Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    [Verslag] Bezoek Wolff Vuurwerk 16 april 2019

    Bezoek Wolff Vuurwerk 16 april 2019

    Als ieder jaar hebben we weer eerder in het jaar een bezoek gebracht aan Wolff Vuurwerk met weer een flinke hoeveelheid vragen van forumleden.
    We nemen plaats in de showroom met Harry en Niels, we merken zo snel nog geen nieuwe producten op tussen de dummies, maar we krijgen er uiteindelijk wel meer over te horen.
    Als eerste hebben we het kort gehad over de aanwezigheid tijdens Das Pyroforum Witten in Duitsland. Wolff Vuurwerk was positief over de opkomst en de leuke ervaringen met de Duitse vuurwerkers, ook was het goed te merken dat Wolff Vuurwerk steeds meer bekendheid krijgt in Duitsland. Hieronder een foto van de Wolff stand.



    Seizoen 2018-2019
    Terug naar de Nederlandse markt, want wij willen natuurlijk vooral weten hoe het afgelopen seizoen is verlopen voor Wolff.
    Het afgelopen seizoen was positief, in de markt hoorden ze positieve reacties en vooral dat de logistiek wat eerder kon worden opgestart maakte een positief verschil. Logistiek is Wolff ook gegroeid, mede doordat zij de logistiek verzorgen voor China Red en Evolution Fireworks.

    De verkoop is goed gegaan en het aantal verkooppunten was stabiel gebleven. Wel ziet men in de markt dat er winkels blijven starten, maar er zijn steeds meer winkeliers die er toch mee stoppen. Uiteindelijk groeien de grotere winkels en stoppen de kleine winkels vaker.
    Het merendeel van de aangesloten winkeliers zijn 100% Wolff dealer, maar er is steeds vaker een versplintering zichtbaar.



    Familie vuurwerk doet het erg goed, het aandeel in de omzet blijft jaar op jaar toenemen.
    Voordeel vuurwerk is zeer goed ontvangen, vanaf het begin dat de webshop live stond, liep deze serie producten direct goed.
    De cakes uit de Silver Edition zijn goed ontvangen, uitbreiding is nog niet vanzelfsprekend, net als het prijsbehoud, want ze hadden een lage prijs voor de introductie verleden jaar.

    In de cijfers was duidelijk te zien dat vuurpijlen minder werden verkocht en de verwachting is ook dat dit zal blijven afnemen.
    Ook bij het aandeel van losse cakes in de range van 20 tot 50 euro ziet Wolff een dalende trend, ze zien dat mensen meer gaan voor de budget items waar ze er wat meer van kopen of dat ze wat extra geld bijleggen om een kleinere compound cakebox aan te schaffen.


    Seizoen 2019-2020
    Dit jaar is ook de logistiek weer een punt waar rekening mee gehouden moet worden, want dit jaar viert China in oktober de 75 jaar Volksrepubliek China met een nationale feestweek. Het aantal fabrieken neemt ook af, er is minder vraag, want de binnenlandse markt was ook 30% kleiner vanwege de aangepaste regelgeving, het is voor de Chinezen minder interessant geworden om vuurwerk te kopen en af te steken.
    Daarnaast is er natuurlijk de zomerstop waar ieder jaar rekening mee gehouden moet worden. De 'A-fabrieken' van China mogen misschien wat later stoppen en eerder weer beginnen, maar dan dragen de fabrieken zelf het risico en de vraag is wie dat gaat doen.

    Maar wat mogen we dan verwachten als de logistiek goed wordt geregeld?
    Binnen Vuurwerkland zullen er minder cakeboxen komen en wordt er juist gericht op de compound cakeboxen.
    Qua nieuwe cakeboxen komen ze met een variant met 6 cakes en 12 cakes met 36 schoten per cake.
    Binnen Dynasty (Universe), Lidu en Black Label komen er ook diverse uitbreidingen, hierbij gaan ze uit van unieke producten, dus geen omlabelingen.

    De hele Pyroshow collectie gaat eruit en daar komt een volledig nieuwe compound lijn voor terug met een zwarte basiskleur in het label.
    Ook de Color Strike en Venom gaan eruit, de verkoop hiervan bleef achter en er zijn weer mooiere nieuwe compounds.




    Vragen van de leden
    Jullie hebben weer een flinke lijst met vragen opgesteld voor Wolff, de onbeantwoorde vragen hebben wij los gesteld;

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Kan de Mad Twister in ere hersteld worden? Nu is het zeker geen slechte cake, maar de echte wow-factor ontbrak bij de 2018 batch, helaas..
    Hier is eerder geen melding van gemaakt, maar de opmerking staat genoteerd en de film is doorgemaild. Het is een belangrijke cake voor Wolff dus die moet juist zijn.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    Vraag van mij is . Hoe wolff zelf denkt over de productie van open fire .
    Kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling van wolff was ( met deze uitwerking veels te duur )
    Men is bij Wolff zelf ook teleurgesteld in het effect, deze cake komt te vervallen en zal niet meer terugkeren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
    Kunnen jullie die irritante pauzes bij de jackhammer eruit halen
    Genoteerd en nemen ze mee naar China ter check.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Komen er nog dingen op de markt voor de Wolff fans? Leuke dummies van een Concerto Rosso bijvoorbeeld? Er zijn zoveel producten die ik wel in me vitrinekast zou willen als dummies.
    En is het mogelijk dat er nog pijlen zoals de Cruise rockets,Revolution pijlen van de vroegere full loaded serie terugkomen?
    Ook de 2400 matten met alleen maar kleine knallers vind ik echt een gemis.
    Verder zou een nieuw fonteinen pakket IPV de City Lights leuk zijn dit jaar.
    De City Lights doet het nog zo goed, er is geen vervanger voor nog.
    Dummies worden niet op de markt gebracht, wel willen ze kijken of er een mogelijkheid kan komen om wat oude dummies af te halen bij Wolff.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Waarom de Viking is veranderd?!

    Had gelukkig dit jaar zelf nog de goede oude batch, maar wat ik nu zie word ik niet happy van.
    Een van de betere cakes (tot 500 G) die er is/was.
    Een verandering is niet bekend bij Wolff, er is sowieso geen bewuste verandering gemaakt dus jouw opmerking staat genoteerd.
    De film van de Viking is reeds naar Wolff doorgemaild.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Ik mis de stars over paris... golden oldie die zeker nog met de huidige cakes mee kan komen.
    Stars over Vienna lijkt erop, maar is er een mogelijk tot een stars over paris 2.0? en dan met 30mm tubes, en naar 500 gram.
    Voor de Stars over Vienna zijn ze overgegaan naar een nieuwe fabriek, ze zijn weg bij de fabriek van de SoP. Hij komt niet meer terug onder die naam, men is bij Wolff niet tevreden over de getoonde kwaliteit.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the mighty two Bekijk bericht
    Als we het toch hebben over golden oldies....Kan er geen compound "black dragon box" komen...
    Destijds was dit inderdaad een indrukwekkende cakebox, echter waren die effecten 15 grams en daarmee zal het tussen de huidige cakeboxen en compounds niet meer mee kunnen qua kwaliteit.
    Wolff zal blijven kijken naar het terugbrengen van die 'golden oldies', maar we moeten wel beseffen dat het meeste vuurwerk z'n tijd heeft gehad en minder indruk maakt tussen de huidige producten die we op de markt hebben.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Knalknapen Bekijk bericht
    Zou het mogelijk zijn om een 16SH Rotp te maken. 1 cake met normaal tempo, en ik zou er heel graag een all at once van willen zien !!!
    Dit zal niet gebeuren, er komen geen producten met huil-effecten meer bij, die zijn er al voldoende.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketfreak Bekijk bericht
    Ik zou graag een variant willen zien op de blazing vulcans (cat. 1). Dus ipv alleen maar groene vlam en zilveren fontein, ook een met rood, blauw, geel, paars etc.
    De Full House is een setje met conische fonteinen en meerdere effecten.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
    The Real Deal! Komt daar nog een compound variant van terug? Wat een machtig mooi bakkie was dat!
    Huidige boxen worden geen compound, als het gedaan wordt, dan komen ze onder een andere naam.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Knalknapen Bekijk bericht
    Is het mogenlijk om uit de eerste cake van somiting difrent en mooie betaalbare mine cake te maken. In waaier vorm.
    Nee, aanpassingen laten maken heeft een nadeel, Wolff laat altijd de Chinese fabrikant hun kwaliteit tonen, bij aanpassingen zie je dit terug in de kwaliteit van de producten.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sunseeker Bekijk bericht
    Ik zou heel graag een cake zien met de spinnereffecten van de oude Mayday uit de Dynastylijn, wel met bijbehorend ratter/hummer geluidje.
    Houd dit jaar Wolff in de gaten, die cake met Spinner effecten komt dit jaar.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Mooie fontein mis ik inderdaad, coral beauty was een mooie sterke fontein.
    ZOu mooi zijn als er een Coral Beauty 2.0 komt, kaliber van Nat.
    Een Coral Beauty 2.0 komt er niet, maar er komt wel vernieuwing in fonteinen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Vraag 1
    In het verslag van het bezoek van vorig jaar op 25 april 2018 werd vermeld dat de Strikeforce/Karabin pijlen weer terug zouden komen. Dit vond ik geweldig nieuws, maar heb ze tot mijn spijt bij meerdere Wolff dealers niet kunnen vinden. Komen de Strikeforce/Karabin pijlen dit jaar wel?

    Vraag 2
    Vorig jaar kwam Wolff met de Artillery Box en deze box werd in een prachtige kist geleverd. Het hart van velen liefhebbers gaat hiervan sneller kloppen. Mijn vraag is dan ook, zijn de kisten ook los te verkrijgen voor liefhebbers als zijnde collectors item?

    Vraag 3
    Zou het een goed idee zijn om de Underground lijn uit te breiden met een 12 of 16sh all at once fluit cake met eenzelfde fluit als de Return of the Phoenix. Ik denk dat zowel de consument als de schietbedrijven hier wel op zitten te wachten.

    Vraag 4
    De Stormchaser is al jaren een topper. De laatste versie is nog steeds goed maar wijkt wel af van de allereerste batch. Bij de eerste batch werden er steeds 2 rijen vrijwel gelijktijdig de lucht in geschoten en net als de crackling wolken waren opgebrand werden de volgende 2 rijen fluitend de lucht in geschoten, perfecte timing. De laatste versie schiet ontzettend snel leeg, soms wel 4 rijen tegelijk. Ook lijkt het fluiteffect iets anders. Bedoel het niet verkeer, want vind hem nog steeds erg goed, maar de eerste variant was perfect/geniaal. Is dit probleem bekend? Kan dit probleem worden opgelost?
    1. Deze pijlen waren er zeker weer, die vraag is ook in het verslag van november al beantwoord.
    2. Los zijn ze niet te koop, je zal de Artillery moeten aanschaffen, heb je meteen een mooi item om af te steken.
    3. Nee, er komt geen uitbreiding in de Underground lijn.
    4. Jouw opmerking staat genoteerd, het is niet bewust aangepast en was onbekend bij Wolff dat er een verschil was.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
    Blijft something different in het gamma, komen er nog gelijkaardige nieuwe producten?

    Komt er een hummer cake of een snelle waaier zoals royal-z van lesli?
    Something Differtent blijft, vergelijkbare producten volgen dit jaar niet.
    Stil vuurwerk krijgt wel een belangrijke plaats bij Wolff.

    Er komen geen hummercakes meer.


    Wij bedanken Harry en Niels voor hun tijd en de gezellige middag tussen al die mooie dummies, het blijft leuk!
    Hopelijk horen we snel wat meer over de nieuwe producten, we hebben nog geen sneak preview gekregen dus wij zijn erg benieuwd.

  2. Deze 28 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Mooi verslag! Fijn dat ze gaan kijk naar de Mad Twister!

  4. Deze gebruiker waardeert Robbert28 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Duidelijk verslag weer! Inderdaad fijn dat ze wat aan de Mad Twister doen, want in originele staat is dat echt een topcake. En ook wel benieuwd naar de nieuwe cake met spinners.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  6. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Altijd leuk een verslag, bedankt daarvoor crew! Verder wordt er niet veel nieuws of boeiends verteld. Heb een idee dat Wolff zich beter anders kan gaan ontwikkelen ( andere fabrieken zoeken? ), beetje in dezelfde trend als de Blue Night Fire en hoe de Cruel Traction eerst was. Marketingstechnisch zijn VuurwerkTotaal, Zena, Rubro en VuurwerkMania gewoon koploper en qua kwalitatieve producten lopen ze ook gewoon achter op die importeurs en Evo / Pangu. Ook als je ziet waar ze in Duitsland mee komen, dat zijn haast gewoon profblokken. Het lijkt wel of iedereen verder gaat en Wolff een beetje vast blijft staan op het punt van 10 jaar geleden. De grote troeven die ze nog in handen hebben zijn de grote bunkercapaciteiten, dus ik zou daar juist van profiteren met betere producten.

  8. Deze 6 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Altijd leuk een verslag, bedankt daarvoor crew! Verder wordt er niet veel nieuws of boeiends verteld. Heb een idee dat Wolff zich beter anders kan gaan ontwikkelen ( andere fabrieken zoeken? ), beetje in dezelfde trend als de Blue Night Fire en hoe de Cruel Traction eerst was. Marketingstechnisch zijn VuurwerkTotaal, Zena, Rubro en VuurwerkMania gewoon koploper en qua kwalitatieve producten lopen ze ook gewoon achter op die importeurs en Evo / Pangu. Ook als je ziet waar ze in Duitsland mee komen, dat zijn haast gewoon profblokken. Het lijkt wel of iedereen verder gaat en Wolff een beetje vast blijft staan op het punt van 10 jaar geleden. De grote troeven die ze nog in handen hebben zijn de grote bunkercapaciteiten, dus ik zou daar juist van profiteren met betere producten.
    Goed verwoord.
    Ze zijn, vrees ik de boot aan het missen...
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  10. Deze 3 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Mooi verslag, maar ik lees alsof Wolff enorm stil staat?
    Inzetten op stil vuurwerk en weinig nieuws en verder ingaan op de Familie vuurwerk lijn. Dat laatste is natuurlijk mooi, maar daarvan kun je niet leven.

    Een Silver lijn die geflopt lijkt en waarvan ook deela afscheid genomen zal worden en waarvan mogelijk ook de prijzen omhoog gaan? Dat geeft de concurrentie alleen maar meer macht en kansen..

    Jammer, ik hoop dat ik ongelijk heb/krijg!

  12. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Tsja weet niet heb altijd zeer hoge pet op van Wolff en ook altijd prachtig spul van ze gestookt maar op de een of andere manier valt me het nieuws erg tegen, en net zoals in andere posts vermeld ze niet meegaan op de een of andere manier met andere importeurs! Net alsof ze een soort van stilstand hebben en of het gewoon op is. Weet t niet goed te verwoorden, maar goed hoop dat ik het mis heb..,

  14. #8
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Alvast bedankt voor de antwoorden op alle vragen. En bedankt vwc voor de moeite.
    Een dummy uurtje is altijd geweldig! Vooral voor de Wolff liefhebbers. Wel vind ik het jammer dat er geen speciale cakeboxen meer bijkomen. Ik snap dat de familie lijn goed loopt, heel goed heb ik het idee. En dus is het logisch dat de cakes tussen 20-50 euro meer verdwijnen. Die zijn echt voor liefhebbers tegenwoordig. De productie kosten voor de familie lijn zullen ook wel veel minder zijn dan bijv voor een panter of stars over vienna.

    Een serieuze zaak is wel dat Wolff mee wilt doen aan stil vuurwerk! Vind het geen slimme zet.
    In China hebben ze in 400 provincies of steden vuurwerk verbannen en verandert in vuurwerk lampjes van led licht etc.
    Ik hoop dat wij niet die kant op gaan!
    Vind dat in het algemeen in alle landen, van Suriname tot Oostenrijk er allerlei regels verscherpt worden. Overal zijn ze bezig met het verpesten van de branche!
    Daarom juist geen stil vuurwerk! Alle importeurs in Nederland moeten strijden voor het mooie vuurwerk....niet blijven inkrimpen. Want het gaat geen goede kant op.
    Moest dit even kwijt. Labels en dergelijken vind ik heel Amerikaans en minder Wolff eigen.

    Verder ben ik benieuwd naar alles wat komt!
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  15. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  16. #9
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Zie het verslag nu pas, lekker uitgebreid met weer wat antwoorden. Leest lekker weg zo in de zon!
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  17. #10
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Wel gek, ik zie net wat nieuwe Wolff producten voorbij komen die geloof ik niet op de demo geschoten zijn. En ze zien er wel echt goed uit!










  18. Deze 3 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  19. #11
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Zo dan die Fire Festival ziet er geweldig uit!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •