Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.989 waarderingen in 2.471 posts

    [Show] Vuurwerkshow afsluiting Deventer Kermis 7 juni 2019

    Stad/dorp: Deventer
    Locatie: Wellekade
    Datum: Vrijdag 7 juni 2019
    Tijdstip: 23:00 uur
    Schietbedrijf: Dutch Fireworks Professional
    Max. kaliber: ...
    Bijzonderheden: Een van de betere kermis vuurwerken van Nederland in Deventer! leuke shells! Geschoten door Dutch Fireworks Professional!


    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 3 juni 2019 om 17:30 Reden: Opmaak aangepast

  2. Deze 3 gebruikers waarderen mikosje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.989 waarderingen in 2.471 posts
    Oeps ik zie nu dat ik hem bij demo's heb neergezet kan iemand hem verplaatsen naar shows?

  4. Deze gebruiker waardeert mikosje voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Is deze show een 3kwartier rijden waard? Misschien dat ik die kant wel op kom vanavond

  6. #4
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Is deze show een 3kwartier rijden waard? Misschien dat ik die kant wel op kom vanavond
    Ja, nog nooit een tegenvallende show van hun gezien.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  7. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  8. #5
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Is deze show een 3kwartier rijden waard? Misschien dat ik die kant wel op kom vanavond
    terug kijkend denk ik dat het zeker 45 minuutjes in de auto waard was.

    Een klein verslagje van afgelopen vrijdag:

    Afgelopen vrijdag morgen zijn we dus afgezakt richting Deventer waar we deze dag het vuurwerk voor de Zomer Kermis zullen gaan opzetten voor die avond. Het vuurwerk wordt sinds een paar jaar verzorgd door Dutch Fireworks Professional. Sinds die tijd is het dan ook qua kwaliteit op show aspect en inzet materialen flink op vooruit gegaan, al zeg ik het zelf.


    Bij aankomst bij het terrein aan de IJssel (Bolwerksplas om precies te zijn) in de ochtend werd door de groenvoorziening van de Gemeente Deventer nog even het gras gemaaid en de kanten en de randen werden ook meteen maar even gesnoeid. Inmiddels waren ook de pontonnetjes geleverd en was het wachten op de 2e bus met alle cakes.








    Deventer is een van de weinige kermis vuurwerken in Nederland waar nog een beetje budget is en waar ook nog met shells geschoten mag worden. Het maximum kaliber voor deze avond is vastgesteld op 2.5inch oftewel 65mm. Het is dan wel niet het grootste kaliber. Maar voor deze avond hadden we wel de beschikking over Spaans en Italiaans materiaal!


    Na een klein half uurtje arriveerde ook de 2e bus met alle cakes en het materiaal wat niet in de 1e meer paste. Inmiddels lagen ook alle pontonnetjes in het water aan de kant. En waren alle mortierrekken op hun plaats gezet op deze uit blokken opgebouwde drijvende afschiet vlotten.





    Het team deze dag bestaat uit gemêleerd gezelschap dat overal uit Nederland vandaan gekomen is. Zo ook uit Limburg! En de traditie wil dat er dan vlaai is! Iets wat er met een vers gezet bakkie koffie op locatie er dan ook goed inging!


    Na deze smakelijke onderbreking snel verder gegaan. Dat betekende voor mij dat ik me verder stortte op alle romeinse kaarsen die in de show verwerkt zaten. Dit waren kaarsen uit zowel Spanje als uit China.


    Echte Limburgse Vlaai!






    Zo stilletjes aan net na het middag uur stond alles op de pontons en konden alle ontstekers aangesloten worden op de gereed gezette Pyrotronix modules. Een goede voorbereiding is het halve werk. Dus het aansluiten ging dan ook lekker vlot.


    Terwijl de voorbereidingen gestaag vorderde deze dag werd via de diverse Meteoapps en via het KNMI doem en verderfenis voorspelt, code oranje onder andere. We zouden bij wijze van spreken door de aankomende zondvloed deze zo haast weggespoeld worden en via de IJssel in Zwolle aanspoelen. Zouden we niet door deze voorspelde overstromingen weggedreven zijn dan zouden we door voorspelde blikseminslagen wel zo wat half geroosterd worden.







    Rond het begin van de avond en later zou dit doemscenario zich gaan voltrekken..... Zou.. Want op een wat stevige wind overdag en welgeteld net geen 10 minuten een beetje druppelen kwam het verder niet.. Waarschuwen voor opkomend slecht weer is goed en prima natuurlijk. Maar een code Oranje (zeer zware windstoten, onweersbuien, hagel, zware regen, enz) was echt zeer zwaar overdreven. Maar goed, beter voor niks gewaarschuwd.. dan helemaal niet zullen we maar zeggen.

    Boven beschreven doemscenario had overigens tot gevolg dat wij al het opgestelde vuurwerk extra inpakte tegen water.. Dus niet een simpel folietje.. Maar in zakken, en daar nog eens folie omheen of over.. en daar nog eens over een zeil. Verder werd alles, naast het standaard goed zekeren, nog eens extra gezekerd. Met andere woorden extra werk wat voor niks was achteraf gezien.


    Donkere, dreigende wolken pakte zich samen boven Deventer. Behalve naast een beetje gespetter bleef het bij dreigen



    Pal naast ons afgezette stuk aan de oever van de IJssel zit sinds dit jaar een strand tent. Daar hebben we na het voltooien van alle voorbereidingen een smakelijk hapje gegeten. Zo tegen 20:00 uur werden alle Pontonnetjes naar hun plek op het water gevaren en was het om 23:00 tijd om de show te starten!


    Goed, genoeg getikt, tijd voor wat show fotos en daaronder natuurlijk de 4K video!





































    Meer show en setup fotos kan je natuurlijk vinden in ons fotoalbum

    En dan tot slot de 4K video van de show:



    Nog een kleine bonus, de "day after" berg afgeschoten cakes na de show

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  9. Deze 9 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •