Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 27 van 27
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Thanks
    845
    Precies, dit is is wel handig om te weten waar we op kunnen stemmen. 3 partijen blijven er dus maximaal voor mij over. Natuurlijk hangt mijn stem niet alleen van het vuurwerk af, maar het weegt wel zwaar mee.

VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Thanks
    649
    Fijn, dan weten we dat dit jaar voor het eerst een compleet stedelijk verbod afgeroepen kan worden.

VWC-Lid
    Thanks
    87
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Met dit stuk tekst is het nu voor een gemeente wel mogelijk om een gemeentelijk verbod uit te roepen ipv viurwerkvrije zones. Alles binnen de gemeentegrenzen kan nu in een verbod valleb.
    En DAT is precies het probleem. Let maar op: gemeenten gaan de mogelijkheid gebruiken het gehele grondgebied vuurwerkvrij te verklaren, eerst nog met uitzondering van enkele vuurwerk afsteekplekken. Dat is niet handhaafbaar en zelfs gevaarlijk bovendien, waarop gemeenten het ingeslagen beleid niet terugdraaien naar de huidige situatie, nee, dan komt er een roep om een landelijk verbod en dan zijn we echt de pineut. Eigenlijk voltrekt zich dit proces nu al in steden als Rotterdam en Amsterdam. Zelfs mijn rustige gemeente in het noorden des lands zal uiteindelijk meegaan in deze nieuwe Randstedelijke norm...... wat ik jullie brom.

VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    4.269
    Thanked 2.460 Times in 1.072 Posts
    Idd Butcher die kans zoals jij hem beschrijft is hier in Zeist al erg groot.
    Ik kan met Oud en Nieuw nu nog wel uitwijken naar andere gemeentes. Het is alleen de vraag voor hoe lang nog. Ben bang dat Zeist als 1 van de eerste gemeentes onze passie gaat verpesten.
    December Will Be Magic Again!!

5. The Following User Says Thank You to Happiness For This Useful Post:

VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Thanks
    1.500
    Thanked 1.380 Times in 814 Posts
    Ach aan een kant kunnen we nu wel zien of zo'n vuurwerk verbod net zo goed gaat werken als het alcohol verbod in amerika destijds.

VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Thanks
    2.808
    Thanked 2.688 Times in 1.395 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Idd Butcher die kans zoals jij hem beschrijft is hier in Zeist al erg groot.
    Ik kan met Oud en Nieuw nu nog wel uitwijken naar andere gemeentes. Het is alleen de vraag voor hoe lang nog. Ben bang dat Zeist als 1 van de eerste gemeentes onze passie gaat verpesten.
    Ja al is het in je eigen straat voor de deur stoken toch wel de charme die oud en nieuw altijd had.. om dan naar een andere gemeente te gaan, gaat voor mij echt te ver.

VWC-Lid
    Thanks
    1.010
    Thanked 1.036 Times in 473 Posts
    Het CDA schuift langzaam aan meer naar links, vroeger profileerden ze zich voor vuurwerk maar nu blijkt dat niet zo te zijn. Daarom is de grootste partij van Nederland (FvD!) het enige serieuze alternatief, en niet alleen omtrent vuurwerk.
    Pyrozfears

9. The Following 2 Users Say Thank You to RandomDaniel For This Useful Post:

VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Thanks
    404
    Handhaven blijft het grootste probleem, ook een totaal verbod zal niet werken zolang er altijd vuurwerk voor handen is in landen om ons heen.

Het is al triest dat dit ooit ter sprake is gekomen, alle dank aan die linkse pannenkoeken in Den Haag.

VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    4.269
    Thanked 2.460 Times in 1.072 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ja al is het in je eigen straat voor de deur stoken toch wel de charme die oud en nieuw altijd had.. om dan naar een andere gemeente te gaan, gaat voor mij echt te ver.
    Er zijn voor mij gelukkig nog wel wat stookplekken waar ik het gevoel van Oud en Nieuw nog in optima forma kan beleven.
    December Will Be Magic Again!!

VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Thanks
    1.351
    Thanked 1.061 Times in 691 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    En zo is het! De charme is de gezelligheid en tevens de complimenten van de buurt, daar hoort bij mijn eigen adres voor de deur en mijn eigen buurt als stookplek ook bij! En niet anders....

13. The Following User Says Thank You to vuurwerkfreakk For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    20
    Geestig. Volgens mij is er namelijk geen artikel opgenomen die de verkoop van Consumentenvuurwerk binnen de gemeentegrenzen kan verbieden. Enkel het tot ontbranding brengen... heel veel succes met het handhaven. We mogelijk allemaal naar de fietsenmaker voor een pakketje, alleen - potdorie jongens - niet afsteken hoor om 0:00!

Overigens ook interessant hoe er omgegaan gaat worden met Categorie 1.

VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Thanks
    45
    Wel grappig dat de "linkse" partijen allemaal tegen zijn, terwijl de rechtse partijen voor zijn.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten