Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts

    Burgemeester Enschede: “Verbod op knalvuurwerk goed idee om te proberen”

    Een verbod op knalvuurwerk. Dat lijkt burgemeester Onno van Veldhuizen uit Enschede wel wat. "Persoonlijk lijkt mij dat een goede stap om eens te proberen."
    Volgens Van Veldhuizen moet de jaarwisseling een feest voor iedereen zijn. "Maar dat is het nu niet. Daarom is het goed om het eens te kijken naar de opties, bijvoorbeeld met enkel siervuurwerk."

    De Nederlandse opinie is verdeeld. Ongeveer de helft van de Nederlanders is voor een vuurwerkverbod, zegt Van Veldhuizen. "Het is goed dat er nu feiten op tafel komen, wat het ons allemaal kost bijvoorbeeld. Het is een heel groot en lastig evenement, maar om nu te zeggen: 'we kunnen het niet handhaven dus laat maar gaan', vind ik heel makkelijk."

    Daarnaast verbaast de burgervader zich over het tijdvak waarin vuurwerk afgestoken mag worden. "In Enschede is dat een dode letter. Hier wordt de hele dag vuurwerk afgestoken, ook buiten dat tijdvak. Ik vind dat niet kunnen."

    Voorlopig is er nog geen sprake van een (landelijk) vuurwerkverbod.

    https://www.rtvoost.nl/nieuws/313083...om-te-proberen
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Onno praat weer eens voor zijn beurt. Ontzettend schofferend richting de burgers die zich maanden of jaren vrijwillig ingezet hebben tijdens de stadsdialoog vuurwerk en gezamenlijk tot democratische maatregelen zijn gekomen.

    Feitenvrij geneuzel bovendien. De resultaten van de laatste stedelijke enquête zijn nog niet eens bekendgemaakt.

  3. #3
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Sowieso belachelijk. Een verbod op knalvuurwerk wat een lachertje hebben die mensen nu echt geen stukje van de hersenen die ze gebruiken. Met een Nederlandse astronaut blaas je niks op. Dat een vuurpijl weleens een verkeerde kant kan op vliegen snap ik nog enigszins. Maar het nl knal aka schertsvuurwerk verbieden is zo dom dommer dan dom. Ik steek het niet af maar neem dat die kleintjes niet af. Of moeten de kinderen ook al aan de compounds. Als je een bombette uit de cake haalt en lontje aan vastmaakt dat knalt 10 keer harder dan een nl rotje. Maar goed dit is de tijd waarin we leven helaas.

  4. #4
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
    Sowieso belachelijk. Een verbod op knalvuurwerk wat een lachertje hebben die mensen nu echt geen stukje van de hersenen die ze gebruiken. Met een Nederlandse astronaut blaas je niks op. Dat een vuurpijl weleens een verkeerde kant kan op vliegen snap ik nog enigszins. Maar het nl knal aka schertsvuurwerk verbieden is zo dom dommer dan dom. Ik steek het niet af maar neem dat die kleintjes niet af. Of moeten de kinderen ook al aan de compounds. Als je een bombette uit de cake haalt en lontje aan vastmaakt dat knalt 10 keer harder dan een nl rotje. Maar goed dit is de tijd waarin we leven helaas.
    Dat krijg je dan ja,of die singleshotjes over de grond schieten i.p.v. in de lucht...

  5. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Daarnaast verbaast de burgervader zich over het tijdvak waarin vuurwerk afgestoken mag worden. "In Enschede is dat een dode letter. Hier wordt de hele dag vuurwerk afgestoken, ook buiten dat tijdvak. Ik vind dat niet kunnen."

    Ik vind ook een hoop niet kunnen, en ik denk dat ik samen met deze burgervader tot een grote gezamenlijke lijst komen. Echter allemaal zaken die niet kunnen, maar die we helaas niet kunnen veranderen, omdat de mens er namelijk schijt aan heeft.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •