan.

    Nu ben ik me er wat meer in gaan verdiepen, ontzettend gaaf om te zien hoe sterk de vuurwerktraditie in Malta is. Heeft iemand een idee van het aantal vuurwerkfabrieken?

    Verder zit ik nog met een paar vragen die de Malta kenners hier hopelijk kunnen beantwoorden:

    -Klopt het dat de periode van 9 t/m 15 augustus 1 van de betere is? Of is er nog een betere periode in bijvoorbeeld juli?

    -Zijn er dorpen die extra zijn aan te raden wat vuurwerk betreft? Zo ja, welke?

    -Hoe staat het met het max. kaliber in Malta?

    -Hoe dicht kan je op het vuurwerk komen? Zijn er verplichte afstanden of is het een kwestie van zelf de risico's bepalen?

    -Welke fabrieken zijn de moeite, mocht dit mogelijk zijn, te bezoeken?


    Ik ben benieuwd

  2. #2
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    -Klopt het dat de periode van 9 t/m 15 augustus 1 van de betere is? Of is er nog een betere periode in bijvoorbeeld juli?
    Dat klopt, dat is de periose van de santa maria festa.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    Zijn er dorpen die extra zijn aan te raden wat vuurwerk betreft? Zo ja, welke?
    Vooral Mqabba (tower if light) en Qrendi zijn aan te raden (en liggen naast elkaar).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    Hoe staat het met het max. kaliber in Malta?
    Geen idee,maar 2 jaar geleden 21 inch de lucht in zien gaan.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    Hoe dicht kan je op het vuurwerk komen? Zijn er verplichte afstanden of is het een kwestie van zelf de risico's bepalen?
    Meestal is er een veld waar geschoten wordt en waar je dus niet in mag. Ik schat dat je soms maar 50 tot 100 m er vanaf staat. Eigen risico natuurlijk

  3. Deze gebruiker waardeert TryMike voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Bedankt voor de info!

    Zojuist geboekt van 10 t/m 16 augustus Het is een appartement geworden in Marsaxklokk (vissersdorpje) en zo te zien dicht bij Mqabba & Qrendi.

    We hebben een kamer met airconditioning, ik las ergens anders dat dit wel is aan te raden in augustus.


    Hoe zit het met de afstanden tussen Qrendi en Mqabba, is dit te doen met de benenwagen?
    Laatst gewijzigd door Firecrack-R; 24 juni 2019 om 23:37

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.473
    Thanks
    3.719
    1.166 waarderingen in 546 posts
    Mooie trip! Ik ben in mei geweest voor 5 dagen.

    Afstand tussen Qrendi en Mqabba is prima met de benenwagen te doen. Alleen verwacht wel heuvelachtig landschap. En anders de bus. Voor een eiland zo klein als malta is het busnetwerk erg goed vind ik persoonlijk.

    Bij Marsax zit St.Mary's Fireworks Factory. Ook heb je bij Qrendi er 1 zitten. Weet niet of je ze zo kan bezoeken of op afapraak.

  6. #5
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
    Mooie trip! Ik ben in mei geweest voor 5 dagen.

    Afstand tussen Qrendi en Mqabba is prima met de benenwagen te doen. Alleen verwacht wel heuvelachtig landschap. En anders de bus. Voor een eiland zo klein als malta is het busnetwerk erg goed vind ik persoonlijk.

    Bij Marsax zit St.Mary's Fireworks Factory. Ook heb je bij Qrendi er 1 zitten. Weet niet of je ze zo kan bezoeken of op afapraak.
    Ik ben benieuwd!

    Hoe zit het met de bussen in de avond? Ik neem aan dat het dat het beste is een taxi te nemen? Als die dan nog rijden tenminste.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.473
    Thanks
    3.719
    1.166 waarderingen in 546 posts
    Bussen rijden amper in de avond. Er is een uber variant voor taxi's: Taxify, tegenwoordig heet het Bolt. Erg makkelijk.

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Ik ben van 07 aug tot 16 aug op malta te vinden

  9. #8
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Ik ga zelf dit jaar van 26 augustus tot en met 2 september. Dan is de festa in Zurrieq, waar tot 27 inch geschoten wordt.

    Verder kun je, vooral bij mqabba, naar dicht op het vuurwerk komen. Maar uiteraard alles geheel op eigen risico.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  10. #9
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Mochten er nog mensen van plan zijn om dit jaar naar Malta af te reizen, je kan beter andere plannen maken of annuleren.

    Ik heb afgelopen jaar al geboekt maar kreeg vandaag deze mail van de Santa Marija vereniging:
    Dear.... ,

    Thanks for your interest.

    Unfortunately the feasts in Malta this year are only limited to 1 day only with no external celebrations allowed.

    As regarding to fireworks we will be only allowed to fire them on the 15th... but on a very very reduced scale... no shows allowed... 8:00, 12;00 and some time in the evening.

    Unfortunately this year is a very different story from what it used to be !

    Regards
    Gelukkig kan ik mijn appartementen nog annuleren. Alleen nog even kijken wat ik met mijn vliegtickets doe.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  11. Deze gebruiker waardeert Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Erg jammer, ik zou dit jaar ook weer gaan. Wellicht ga ik alsnog, zat te beleven op Malta.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •