Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Leiden | Historische binnenstad komende jaarwisseling vuurwerkvrij



    Tijdens de komende jaarwisseling geldt niet alleen in de Leidse parken en het gebied rond dierenasiel Stevenshage een verbod op het afsteken van vuurwerk, maar ook in het hele gebied binnen de singels. Dat heeft burgemeester Lenferink bekend gemaakt.

    Er komt dit jaar geen centrale vuurwerkshow als alternatief. De gemeente wil eerst kijken hoe het vuurwerkverbod in het historische centrum verloopt. Na evaluatie wordt dan besloten of het centrum voortaan elk jaar vuurwerkvrij is, het college denkt van wel, en zelfs nog kan worden uitgebreid naar de rest van de stad.In die evaluatie wordt dan ook bekeken of eer behoefte is aan een vuurwerkshow.

    Na de zomer wil het college een definitief besluit nemen over het vuurwerkverbod in het centrum. Tegenstanders hebben dan nog de gelegenheid om naar de rechter te stappen.

    Gesprek met de burgemeester

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Zo dan, dat is niet zomaar een klein gebied. Mag toch hopen dat de inwoners van Leiden-Centrum hier tegen in opstand komen? En dat partijen zoals de BPN en de Vuurwerkfederatie hier bovenop gaan springen samen met regionale verkooppunten?
    www.huismanvuurwerk.nl

  4. #3
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Langzaam maar irritant zeker komt er een einde aan hetgeen wat ons zo bekoort.
    December Will Be Magic Again!!

  5. #4
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik voel me machteloos. Mij als inwoner is niets gevraagd. De titel doet een constatering van een feit: komende jaarwisseling vuurwerkvrij. Daarna hoor je in het interview dat het nog niet definitief is, en lees je dat er alleen nog een voorlopig idee is. Stemmingmakerij.

    De binnenstad is een omvangrijk gebied met vele duizenden inwoners in een héél dichtbebouwd stukje Nederland. Al deze inwoners het plezier van zelf vuurwerk ontsteken ontnemen, gaat echt m'n pet te boven.

    Ik ga in de gaten houden wanneer dat "Na de zomer" precies is. Ik wil er wel bij zijn als het college hierover in discussie gaat met diverse belangengroepen.
    Laten we lekker link gaan doen!

  6. Deze 3 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    met diverse belangengroepen.
    Mits die belangengroepen het belngrijk genoeg vinden, ik vraag het mij af :(
    Vuurwerk doet de duivels dansen

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •