Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26
  1. #1
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    640
    Thanks
    128
    1.272 waarderingen in 324 posts

    EHVuurwerk video's

    In dit topic zal ik voortaan mijn video's delen van voornamelijk shows en demo's die ik bezoek.

    2 jaar geleden heb ik een camera aangeschaft om mijn eigen vuurwerkshow te filmen.
    Omdat het natuurlijk gekkenwerk is om voor die paar minuten per jaar een camera te kopen van een paar honderd euro heb ik mijzelf verplicht er meer mee te doen.

    Ik film met een de HDR-CX625 van SONY en gebruik daarbij een ECM-GZ1M zoom microfoon ook van SONY

    de komende periode zal ik hier video's plaatsen van mijn vuurwerk trip naar Valencia.
    Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag.

    Ik trap af met een Correfoc (vuurparade).
    Deze werd geschoten op 14 maart bij Falla vereniging Montolivet


    Dit is een compilatie van de één uur durende vuurparade.
    Ik heb de video simpel geknipt in moviemaker en daarom is de kwaliteit slecht, iemand hier tips voor?
    Laatst gewijzigd door EHVuurwerk; 20 oktober 2019 om 22:01

  2. Deze 6 gebruikers waarderen EHVuurwerk voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Goed bezig! Benieuwd naar je andere video's.

    Volgens mij kan je bij moviemaker de kwaliteit van je export video instellen.

    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  4. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Heb geen tips voor je, ben dan ook geen filmer Maar tof dat je je beelden hier gaat delen, benieuwd wat je allemaal voor ons hebt.

    Een Correfoc vind ik persoonlijk het minst interesant van heel Fallas.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #4
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Zo, altijd goed als er weer een topic bijkomt waarbij videomateriaal gaat worden gedeeld, top! Leuke eerste film waarbij de correfoc goed naar voren komt, echter vind ik dit net als Wesley het minste onderdeel van Fallas.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #5
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Bedankt voor het delen. Vond het zeker leuk om de Correfoc de 14e even mee te pakken. Ik kijk alvast uit naar de volgende films en zeker naar de beelden van de mascleta van 18 maart om 20:30 uur.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. #6
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Bedankt voor het delen! We hebben een aantal dezelfde shows gezien idd

  8. #7
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    640
    Thanks
    128
    1.272 waarderingen in 324 posts
    Dank voor jullie reacties,

    Ik zelf vond de Correfoc leuk en tof om een keer mee te maken, het duurde wel wat lang maar de 14e was er verder toch niks (bekend) dus zeker een leuke opvulling van de avond.

    15 maart.

    Deze avond zouden er 2 mascleta's in de buurt van mijn hotel geschoten worden.
    Op de eerste locatie was niet veel te zien, enkel wat fonteinen rondom een Falla dus snel naar de andere gereden voor een plekje vooraan.

    Eenmaal aangekomen bij de mascleta werd het al snel druk met voornamelijk Nederlanders. Er werd wat gestookt en er werd flink gesproken over vuurwerk, Erg gezellig.


  9. Deze 5 gebruikers waarderen EHVuurwerk voor het bericht:


  10. #8
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    640
    Thanks
    128
    1.272 waarderingen in 324 posts
    16 maart ervoor gekozen om niet naar het plein te gaan omdat het te warm en te druk was.
    Deze middag 2 mascleta's meegepakt.

    De eerst was bij Falla Cadiz Los Centelles.
    Het hoofdscherm is opgenomen met de Tomtom bandit het kleine scherm en het geluid is van mijn normale camera.



  11. Deze 5 gebruikers waarderen EHVuurwerk voor het bericht:


  12. #9
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    640
    Thanks
    128
    1.272 waarderingen in 324 posts
    Na deze straat mascleta was het plan om naar een andere straat mascleta te gaan achter het spoor.
    Helaas zijn wij daar nooit aangekomen omdat de grote mensen massa van het plein ons tegemoet kwam lopen en er was geen doorkomen aan.
    Daarom besloten om de fietsen te parkeren en door Ruzafa te wandelen waarbij we per toeval tegen een daylight showtje liepen van Falla Cuba Buenos Aires.
    De mensen van deze vereniging waren erg gastvrij en vonden het leuk dat in interesse toonden en ik mocht zelfs mijn camera tussen het vuurwerk zetten wat voor leuke beelden heeft gezorgd.


    Ik had het idee dat dit showtje door leden van de falla vereniging werd geschoten ook omdat er geen 'zwaar vuurwerk' hing....
    klopt dit? en hoe werkt dit? (wordt er zelf gewoon wat gekocht in de winkels?) mag je in Spanje zelf vuurwerk afsteken met een schietkist ( de laatste 2 cake's)

  13. Deze 4 gebruikers waarderen EHVuurwerk voor het bericht:


  14. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Gaaf om eens te zien zo zeg, zelf nog nooit gezien in Valencia. Leuke beelden hoor, bedankt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #11
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EHVuurwerk Bekijk bericht
    Na deze straat mascleta was het plan om naar een andere straat mascleta te gaan achter het spoor.
    Helaas zijn wij daar nooit aangekomen omdat de grote mensen massa van het plein ons tegemoet kwam lopen en er was geen doorkomen aan.
    Daarom besloten om de fietsen te parkeren en door Ruzafa te wandelen waarbij we per toeval tegen een daylight showtje liepen van Falla Cuba Buenos Aires.
    De mensen van deze vereniging waren erg gastvrij en vonden het leuk dat in interesse toonden en ik mocht zelfs mijn camera tussen het vuurwerk zetten wat voor leuke beelden heeft gezorgd.


    Ik had het idee dat dit showtje door leden van de falla vereniging werd geschoten ook omdat er geen 'zwaar vuurwerk' hing....
    klopt dit? en hoe werkt dit? (wordt er zelf gewoon wat gekocht in de winkels?) mag je in Spanje zelf vuurwerk afsteken met een schietkist ( de laatste 2 cake's)
    Grote kans dat er gewoon een pyrotechnicus erbij liep gebeurt wel vaker volgensmij dat een pyrotechnicus toezicht houd.
    Gerwin

  16. #12
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    640
    Thanks
    128
    1.272 waarderingen in 324 posts
    18 maart.

    Ik stop niet graag veren in mijn reet maar ik vind deze beelden echt enorm gaaf geworden en ik denk wel een van de meest unieke amateur beelden van de fallas.

    Gran Mascleta Nocturna - Falla Just Vilar Mercat Del Cabanyal.
    Helaas hadden de mannen van Pirotecnia Tamarit een storing in het schietsysteem waardoor er last minute gekozen is om de show te fakkelen.
    Zoals je kunt zien is er veel blijven staan wat erg jammer is echter heeft dit wel hele mooie beelden opgeleverd.
    Omdat het schietsysteem niet werkte zie je de pyrotechnicus continu het quickmatch doorknippen en aansteken in een vonkenregen.

    Geniet van de beelden!

  17. Deze 9 gebruikers waarderen EHVuurwerk voor het bericht:


  18. #13
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Hele gave beelden zeg!
    Ik heb gisteren precies deze mascleta geüpload als toeschouwer gezien. Heel tof om de pyrotechnici zo aan het werk te zien. Ze hebben wel een helm op, maar geen gelaatsbeschermer, en vast ook geen gehoorbeschermer. Dat er zo veel vuurwerk nog is blijven staan, had ik niet verwacht. Het was echt een toffe mascleta nocturna!
    Laten we lekker link gaan doen!

  19. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  20. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Hele gave beelden zeg. Van een afstandje was het al prachtig om te zien hoe druk ze bezig waren met fakkelen, totaal geen angst ook. Bedankt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  21. #15
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    640
    Thanks
    128
    1.272 waarderingen in 324 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Hele gave beelden zeg!
    Ik heb gisteren precies deze mascleta geüpload als toeschouwer gezien. Heel tof om de pyrotechnici zo aan het werk te zien. Ze hebben wel een helm op, maar geen gelaatsbeschermer, en vast ook geen gehoorbeschermer. Dat er zo veel vuurwerk nog is blijven staan, had ik niet verwacht. Het was echt een toffe mascleta nocturna!
    Thnx,

    In alle kalmte gaat hij te werk, totaal geen kruitstres daar in Spanje.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •