Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 49
  1. #31
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Leuke laatste film, DS. Wij hebben daar inderdaad wel het een en ander meegepakt Wesley. Wel een klote plek, zo midden op het kruispunt
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    En weer een update!

    De laatste avond Fallas is traditioneel de Crema. Hierbij gaan alle beelden in de stad in vlammen op, zo rond middernacht. Met enkele andere Nederlanders liepen we rond in de wijk bij de Mercado Central. Hier kwamen we onder andere terecht bij de crema op het pleintje Plaza del Doctor Collado. Een erg klein pleintje, met rondom hoge gebouwen, en een erg grote fallas pop! Voordat een pop in de fik gaat, wordt er eerst wat vuurwerk afgestoken, als startsein voor de omgeving dat er bijna weer een crema begint. Soms is dat maar een handjevol potjes, maar bij deze crema was het nog een flinke hoeveelheid cakes!



    Direct na dit showtje, werd er een waterval ontstoken. Dat zie je ook nog op mijn foto's. De pop ging bijzonder snel in de hens! Er stond een brandweerman klaar, die met een slang wat water aan het rondspuiten was. Zag er erg knullig uit, want hij kon moeilijk alle gebouwen nathouden. In ongeveer vier minuten wat de pop volledig weg! Ging echt absurd snel.









    Laten we lekker link gaan doen!

  4. Deze 5 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  5. #33
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Blijft een bizarre avond hoor van de crema's. Qua vuurwerk is er dan niet gek veel meer te beleven, maar zou die avond nooit over willen slaan. Hangt een aparte sfeer in de stad altijd.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  7. #34
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Op 19 maart hebben we gebruik gemaakt van de klassieke looproute. Dat schijnt een bekende route te zijn, waarbij je langs verschillende mascleta's gaat die allemaal vlak na elkaar gaan. We begonnen om 14 uur op het plein, en renden toen snel door naar de richting van Russafa, via Colón. Helaas was er één mascleta al vertrokken om 14 uur (bij B), dus die hebben we niet mee kunnen pakken. Maar daar kregen we wel weer een korte mascleta manual voor terug waar niemand vanaf wist! Deze stond tussen D en E in.

    Het was flink doorlopen, en billenknijpen of je wel alles kunt zien. Maar we hebben echt veel gezien in dat uur tijd! Smalle straatjes, gezellige mensen (steeds meer Nederlanders verzamelden zich op de route!), leuke sfeer, prachtig weer, en gruwelijk vet vuurwerk!










    Laten we lekker link gaan doen!

  8. Deze 3 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  9. #35
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Ook jaren die route gelopen, maar sinds een jaar of 3 slaan we die over en trekken andere wijken in waar je op veel meer gemak minstens zoveel straat mascleta's pakt. Maar dit blijft ook zeker een leuke route.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  11. #36
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Welke wijk trekken jullie tegenwoordig in? En maak je dan de mascleta op het plein om 14 uur nog mee, of sla je die ook over? Volgens mij heb ik jullie nog wel gezien bij de tweede mascleta van die dag, letter C op de looproute... of vergis ik me?
    Voor mij is een mascleta op het plein veel waardevoller dan een kleine straatmascleta. Maar ik kan me voorstellen dat je het plein wel een keer gezien hebt, als je al vele jaren naar Fallas gaat.
    Laten we lekker link gaan doen!

  12. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  13. #37
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Welke wijk trekken jullie tegenwoordig in? En maak je dan de mascleta op het plein om 14 uur nog mee, of sla je die ook over? Volgens mij heb ik jullie nog wel gezien bij de tweede mascleta van die dag, letter C op de looproute... of vergis ik me?
    Voor mij is een mascleta op het plein veel waardevoller dan een kleine straatmascleta. Maar ik kan me voorstellen dat je het plein wel een keer gezien hebt, als je al vele jaren naar Fallas gaat.
    Het is wisselend. In 2018 ging bijna de gehele groep de wijken in op 19 maart. Echter was dat toen mijn eerste keer Fallas en dan laat je de ultima natuurlijk niet voorbij gaan. Dus heb ik toen voor het plein gekozen en ik ben toen met de mensen van Fallas Festival meegelopen volgens de bekende route.

    Dit jaar was het de beurt aan Ricasa en toen was het voor iedereen wel duidelijk, hier moet je gewoon bij zijn. Na de mascleta zijn we toen naar carrer de Cirilo Amorós gelopen en toen stond jij inderdaad een paar meter voor ons. Daarna zijn we verder gelopen, maar niet volgens de bekende route. Uiteindelijk kwamen we er nog 2 tegen, één daarvan was die van Calle Joaquin Costa, en zijn we daarna richtig mercat Russafa gelopen, maar daar waren we helaas net te laat.

    Ik sluit me verder bij jou aan. Een mascleta op het plein gaat bij mij ook voor. Maar een deel van de groep is inderdaad al heel vaak geweest en vinden de straten echter veel sfeervoller. Zo is een deel van de groep de 17e Mislata ingedoken en ze hebben er toen als ik het me goed herinner 4 of 5 gezien.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  15. #38
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Wij duiken inderdaad Mislata in, wel een stuk fietsen maar dan heb je ook zeker wat. De 17de zijn wij weer die kant op gegaan en hebben er toen 5 gepakt, waarvan 2 hele dikken, 2 normale en een kleintje. Keuze plein of straten is persoonlijk denk ik, als ik er 2-3 op hel plein heb gezien dan duik ik daarna het liefst de straten in. Dit heeft meerdere voordelen vind ik, je hebt veel meer rust, kunt lekker op een terrasje zitten tot 13:45, de sfeer is veel puurder doordat het voor de wijken zelf is en je ziet uiteraard flink wat vuurwerk.

    Oa door deze keuze hebben wij afgelopen jaar 29 shows gezien, een behoorlijk aantal dus.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  17. #39
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    En wanneer krijgen wij de films van die 29 shows te zien die de crewleden hebben meegemaakt?
    Laten we lekker link gaan doen!

  18. #40
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    En wanneer krijgen wij de films van die 29 shows te zien die de crewleden hebben meegemaakt?
    Eigenlijk filmt niemand meer van ons tijdens Fallas. Lekker genieten
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. #41
    VWC-Lid fireworkaddict's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    562
    Thanks
    358
    489 waarderingen in 220 posts
    Erg gaaf topic zo DarkSoul, had deze even gemist...
    Plein blijft indrukwekkend, en met de looproute er achteraan heb je een ideale Fallas introductie!
    Ongeveer dezelfde route als ik 4 jaar terug. Weinig veranderd dus in de tussentijd

  20. Deze gebruiker waardeert fireworkaddict voor het bericht:


  21. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2008
    Berichten
    63
    Thanks
    17
    23 waarderingen in 17 posts
    Super beelden weer. Ik wil terug. ��

    Waar had je die loop routes vandaan. Ik dwaalde maar gewoon wat rond. Wel genoeg gezien hoor daar in tegen.

  22. Deze gebruiker waardeert 87jimmy87 voor het bericht:


  23. #43
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Lekker om even terug te kijken als voorpret voor over een maand
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  24. Deze gebruiker waardeert Nitraat12 voor het bericht:


  25. #44
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Thnx voor de kick Lars, altijd fijn om deze beelden zo vlak voordat het begint weer eens terug te kijken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  26. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  27. #45
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Dit weekend is Fallas 2020 officieel geopend. Gisteravond was er een spektakel in de haven, en vandaag een desperta in de vroege ochtend, en straks de eerste mascleta op het plein om 14 uur! Met de filmpjes die binnenstromen van 2020, is het tijd om weemoedig terug te kijken op 2019. De laatste film die ik nog voor jullie in petto heb, is van de avondshow van Caballer FX. Deze castillo werd de 17e maart geschoten.



    Ik heb ook nog een paar fraaie sfeerfoto's! Gewoon wat verschillende foto's die de sfeer tijdens fallas goed weergeven



















    Dit jaar ben ik er ook weer bij! Nog twee weken en ik zit met m'n reet aan het plein te wachten. Erg veel zin in!
    Laten we lekker link gaan doen!

  28. Deze 7 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •