Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Zoetermeerder mag zelf kiezen voor vuurwerkvrije zone.



    Zoetermeerders kunnen dit jaar zelf verzoeken indienen bij de gemeente voor een vuurwerkvrije zone. Het stadsbestuur belooft zo'n aanvraag serieus te zullen bekijken.

    Dat zei burgemeester Charlie Aptroot gisteravond tijdens een raadsvergadering. Daarin werd gediscussieerd over overlast en schade rond oud en nieuw. Acht raadsfracties onder aanvoering van GroenLinks, hoopten een meerderheid te vinden voor een voorstel waarbij inwoners inspraak krijgen om vuurwerkvrije zones te bepalen. Ook wilden ze groengebieden en terreinen rondom het dierenasiel en stadsboerderijen vuurwerkvrij maken en de handhaving verbeteren.

    Burgemeester Aptroot wees de raad op de enorme inzet van de hulpdiensten en handhavers met oud en nieuw en waarschuwde dat meer zones nog meer druk op hen legt. ,,We kunnen het bijna niet aan. De politie is die avond op volle sterkte en doet alleen de meest urgente meldingen. Achttien boa's is peanuts in een stad als deze en we huren beveiligingsbedrijven in."

    Geen stemming
    Hij deed het voorstel om burgers zélf verzoeken te laten indienen bij de gemeente. ,,Wij zullen dan serieus kijken naar de haalbaarheid en uitvoerbaarheid. Zo kunnen we het aantal vuurwerkvrije zones stapsgewijs uitbreiden." Aptroot beloofde voor 1 november actie. Zoetermeerders kunnen verwachten dat de gemeente ze op de hoogte stelt van de mogelijkheid om een vuurwerkvrije zone aan te vragen. Tot een stemming hoefde het na die toezegging niet te komen.

    ,,Een schitterende toezegging", vond GroenLinks-raadslid Walter van Steenis. ,,Maar we gaan eind dit jaar natuurlijk wel kijken hoe het college daar uitvoering aan geeft."

    Groot feest
    Afgelopen jaarwisseling bedroeg de schade aan gemeentelijke eigendommen ruim 65.000 euro, het jaar ervoor dik 51.000 euro. Zoetermeer doet al veel om van oud en nieuw een groot feest te maken. De centrale vuurwerkshow boven de Dobbe trekt elk jaar meer mensen en het jongerenfeest in Silverdome is populair. Tegelijkertijd zet de stad meer handhavers in en waren er afgelopen jaar vijf vuurwerkvrije zones: vier groengebieden plus rond de Markt.

    De Zoetermeerse vuurwerkhandelaren, die sinds kort verenigd zijn, zien niets in meer vuurwerkvrije zones. Zij vragen om betere handhaving op illegaal vuurwerk.

    https://www.ad.nl/zoetermeer/zoeterm...zone~a29c83b6/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    helemaal koekkoek hier geworden
    http://www.stefandrukker.nl

  4. #3
    VWC-Lid zepr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 januari 2017
    Berichten
    129
    Thanks
    63
    406 waarderingen in 52 posts
    Ja ik zal er net één in de straat hebben die een zone aan gaat vragen terwijl ik nu al voor 800+ euro besteld heb. Denk wel dat ik dan niks ga afsteken

  5. #4
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Ajuuus parapluuuu, meer heb ik niet te zeggen, met dit soort ideeen maak ik me niet eens druk, elke willekeurige boomknuffelaar kan zo’n verzoek indienen.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  6. #5
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Nadeel is dat we steeds meer van die knuffelaars hier hebben :-(
    elke keer proberen ze iets nieuws.
    http://www.stefandrukker.nl

  7. #6
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Heb ook wel een beetje het idee dat Zoetermeer in veel meer dingen doordraaft.
    Wat een gedoe dit allemaal zeg.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #7
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Heb ook wel een beetje het idee dat Zoetermeer in veel meer dingen doordraaft.
    Wat een gedoe dit allemaal zeg.
    yes en met een groenlinks wat steeds groter begint te worden hier zal het er niet leuker op worden.
    http://www.stefandrukker.nl

  9. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zepr Bekijk bericht
    Ja ik zal er net één in de straat hebben die een zone aan gaat vragen terwijl ik nu al voor 800+ euro besteld heb. Denk wel dat ik dan niks ga afsteken
    Inderdaad zeg...

    Raar volk!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •