Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28
  1. #1
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts

    Hetze tegen consumenten vuurwerk door media

    Lees dit nu eens. Zo wordt het gewone publiek bespeelt door de media en ontstaat er een beeld van consumentenvuurwerk die de anti-lobby in de kaart speelt. .

    Artikel op Bndestem.nl

    ‘Ik noem het geen explosieven, het zíjn explosieven’

    De politie wil nog dit jaar een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Volgens korpschef Erik Akerboom doet het kabinet ondanks duizenden incidenten bij de jaarwisseling ‘te weinig’ om burgers en agenten veilig te houden.....

    verder lezen:
    https://www.bndestem.nl/binnenland/i...even~a45188ee/

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 oktober 2007
    Berichten
    166
    Thanks
    188
    328 waarderingen in 78 posts
    Ze moeten maar eens hun vuurwapen gaan gebruiken als ze bekogeld worden door gespuis met vuurwerk stenen en flessen. Een paar keer gericht schieten. Dan is het zo afgelopen en scheelt ook een hoop andere ellende in de rest van het jaar .
    Dan kunnen wij gewoon met onze kinderen gezellig oud en nieuw vieren op een normale manier.

    En wat de media betreft, ben ik daar al lang klaar mee.
    Laatst gewijzigd door martino; 24 mei 2019 om 12:27

  3. Deze gebruiker waardeert martino voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Ze MOETEN en ZULLEN dat verbod ook voor elkaar krijgen hé...

    Dwingelandij noemden ze dat vroeger. Bah...

    Anders gaan ze mooi even van de zomer genieten, wij bij zij blij!

  5. #4
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nog ff dan maar oud en nieuw in duitsland vieren

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2013
    Berichten
    519
    Thanks
    0
    173 waarderingen in 105 posts
    als er een verbod komt hoe willen ze dat gaan handhaven ze komen nu al agenten tekort om de normale misdaad te bestrijden laat staan dat ze duizenden extra agenten kunnen inschakelen met oud en nieuw

  7. #6
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.929
    Thanks
    4.689
    6.470 waarderingen in 2.627 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flogsway Bekijk bericht
    als er een verbod komt hoe willen ze dat gaan handhaven ze komen nu al agenten tekort om de normale misdaad te bestrijden laat staan dat ze duizenden extra agenten kunnen inschakelen met oud en nieuw
    Ik moet eerlijk zeggen, als consumenten vuurwerk in z'n geheel verboden wordt dan zal dat 99,9% van al het vuurwerk schelen. De illegale handel ( die al helemaal dood is door de webshops die gesloten zijn etc ) zal verdwijnen omdat er geen vraag meer naar is. Al het verkrijgbare consumenten vuurwerk verdwijnt omdat het niet meer verkocht en afgestoken mag worden. De winkels in Belgie zullen zo goed als verdwijnen omdat ze op de Nederlanders teren die daar vuurwerk halen voor oud en nieuw.

    Je zou hooguit met moeite ergens wat vuurwerk kunnen regelen over de grens en dan 'heel illegaal' het door het jaar heen af kunnen steken ( met gezeik van alle zeurpieten ).


    Dat gezegd te hebben, wat weerhoudt je nu nog om dat uberhaupt te doen ( af en toe afsteken door het jaar heen )? Op overlast veroorzaken na dan. De hobby is toch niet meer te redden. Wie dat niet wilt inzien is vreselijk naïef. Ik ben benieuwd hoe snel het zal gaan, ik denk voor 2025 is het geheel afgelopen en dan ben ik nog positief.

    Het klinkt misschien provocerend wat ik hierboven zeg, maar ik begin het helemaal zat te worden. Het brave burgertje spelen in de afgelopen paar jaar heeft helemaal niks opgeleverd, in tegendeel zelfs. Je geeft alleen maar toe aan alle klimaat-zuurpruim-betuttelaars.

  8. Deze 4 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ik moet eerlijk zeggen, als consumenten vuurwerk in z'n geheel verboden wordt dan zal dat 99,9% van al het vuurwerk schelen. De illegale handel ( die al helemaal dood is door de webshops die gesloten zijn etc ) zal verdwijnen omdat er geen vraag meer naar is. Al het verkrijgbare consumenten vuurwerk verdwijnt omdat het niet meer verkocht en afgestoken mag worden. De winkels in Belgie zullen zo goed als verdwijnen omdat ze op de Nederlanders teren die daar vuurwerk halen voor oud en nieuw.

    Je zou hooguit met moeite ergens wat vuurwerk kunnen regelen over de grens en dan 'heel illegaal' het door het jaar heen af kunnen steken ( met gezeik van alle zeurpieten ).


    Dat gezegd te hebben, wat weerhoudt je nu nog om dat uberhaupt te doen ( af en toe afsteken door het jaar heen )? Op overlast veroorzaken na dan. De hobby is toch niet meer te redden. Wie dat niet wilt inzien is vreselijk naïef. Ik ben benieuwd hoe snel het zal gaan, ik denk voor 2025 is het geheel afgelopen en dan ben ik nog positief.

    Het klinkt misschien provocerend wat ik hierboven zeg, maar ik begin het helemaal zat te worden. Het brave burgertje spelen in de afgelopen paar jaar heeft helemaal niks opgeleverd, in tegendeel zelfs. Je geeft alleen maar toe aan alle klimaat-zuurpruim-betuttelaars.
    Goed gezegd. Helaas (vreselijk) maar het is waar... Ik verwacht ook dat de hobby de komende jaren steeds verder uitsterft. Al is dat in mijn dorp nog niet te merken. In het westen wordt er zo'n ongelooflijke heisa gemaakt omtrent consumenten vuurwerk. Niet normaal... Laat ons in de rest van het land gewoon lekker afsteken en genieten. Dan maar iedere gemeente zijn eigen afsteek-regels. Ik ga mij zelf ook niet zo druk meer maken over het illegale spul, want ze vroeg of laat komt het verbod toch wel... Legaal, illegaal, het lijkt niet uit te maken.

    GENIET ZOLANG HET NOG KAN!!

  10. #8
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts

  11. #9
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    Mocht er een verbod komen op consumenten knalvuurwerk dan zal de illegale handel hierin toenemen zo verwacht ik zeker. Via de bekende webshops zal niet meer of moeilijker gaan maar het zal hoe dan ook ons land wel bereiken. Vraag schept aanbod. In de jaren 80 en 90 kwamen de strijkers ook in grote hoeveelheden de grens over..

  12. #10
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ik moet eerlijk zeggen, als consumenten vuurwerk in z'n geheel verboden wordt dan zal dat 99,9% van al het vuurwerk schelen. De illegale handel ( die al helemaal dood is door de webshops die gesloten zijn etc ) zal verdwijnen omdat er geen vraag meer naar is. Al het verkrijgbare consumenten vuurwerk verdwijnt omdat het niet meer verkocht en afgestoken mag worden. De winkels in Belgie zullen zo goed als verdwijnen omdat ze op de Nederlanders teren die daar vuurwerk halen voor oud en nieuw.

    Je zou hooguit met moeite ergens wat vuurwerk kunnen regelen over de grens en dan 'heel illegaal' het door het jaar heen af kunnen steken ( met gezeik van alle zeurpieten ).


    Dat gezegd te hebben, wat weerhoudt je nu nog om dat uberhaupt te doen ( af en toe afsteken door het jaar heen )? Op overlast veroorzaken na dan. De hobby is toch niet meer te redden. Wie dat niet wilt inzien is vreselijk naïef. Ik ben benieuwd hoe snel het zal gaan, ik denk voor 2025 is het geheel afgelopen en dan ben ik nog positief.

    Het klinkt misschien provocerend wat ik hierboven zeg, maar ik begin het helemaal zat te worden. Het brave burgertje spelen in de afgelopen paar jaar heeft helemaal niks opgeleverd, in tegendeel zelfs. Je geeft alleen maar toe aan alle klimaat-zuurpruim-betuttelaars.
    Helaas maar waar, steeds minder mensen steken ook overdag af die in het begin zeiden dat ze doorgingen.

    Je hebt gewoon geen enkel recht meer op je eigen hobby..

    Tevens aan alle slopers/bommenmakers: bedankt hiervoor!

  13. #11
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Tevens aan alle slopers/bommenmakers: bedankt hiervoor!
    Die hebben zeker een aandeel hierin, maar ik ben van mening dat het grootste gedeelte van het gezeik toch echt komt door de zogenaamde overlast op de avond zelf. Ook van het siervuurwerk. Het is de zeikmentaliteit tegenwoordig waarmee we moeten leven...

  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Berichten
    172
    Thanks
    79
    199 waarderingen in 53 posts
    Tja, ik weet het niet of er snel een verbod zal komen. Dit is al zooooo vaak geprobeerd, maar nog nooit gelukt. Helaas heeft de klager tegenwoordig een mooi groot en vooral anoniem podium. Desondanks is er veel geld en ook belastinginkomsten mee gemoeid. En deze zijn nog altijd meer dan de kosten van de schade, want wie gelooft nou dat het recht leggen van een putdeksel 300 euro kost? Media blijft een lastige tegenstander, die doen alles voor het verkopen van hun (nep) nieuws. Maar daar zijn zelfs al overheid campagnes voor gemaakt om mensen wat meer door te laten denken en niet alles te geloven wat ze horen en lezen. Ons vuurwerk zal wel worden ingeperkt, maar ik denk niet volledig worden beperkt, althans.... Laten we het hopen en ons gedragen.

  15. Deze gebruiker waardeert schaafienr1 voor het bericht:


  16. #13
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Verbieden van pijlen en knallers zal echt niet helpen. Het zal eerder averechts werken; als ik politieagent zou zijn, zou ik in het ergste geval nog liever door knallers en pijlen beschoten worden, dan getroffen worden door een zelfgemaakte benzinebom/molotov, want die trend krijg je dan na een vuurwerkverbod hè... spreekt vanzelf natuurlijk: al die politiebelagers nu al en in geval van benzinebommen straffen op (poging tot) doodslag.
    Dus regering: nu al keihard optreden tegen dit gedrag, dan maar celstraf opleggen.

  17. #14
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Nu legale pijlen verbieden zal ietwat helpen, verder is alle geknal waarmee wordt gegooid al illegaal, en de lawinepijlen natuurlijk helemaal. Daarna halen ze gewoon stenen uit de straat en gaan daar mee gooien. Wat dan? Hele land avondklok met de jaarwisseling?

    Enige oplossing is nog altijd lokaal, niet landelijk: pak de armoede, werkloosheid en alcoholisme aan in de probleemwijken en pik daar de rotte appels eruit. Daarnaast drankverbod op straat en openbare dronkenschap gerichter aanpakken. Laat de rest met rust.

  18. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  19. #15
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.929
    Thanks
    4.689
    6.470 waarderingen in 2.627 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Nu legale pijlen verbieden zal ietwat helpen, verder is alle geknal waarmee wordt gegooid al illegaal, en de lawinepijlen natuurlijk helemaal. Daarna halen ze gewoon stenen uit de straat en gaan daar mee gooien. Wat dan? Hele land avondklok met de jaarwisseling?

    Enige oplossing is nog altijd lokaal, niet landelijk: pak de armoede, werkloosheid en alcoholisme aan in de probleemwijken en pik daar de rotte appels eruit. Daarnaast drankverbod op straat en openbare dronkenschap gerichter aanpakken. Laat de rest met rust.
    Ja maar vuurwerk verbieden is makkelijker en lekker simpel politiek punten scoren! Dus dan gaan we toch daar voor...

  20. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •