Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Directeur brandwondencentrum luidt noodklok: 'Vuurwerkproblematiek sneller aanpakken'

    "Niet alleen praten als het fout gaat, maar de problemen met vuurwerk echt aanpakken." Dat is het advies van Paul van Zuijlen, directeur van het brandwondencentrum in Beverwijk. In een interview met NH Nieuws spreekt hij zijn zorgen uit over het moeizame proces naar een veiliger vuurwerk beleid.

    Van Zuijlen weet waar hij over praat: ieder jaar, rond de jaarwisseling, maken de directeur en zijn team zich op voor een zware periode met veel vuurwerkslachtoffers.

    Lees ook: Directeur Brandwondencentrum: "Doe een beetje verstandig met vuurwerk"

    En nadat in januari de laatste slachtoffers zijn gevallen, volgt ook traditioneel weer de discussie over hoe gemeentes met het vuurwerkbeleid om moeten gaan. Tel daar het debat over vuurwerk bij voetbalstadions op en je hebt volgens Van Zuijlen een "continue discussie over vuurwerk".

    Dialoog met vuurwerkliefhebbers
    "Maar dat gaat mij niet snel genoeg. Als je heel snel wil, dan gaat het des te langzamer." Daarom wil Van Zuijlen dat er een dialoog komt met de mensen die graag vuurwerk afsteken. "Om een situatie te creeëren waar mensen veilig van vuurwerk kunnen genieten. En er niet alleen over te praten wanneer het fout gaat. Want dan is het al te laat."

    https://www.nhnieuws.nl/nieuws/24477...ller-aanpakken
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 3 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2013
    Berichten
    519
    Thanks
    0
    173 waarderingen in 105 posts
    ga dan ook gelijk de dialoog aan met mensen die gaan barbecuen , of met die handige harries die met onveilige gasflessen in de weer gaan in caravans en op plezierbootjes , zo kunnen we wel bezig blijven

  4. Deze gebruiker waardeert flogsway voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Ik wil het graag bij mezelf houden, maar ik heb als vuurwerkliefhebber die heel veel verschillende soorten vuurwerk heeft afgestoken, ook bepaalde dingen die in de media als bommen worden betiteld, bijna nooit meegemaakt dat er iets fout ging. Cakes zet ik altijd vast tussen stenen, en singleshots doe ik gewoon de lucht in. Ook bewaar ik bij het overige vuurwerk genoeg afstand. De keer dat het fout ging was bij een zelfgemaakt projectje.
    Het afsteken van vuurwerk gaat alleen fout bij een productiefout (die kansen zijn niet groot, beter gezegd nihil), het zelf maken van vuurwerk of in de meeste gevallen onkundig of zelfs baldadig gebruik. Dit in combinatie met een slok teveel op levert de gevaarlijke taferelen op.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flogsway Bekijk bericht
    ga dan ook gelijk de dialoog aan met mensen die gaan barbecuen , of met die handige harries die met onveilige gasflessen in de weer gaan in caravans en op plezierbootjes , zo kunnen we wel bezig blijven
    Dat vat je mooi samen.
    De barbecue doet het niet.
    Even spiritus er over heen.
    Woesh en een enkeltje brandwonden centrum.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  8. #5
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ach waarom vuurwerk weer als de grote boosdoener zien. Schei toch uit met stomme gezwam. Dialoog? En dan zeker met z'n allen op 1 afsteekplek. Nou dank je de koekoek. Natuurlijk kan er altijd wat fout gaan. Die risico's loop je nou eenmaal in het leven.
    December Will Be Magic Again!!

  9. #6
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Het enige wat hier gek aan is.. Is dat je je moet bedenken dat Paul en zijn team helemaal niet staan te springen om hard te moeten werken. Elke patiënt op de afdeling brandwonden is er één te veel en het is echt geen pretje om dat mee te moeten maken. Nu kan het in mijn ogen geen kwaad om een goed gesprek aan te gaan met Paul om zo duidelijk te krijgen wat er moet gebeuren om het aantal vuurwerkslachtoffers te beperken/ te voorkomen. Wij als liefhebbers weten als geen ander beter wat er moet gebeuren om dit te voorkomen want wij hebben de meeste ervaringen als het gaat om vuurwerk afsteken (/ op de manier zoals het wel moet) en weten ook waar het fout gaat. Breng zulke mensen tot inzicht dat het vuurwerk an zich niet gevaarlijk is maar diegene die het aansteekt wel. Neem de verantwoordelijkheden voor de gevolgen van de gevaren in je achterhoofd wanneer je vuurwerk gaat afsteken en je denkt er nog wel een keer over na om toch even die extra maatregel te nemen om het veilig en leuk te laten verlopen voor iedereen. Wij weten wel hoe het moet, maar weten anderen dat ook? En om in de term van de Nederlandse Brandwondenstichting te praten; voorkomen is beter dan genezen.

    Nu ken ik Paul toevallig en hij is, zoals je misschien niet zou verwachten, niet voor een vuurwerkverbod. Dus misschien wel een optie om een gewaardeerde en gerespecteerde plastische chirurg achter ons (lees; liefhebbers) te krijgen.

    Hieronder nog een artikel van vorig over Paul;
    Begin november en het eerste vuurwerkslachtoffer heeft al op de operatietafel gelegen. Moeten we daarover de schouders maar ophalen.

    ’Nee’, is de stellige overtuiging van Paul van Zuijlen, plastisch chirurg van het Brandwondencentrum in Beverwijk. Hij plaatste een indringende tweet nadat hij een jongen bij wie een nitraatbom in de hand ontplofte, moest helpen. Ook Twitter ontplofte. Want niet iedereen is gediend van kritische geluiden ten aanzien van vuurwerk. Het afsteken van dit explosief wordt door sommigen als een soort grondrecht gezien en de dokter moest: ’niet zo zeuren en doen waar hij voor betaald wordt’. Ook tegenstanders gaan los op de tweet. De slachtoffers hebben het zelf over zich afgeroepen, eigen schuld.
    En dat terwijl de chirurg zich alleen afvraagt of dit niet te voorkomen is. Hij maakt van dichtbij mee wat de gevolgen van vuurwerkongelukken zijn. Daarbij komt dat hij in de verste verte niet pleit voor het beperken van het gebruik of afschaffen van vuurwerk. Hij wil alleen dat er minder slachtoffers vallen en steekt daarvoor zijn nek uit. Voor de overheid ligt er nu een schone taak. Er zal een brede discussie moeten komen over het gebruik, maar ook de illegale import, van vuurwerk. Dat er een plastisch chirurg voor nodig was om dit vuurtje op te poken, is ronduit treurig.

  10. Deze 3 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Ik word zoooooooo moe van al die titels waarvan wij fanaten weten dat ze aamgedikt zijn? Misschien beter om alleen de echte koppen te posten.
    Ik vind dit echt totaal doelloos op ons forum.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  12. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Mee eens, al ben je niet verplicht om het allemaal te gaan lezen hé?

  13. #9
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Mee eens, al ben je niet verplicht om het allemaal te gaan lezen hé?
    Zeker waar, maar ze komen allemaal langs en hoeven van mij niet meer online. Ze hebben geen nut.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  14. #10
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    ik vind het alleen maar top dat hij de dialoog opzoekt en niet zomaar gaat roepen...

  15. #11
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Verbod gaat er niet zomaar komen. Kijk maar eens in Amerika waar in verschillende staten het verboden is. Daar kleurt om 00:00 de lucht gewoon in mooie kleuren. Het punt is gewoon het is nooit en nooit te handhaven. En een traditie die er vanaf jongs afgaan inzit pak je niet zomaar af.

  16. #12
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Ik word zoooooooo moe van al die titels waarvan wij fanaten weten dat ze aamgedikt zijn? Misschien beter om alleen de echte koppen te posten.
    Zo staan ze helaas ook in de media, dus ik vind het goed dat ze hier ook zo worden geplaatst. Houd ons toch "scherp" met wat er in de media wordt gesproken. En de titel van een media bericht aanpassen om hier te plaatsten is geen optie, want dan houden we ons zelf voor de gek, toch ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •