Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    [Verslag] Bezoek aan Lesli Vuurwerk 16 april 2019

    [Verslag] Bezoek aan Lesli Vuurwerk 16 april 2019

    Dit jaar zijn we alweer druk met de bezoeken en natuurlijk is dan ook Lesli Vuurwerk aan de beurt. We hadden een afspraak gepland op 16 april en er was veel nieuws aldus Lesli! Op de afgesproken tijd kwamen Thomas (Titanium) en ik (Bassie1978) aan in Lichtenvoorde en werden hartelijk ontvangen door Celine, de nieuwe medewerkster die een deel van de commerciële zaken, marketing en communicatie voor haar rekening neemt. Al snel kwam Niels er ook bij en omdat het zo’n heerlijk weer was gingen we eerst lekker buiten zitten. Na wat geklets over van alles en nog wat kwam Barnt er ook aan en onder het genot van een lekker drankje kon het gesprek beginnen.



    Afgelopen jaarwisseling
    Afgelopen jaar is een erg goed jaar geweest voor Lesli Vuurwerk. Men ziet duidelijk een verschuiving naar het cat.1 vuurwerk en de boxen en de pijlen en rotjes blijven achter qua verkoopcijfers in vergelijking met de andere jaren.
    De demo was dit jaar op een nieuwe locatie en is prima bevallen. Wel kon men nu a wel vertellen dat de demo voor dit jaar wederom op de oude vertrouwde locatie bij het kantoor zal zijn. Het is namelijk vele malen leuker om met je klanten door de showroom te gaan en door het bedrijf rond te leiden.
    Verder heeft men ook aan aparte red wire demo gehouden die ook erg goed bevallen is. Dit zal komend jaar weer gebeuren. En laten we uiteraard het vuurwerkfestival in Scheveningen (waarbij Red Wire een volledige show host) niet vergeten! Deze shows zijn vrij te bezoeken door iedereen!

    De hardlopers van afgelopen waren uiteraard de big momma, maar ook de bora bora, the gunner, the garden gnome, #1, hardcore master, coco xtreme, red head willow, snow shadow en the big show hebben erg goed gelopen! Deze producten zijn stuk voor stuk uitverkocht geweest bij Lesli.
    De space ship is ook erg goed verkocht, maar gaat wel weer uit het assortiment. Dit mede doordat het volumetechnisch een te duur product wordt om te verkopen.

    Jaarwisseling 2019/2020
    Lesli kon ons vertellen dat men natuurlijk ook alweer erg druk is met voorbereiden voor het komend seizoen. Men is zelfs vorig jaar in september alweer in China geweest voor dit seizoen. Daar heeft men al erg veel mooie nieuw dingen gezien waarvan wij al enkele films mochten zien. Dat beloofde erg veel goeds want wat een prachtige boxen en cakes hebben we gezien. Als deze boxen zoals op film ook hier zo presteren dan heeft men potentieel een van de beste boxen in Nederland in handen. Doordat vorig jaar het pijlenverbod weer ter sprake is gekomen en er extra eisen zijn gekomen voor de pijlenstandaard is men voorzichtig met het importeren van pijlen. Er zullen dit jaar daarom weinig pijlen worden geïmporteerd. Alleen de light year (van Zena) en 20 grams pijlen zullen dit jaar worden geïmporteerd.

    Daarnaast zijn er ook een aantal wijzigingen in het RACT voorhanden. Men gaat namelijk dit jaar jaar verplicht worden om bij elke bestelling een bril en lont mee te geven. Verder neemt Lesli het voortouw om nog milieubewuster bezig te zijn met vuurwerk. Dit ook om de tegenstander van vuurwerk direct van repliek te kunnen voorzien. Men wil daarom het gebruik van plastic tot een minimum beperken. Hierdoor zullen echter wel alle fluitbakken ( de bekende misile fluitbakken) eruit gaan. Er komt hiervan gewoonweg teveel plastic in milieu. Verder gaat men de pijlenpakketten niet meer voorzien van de oranje plastic afdekkapjes en plastic hoedjes.

    De verwachting is dat niet alles ruim op tijd binnen komt, maar wel alles voor de jaarwisseling. Als je dus de producten besteld, weet je wel dat je je producten ook daadwerkelijk krijgt. Een enkele uitzondering en afkeur daargelaten natuurlijk.



    Nieuwe merken
    Zoals allemaal wel hebben kunnen lezen, gaat Lesli de twee merken Funke & Luijpaers distribueren voor Nederland. Deze merken moeten DE premium kwaliteit voor het vuurwerk gaan vertegenwoordigen en gaan staan voor pure kwaliteit. Beide lijnen krijgen dit jaar 10 tot 15 nieuwe artikelen die qua aantal schoten en vorm identiek zijn, echter qua uitwerking niet. Beide lijnen zullen dus bijvoorbeeld een 16 schots cake of een 100 schots box met dezelfde diameters krijgen. De uitwerking is dus niet identiek. Ook worden het andere artikelen als de producten die nu reeds op de markt zijn. Deze nieuwe producten zul je dus niet in omliggende landen kunnen kopen. Uiteraard zullen de producten volledig aan het RACT voldoen. Leuk weetje: naar aanleiding van de oproep om je aan te melden (onder andere op dit forum) of je Funke of Luijpaers wi gaan verkopen hebben zich ruim 125 verkooppunten gemeld bij Lesli.
    De Luijpaers producten zijn trouwens altijd gekoppeld aan een bestaande Zena-dealer. De Funke lijn niet, ook niet specifiek aan een Lesli dealer.

    Nieuw webshop concept
    Wat erg vooruitstrevend is, zijn de plannen voor een nieuwe webshop. Vuurwerkplanet wordt namelijk de overkoepelende webshop voor Lesli, Zena en Red Wire! Dit zal een soort bol.com gaan worden waar je dus verschillende merken kan gaan shoppen. Je zal dan drie opties gaan krijgen;
    - Lesli met Funke, Pyroshopper, Royal X, Bestseller, etc.
    - Zena met alle zena lijnen en dus ook Luijpaers.
    - Redwire met Red Wire en Essentials.

    Hierbij kan het dus ook zo zijn dat je je producten bij verschillende locaties kan ophalen, maar dat je wel in 1 keer je gehele bestelling kan doen.


    De demo voor dit jaar zal weer op de vertrouwende locatie zijn, de datum is echter nog niet bekend. Ook zullen hier de producten voor Funke worden geschoten. Dit jaar (in mei al) zal er een speciale demo zijn voor de Redwire producten. Vanuit vuurwerkcrew zullen wij hier zeker bij aanwezig zijn. De Luijpaers producten zullen worden geschoten op de Zena demo. Hierover meer in het verslag van Zena waar we binnenkort ook langs zullen gaan.
    Ook zal er natuurlijk dit jaar het Vuurwerkfestival te Schevingen weer worden gehouden. Of dat er daar wederom een Redwire demo zal worden gehouden is nog niet bekend. Dit in verband met de waarschijnlijk gewijzigde data van dit festival.




    Vragen Lesli Vuurwerk 2019
    Met dit verslag zijn de meeste vragen reeds beantwoord, echter nog niet alle. Daarom dus ook het antwoord op die vragen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Youri-Pyro Bekijk bericht
    Gaan er het komende jaar ook compound boxen komen van grote singleshots?
    Nee, mag niet volgens de richtlijnen van het RACT.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
    Mijn vraag aan Lesli:
    - Het valt mij op dat Lesli eigenlijk niet/amper te krijgen is bij freaksites. Heeft Lesli hier invloed op? Is dit een bewuste keuze vanuit Lesli? Of zijn er toevallig minder freakzaken die Lesli hebben?
    - Afgelopen jaar ben ik bij een demo geweest in Kampen waar RedWire-spul werd geschoten. Alles zag er zeer gelikt uit en de burst was bij veel producten echt top. Op straatfilmpjes kom ik toch vrij veel matige producten tegen. Kan het zijn dat er op een demo samples werden geschoten?
    Op de winkeldemo’s is altijd 100% productie geschoten. Kampen was wel best veel overslag. De reactie van sample hebben we wel vaker gehoord, maar dit is gewoon de kwaliteit vanuit de productie geweest.
    Voor wat betreft de freaksites. Hier heeft Lesli deels invloed op. Wij willen namelijk niet dat andere winkels zich benadeeld voelen doordat een paar freakwinkels de producten tegen spotprijzen aanbieden. Omdat Lesli zo goed vertegenwoordigd is Nederland zal het stunten met prijzen altijd ten koste gaan van een andere winkel.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeetTheFireworks Bekijk bericht
    Waarom is lesli gestopt met het produceren van de lesli thunder smoke?
    Wanneer gaat lesli naar de overheid om te vertellen dat in de huidige situatie in een enkelschotsbatterij 15 gram per schot mag, terwijl dit in de rest van EU 25 gram is? In Nederland mag 25 gram per schot alleen in een combinatie batterij met bijvoorbeeld een mine of fontijn. Dit is foutieve wetgeving. Wanneer gaat lesli dit de overheid vertellen?
    Rookproducten hebben geen goede afzetmarkt meer sinds er overdag geen vuurwerk mag worden afgeschoten. Voor wat betreft je vraag over de wetgeving. In Nederland hebben we naast de europese regelgeving ook te maken met het RACT. Hierin staat dat bovenstaande gewoonweg niet mogelijk is.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Vraag 1: Kunnen we van Lesli dit jaar nog nieuwe single shots verwachten?
    Vraag 4: Komt de Crackling Kiev ook in het Nederlandse assortiment?
    Vraag 5: Het effect van de Crackling Kiev lijkt mij ook gaaf om terug te zien als onderdeel in een cakebox of als waaier. Ook een single shot met dit effect 30mm of 50mm inclusief mine lijkt me geweldig. Staat zoiets op de planning?
    Vraag 1: Ja, de turbo tubes komen dit jaar wel. Sterker nog: ze zijn reeds binnen sinds januari.
    Vraag 4: Nee, deze is voor de Duitse markt.
    Vraag 5: Nee dit staat voor dit jaar sowieso niet op de planning. Wellicht in de toekomst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
    Komt er weer een waaier zoals royal-z in het gamma en een hummer cake?
    Dit staat niet op de planning.

    Met deze laatste vraag zijn we aan het einde van de vragen gekomen. Wij willen Lesli en met name Niels, Barnt en Celine bedanken voor de gastvrijheid en kijken nu al uit naar de volgende keer!

    Tot slot nog een paar foto's:


  2. Deze 29 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Hopenlijk slaagt Lesli er in de anti-plasticmaatregelen flink in de publiciteit te krijgen. Beetje goodwill kweken bij het grote publiek kan geen kwaad.

  4. Deze 4 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Dat is een mooi punt in dit verhaal inderdaad. Hopen dat importeurs hierin volgen en het breed in de media wordt gebracht om het positieve tegengeluid te geven.

  6. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.741
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Beide lijnen krijgen dit jaar 10 tot 15 nieuwe artikelen die qua aantal schoten en vorm identiek zijn, echter qua uitwerking niet. Beide lijnen zullen dus bijvoorbeeld een 16 schots cake of een 100 schots box met dezelfde diameters krijgen. De uitwerking is dus niet identiek.
    Ik vat hem niet helemaal. je hebt een 16s cake van 30mm en een 100s cakebox van 30mm. Is dan de wikkel het zelfde,maar de uitwerking niet? Of hoe moet ik dat zien?
    Light some fireworks, and see who answers.

  8. Deze gebruiker waardeert skyrider voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Nee, je krijgt een 100sh lijn met diverse single effect boxen, en een 16sh lijn met diverse single effect cakes. Zelfde als Funke normaal dus ook deed, alleen zijn het nu exclusieve Lesli effecten en niet cakes/boxen zoals we al van Funke DE/BE kenden. Ik ben benieuwd of het nog uit dezelfde fabriek komt, en Herr Funke nog aan het roer staat of dat Lesli enkel de merknamen heeft geclaimd voor NL en de productie verder zelf invult.
    Voor de bekende Funke producten is het dus alsnog naar DE/BE of Zutphen tuffen.
    Laatst gewijzigd door Richardus; 28 mei 2019 om 20:44

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Leuk verslagje weer, kort maar krachtig. Altijd lekker in bijna juni!
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  12. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  13. #7
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Tof verslag weer en ben echt benieuwd waarmee Funke en Luijpaers ons gaan verrassen. Uiteraard begrijp ik de maatregel omtrent het gebruik van plastic, maar vind het ergens ook wel jammer. Ik vind de fluitbakken toch een klassieker die je iedere jaarwisseling toch weer wil hebben. Maar nogmaals, ik begrijp de beweegredenen volkomen. Ben ook erg benieuwd naar de overkoepelende webshop. Laat het seizoen maar beginnen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.398 waarderingen in 1.974 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Hopenlijk slaagt Lesli er in de anti-plasticmaatregelen flink in de publiciteit te krijgen. Beetje goodwill kweken bij het grote publiek kan geen kwaad.
    Dat van die lontdopjes hadden ze echt al jaren geleden moeten doen, maar fijn dat men hier nu aandacht op vestigt (voordat iemand anders het doet. Jammer dat de verkoop van pijlen zo achteruit gaat, wat deze actie meteen alweer wat minder effectief maakt. Een beter voorbeeld van de vervuiling zijn de plastic kapjes van de gigantische hoeveelheid crackling balls. Hopelijk vinden ze hier ook een oplossing voor!

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Pyroguy voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.929
    Thanks
    4.689
    6.470 waarderingen in 2.627 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroguy Bekijk bericht
    Dat van die lontdopjes hadden ze echt al jaren geleden moeten doen, maar fijn dat men hier nu aandacht op vestigt (voordat iemand anders het doet. Jammer dat de verkoop van pijlen zo achteruit gaat, wat deze actie meteen alweer wat minder effectief maakt. Een beter voorbeeld van de vervuiling zijn de plastic kapjes van de gigantische hoeveelheid crackling balls. Hopelijk vinden ze hier ook een oplossing voor!
    Ja dus inderdaad weer lekker tegenstrijdig, wel grootschalig die crackling troep verkopen en dan die paar dopjes weghalen. Achja, het gebaar is er ieder geval. En die krengen kreeg je ook nooit van de pijlen af... scheelt me weer frustratie

  18. Deze 3 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  19. #10
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Helder verslag van de heren van Lesli. Een goede ontwikkeling lijkt mij dat er ook aandacht wordt besteed aan het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Wat betreft de lontkapjes; die ''krengen'' waren inderdaad verrekt lastig van de pijlen af te halen.

    Verder ben ik benieuwd met welke producten Lesli dit jaar gaat komen, wanneer ze de lijn van de afgelopen jaren doortrekken verwacht ik toch wel het een en ander. Ook de ontwikkeling van de duidelijke webshops bevalt me tot nu toe!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Nee, je krijgt een 100sh lijn met diverse single effect boxen, en een 16sh lijn met diverse single effect cakes. Zelfde als Funke normaal dus ook deed, alleen zijn het nu exclusieve Lesli effecten en niet cakes/boxen zoals we al van Funke DE/BE kenden. Ik ben benieuwd of het nog uit dezelfde fabriek komt, en Herr Funke nog aan het roer staat of dat Lesli enkel de merknamen heeft geclaimd voor NL en de productie verder zelf invult.
    Voor de bekende Funke producten is het dus alsnog naar DE/BE of Zutphen tuffen.

    nou nee.....beide voorbeelden dus niet.

    Er komt in beide merken bijvoorbeeld een 100 schots 30 mm, maar met verschillende effecten en kleuren.
    Dus om maar iets te noemen: Funke krijgt een 100schots color blink bak 30 mm, Luypears krijgt dan ook een 100 schots blok, 30 mm maar bijvoorbeeld met een multicolor dahlia effect.

    Dus qua formaat identiek, uitwerking en label niet.

    --> voor de duidelijkheid: de effecten die ik hier boven heb genoemd heb ik verzonnen, deze komen dus niet

  22. Deze 3 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    nou nee.....beide voorbeelden dus niet.

    Er komt in beide merken bijvoorbeeld een 100 schots 30 mm, maar met verschillende effecten en kleuren.
    Dus om maar iets te noemen: Funke krijgt een 100schots color blink bak 30 mm, Luypears krijgt dan ook een 100 schots blok, 30 mm maar bijvoorbeeld met een multicolor dahlia effect.

    Dus qua formaat identiek, uitwerking en label niet.

    --> voor de duidelijkheid: de effecten die ik hier boven heb genoemd heb ik verzonnen, deze komen dus niet
    Dus meer zoals je bij sommige producten van Rubro & Mania ziet, dan eigenlijk? Malibu Magnet en Metal Hammer, of Shock Block en Cannonade bijvoorbeeld.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  24. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    567
    Thanks
    0
    130 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    nou nee.....beide voorbeelden dus niet.

    Er komt in beide merken bijvoorbeeld een 100 schots 30 mm, maar met verschillende effecten en kleuren.
    Dus om maar iets te noemen: Funke krijgt een 100schots color blink bak 30 mm, Luypears krijgt dan ook een 100 schots blok, 30 mm maar bijvoorbeeld met een multicolor dahlia effect.

    Dus qua formaat identiek, uitwerking en label niet.

    --> voor de duidelijkheid: de effecten die ik hier boven heb genoemd heb ik verzonnen, deze komen dus niet
    . Ik ben benieuwd of het nog uit dezelfde fabriek komt, en Herr Funke nog aan het roer staat of dat Lesli enkel de merknamen heeft geclaimd voor NL en de productie verder zelf invult.

    dan ben je mooi klaar mee zelfde als weco dus gewoon fake hou die funke maar moet je ermee als je die boxen toch niet hier komt wel in belgie en duitsland wij krijgen weer die slappe aftreksels hou maar bij evo en rubro en mania

  26. Deze gebruiker waardeert hardstylboy voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    het komt allemaal nog uit dezelfde fabriek, Lesli verzorgd alleen de distributie. Dus wees gerust Ik ben er zeker benieuwd naar!

  28. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Jammer van de fluitbakken. Ik hoop dat dit niet geld voor cakes zoals bijv de concerto rosso was.

    Greetz
    Eer was was was, was was is!

  30. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •