Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Vuurwerkfestival wordt verplaatst: evenement pas ná de zomer om razende drukte.

    Het Internationale Vuurwerkfestival Scheveningen is te populair geworden voor het zomerse festivalseizoen. Om veiligheidsredenen wordt het evenement dit jaar pas na de zomer gehouden.

    De organisatie is momenteel met de gemeente in overleg over nieuwe data voor het festival dat jaarlijks twee opeenvolgende weekeinden aan de kust te bezichtigen is.

    De afgelopen editie was het razend druk op Scheveningen. Zozeer dat er volgens burgemeester Pauline Krikke zorgen waren om de veiligheid van de bezoekers. Hoewel er zich geen incidenten hebben voorgedaan, wil de burgemeester het evenement nu doorschuiven. Ook wil ze dat er extra aandacht wordt besteed aan de bereikbaarheid van de hulpdiensten. Mogelijk wordt het aantal shows per dag in overleg met de organisatie teruggebracht.

    Steeds massaler
    Organisator Bjorn van Dijl kan zich er wel in vinden dat het vuurwerkfestival naar een later moment wordt verplaatst. ,,Veiligheid gaat boven alles. Ons festival wordt steeds massaler bezocht en ik wil niet zeggen dat we afgelopen editie door het oog van de naald zijn gekropen, maar helemaal goed was het niet."

    Door werkzaamheden aan de Noordboulevard hadden de festivalbezoekers alleen het strand en een heel klein stukje boulevard tot hun beschikking, weet Van Dijl. ,,Ze moesten ook allemaal via de Palacestraat, een soort pijpenla, omhoog. Dat was achteraf gezien te krap, het was te weinig.''

    Het eerste weekeinde van het festival trok vorig jaar op zaterdag 100.000 bezoekers. Automobilisten zaten na afloop soms wel drie uur in de auto om de stad uit te komen. Ook hadden bezoekers het vanwege de topdrukte op Scheveningen 'behoorlijk benauwd gehad'.

    September
    Voor de organisatie reden genoeg om het deze keer anders te doen. ,,We zoeken nu naar de meest geschikte weekeinden in september. Naar de beste locatie ook'', zegt van Dijl. ,,Het festival zal er iets anders uitzien dan de afgelopen zeven jaar met mij als voorzitter.''

    Niet alle strandtenteigenaren zijn daar blij mee. Sommigen vrezen inkomstenverlies en noemen de maatregelen 'provinciaals'.



    https://www.ad.nl/den-haag/vuurwerkf...ukte~a30a2587/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    Yeahh dat wordt dus nog minder kans op goed weer.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #3
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    953
    Thanks
    1.619
    707 waarderingen in 371 posts
    Ik voorzie dat men het weekend van 21 september kiest
    I love Mines

  5. #4
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Zolang het maar niet gaat concurreren met Zena Trophy vind ik het prima. September is vaak een maand waar het prachtig nazomer weer is. Het word eerder donker, dus de vuurwerkshows kunnen echt op de tijden worden gegeven zoals t hoort in t echte donker. Ik HAAT drukte, dus hoe minder bezoekers, nog wel genoeg om dit alles acceptabel te houden, hoe beter. Of t veel helpt echter, denk t niet, want het is gewoon zo dat Scheveningen (Den Haag) alles zo slecht heeft geregeld dat t zelfs bij 100 gasten al een complete
    chaos word. Falende gemeente (overheid).
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  6. #5
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    En ze konden dit niet eerder bedenken, en het juist vervroegen naar eind juni / begin juli?
    En dit dan ook nog: "Hoewel er zich geen incidenten hebben voorgedaan, wil de burgemeester het evenement nu doorschuiven." Doet er een keer niets voor, is het nog niet goed. Sommigen burgermeesters kunnen net zo goed het circus in, pff...
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  7. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Dat noem je ambtenaren.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 januari 2014
    Berichten
    605
    Thanks
    240
    297 waarderingen in 186 posts
    Beste vuurvriendjes, ik weet niet of jullie er vorig jaar zijn geweest maar ik begrijp de beslissing van de burgemeester wel. Dit festival gaat in deze vorm ten onder aan zijn eigen roem. Dan kan je de zwarte Piet volledig bij de burgervader leggen, maar met enige reflectie vanuit de organisatie was deze beslissing te voorzien geweest. Er zijn avonden geweest waarbij ik blij was dat ik mijn dochter niet heb meegenomen. De drukte op de boulevard na afloop heb ik als verontrustend ervaren. Het blinde gedrag/gedrang om het openbaar vervoer in te komen was gewoon beangstigend met (kleine) kinderen.

  10. #8
    VWC-Lid de gvr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    57
    Thanks
    95
    37 waarderingen in 21 posts
    Inderdaad dat was mijn ervaring ook vorig jaar. Die drukte bij de uitgang via de enige trap van de boulevard was niet normaal. Als er om een of andere reden paniek was uitgebroken was het leed niet te overzien geweest. Ik vind het een wijs besluit.

  11. #9
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.044
    Thanks
    1.729
    2.622 waarderingen in 721 posts
    iedereen moet ook niet meteen na afloop weg willen rennen, als je naderhand nog even wacht dan is het daarna al een stuk rustiger om de boulevard af te komen.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  12. Deze gebruiker waardeert vuurvent voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    Het was echt ramzalig druk ja en ik zat dus ook uren vast in de auto. Maar ik ga er zoizo niet meer heen of het nou druk is of niet het viel echt tegen kwa vuurwerk.

  14. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Begrijpelijk besluit dus als je de meningen zo leest qua drukte. Zal wel een flinke strop voor de ondernemers zijn denk ik.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #12
    VWC-Lid Jerry Fireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 september 2008
    Locatie
    De Bilt
    Berichten
    19
    Thanks
    1
    20 waarderingen in 10 posts
    Beste Mensen
    Vroeger toen men op de Pier schoot met een bezoekers aantal van 250.000 A 300.000 was best wel veel
    Maar ik heb het sterke vermoeden dat dit een afvloei middel is om helemaal geen vuurwerkfestival meer te houden. erg jammer allemaal ook voor de strandtenteigenaren enz enz.

  16. Deze gebruiker waardeert Jerry Fireworks voor het bericht:


  17. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 mei 2009
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    350
    Thanks
    4
    61 waarderingen in 34 posts
    Jerry ik snap dat je dat denkt dat het een middel is om er van af te komen.

    ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat dit niet het geval is!

    ik ben heel benieuwd hoe het aangekleed gaat worden
    no Pyro no Party....

  18. Deze gebruiker waardeert knaller voor het bericht:


  19. #14
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurvent Bekijk bericht
    iedereen moet ook niet meteen na afloop weg willen rennen, als je naderhand nog even wacht dan is het daarna al een stuk rustiger om de boulevard af te komen.
    Als je met het OV komt en je moet 1,5 uur reizen maak je wel dat je wegkomt. Nachtelijk OV is niet super namelijk.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  20. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  21. #15
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Fireworks Bekijk bericht
    Beste Mensen
    Vroeger toen men op de Pier schoot met een bezoekers aantal van 250.000 A 300.000 was best wel veel
    Maar ik heb het sterke vermoeden dat dit een afvloei middel is om helemaal geen vuurwerkfestival meer te houden. erg jammer allemaal ook voor de strandtenteigenaren enz enz.
    Inderdaad, het is toch juist zo druk omdat het vuurwerk geschoten word? Iedereen komt toch gezellig samen, ben elk jaar binnen een uur gewoon weg gegaan...
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •