Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts

    Rotterdam voert vuurwerkverbod in voor risicowijken tijdens jaarwisseling

    Rotterdam voert vanaf komende jaarwisseling een beperkt vuurwerkverbod in. In stadsdelen waar het afgelopen jaren uit de hand liep, geldt een verbod. In rustige wijken mag wel vuurwerk worden afgestoken, heeft de gemeenteraad donderdag besloten.

    Burgemeester Ahmed Aboutaleb wil een algeheel verbod, maar dat vond de raad te ver gaan. Onder aanvoering van de VVD nam de raad een voorstel aan dat rustige wijken uitzondert van het verbod.

    Jaarlijks wordt gekeken in welke delen van de stad de openbare orde is verstoord. Daar wordt dan een verbod ingesteld. "Alleen in die gebieden waar het met Oud en Nieuw steevast uit de klauwen loopt, dus niet voor de hele stad", zei VVD-fractievoorzitter Vincent Karremans. "Vuurwerk afsteken is een mooie traditie, ook in Rotterdam. Dat houden we zo in ere."

    Het afgelopen jaar waren er al tientallen vuurwerkvrije zones in Rotterdam. Die bevinden zich meestal rond ziekenhuizen, verzorgingshuizen en kinderboerderijen.

    Aboutaleb ijvert al jaren voor een algeheel vuurwerkverbod in Rotterdam en de rest van Nederland.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Denkt hij nou echt dat dit wat gaat veranderen en dat alles ineens rustig verloopt in deze (probleem wijken? Die vinden wel wat anders hoor en wie/wat krijgt er dan de schuld? Volgende maatregel een straat verbod van de 28e t/m 31e in die wijken? Of toch een volledig verbod, omdat de (probleemwijken) toch probleemwijken blijven?

    Ik bedoel uitschot heb je overal en dat ga je toch niet veranderen. Word Feyenoord kampioen zie je dat uitschot ook voor problemen zorgen en dan heb je al het volk op 1 plek (wat ze uiteindelijk OOK met centrale shows willen) Dan krijg je dus dat die groepjes (uitschot) voor problemen zorgen en met MEER mensen loopt dat ook alleen maar meer uit de hand.

    Daar komt nog bij dat die mensen uit de wijken door het jaar heen ook vast geen lieverdjes zijn en genoeg op hun kerfstok hebben, is het dan echt een vuurwerk probleem?

  3. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  4. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Vuurwerkverbod voor risicowijken in Rotterdam



    Rotterdam voert vanaf deze jaarwisseling een beperkt vuurwerkverbod in. In stadsdelen waar het afgelopen jaren uit de hand liep, mag geen vuurwerk worden afgestoken. In rustige wijken mag dat wel, heeft de gemeenteraad vanavond besloten.

    Bij locaties waar veel overlast van vuurwerk is, zoals bij ziekenhuizen, verzorgingshuizen, parken, kinderboerderijen en dierenasiels gold al een vuurwerkverbod. Dat blijft bestaan, meldt RTV Rijnmond. Het verbod wordt op sommige plekken dus alleen uitgebreid.

    Er was in de gemeenteraad geen meerderheid voor een algeheel verbod. "Wat wij vooral hebben willen veranderen is om in ieder geval niet nu een heel verbod over de hele stad te leggen, terwijl er ook gewoon een heleboel brave burgers zijn die het leuk vinden om voor de deur wat vuurwerk af te steken", zegt Nadia Arsueni van D66.

    'Slok op een borrel'
    De VVD wil verder ook van knalvuurwerk af. Daarover hoopt de partij afspraken te kunnen maken met vuurwerkverkopers. Fractievoorzitter Vincent Karremans denkt dat het al veel scheelt als in de stad geen knalvuurwerk meer wordt verkocht.

    "Natuurlijk kan je naar Schiedam, naar Barendrecht, naar Ridderkerk als je dat echt wil. We proberen ook die randgemeenten te laten aansluiten. Maar het zal met Rotterdam al een flinke slok op een borrel schelen, want de meeste mensen gaan naar vuurwerkwinkels in de buurt."

    BRON

    ------

    ik kan nog steeds niet vatten waarom ze nog altijd denken dat een (dram)verbod op legaal knal vuurwerk de problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen.. Bedoel een astronaut hoor je amper nog 3 deuren verder...Of denken ze nu serieus dat cobratjes en dergelijke gewoon bij de lokale vuurwerkwinkel te koop zijn daar in Rotterdam???
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. Deze gebruiker waardeert RedBaron voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Blijkbaar denken ze dat ja.Kansloos dit
    December Will Be Magic Again!!

  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Het is te hopen dat het in die wijken net zo onrustig wordt als afgelopen oud en nieuw. Maar ik ben bang dat een gedeelte van onrust overslaat naar andere wijken, zodat Aboutaleb ook daar een reden heeft om een vuurwerkverbod in te stellen.

    Dit is een kansloze actie die geen kans van slagen heeft.

    Zolang niet in die zaagselhoofden het besef komt dat legaal knalvuurwerk nauwelijks overlast geeft, blijven ze een totaal verbod nastreven.

  8. #6
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.159
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Het is te hopen dat het in die wijken net zo onrustig wordt als afgelopen oud en nieuw.
    Nou, dat zou ook meer aanleiding zijn voor hem om weer voor een totaalverbod te pleiten.

  9. #7
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts
    Rotterdam kiest voor vuurwerkzones.

    Rotterdam is al langere tijd behoorlijk verdeeld over de kwestie vuurwerk. Voorstanders waarderen de feestelijke traditie, tegenstanders maken zich zorgen over de vele overlast, incidenten, schade en - soms zelfs dodelijk- slachtoffers. Hulpdiensten hebben te maken met elke minuut meldingen. Dat kan anders. Daarom heeft de gemeenteraad vandaag besloten het stelsel om te draaien.

    Vanaf 2019 wordt het afsteken van vuurwerk verboden in gebieden waar afgelopen jaren grootschalige openbare orde incidenten en ongeregeldheden hebben plaatsgevonden. In de gebieden waar dit niet het geval is - het overgrote deel van de stad - zal geen verbod gelden, tenzij bewoners zelf anders beslissen. Bewoners worden via de gebiedscommissies en wijkraden geraadpleegd over hun wensen ten aanzien van vuurwerk in hun gebied. Daarnaast geven politie, brandweer en Milieu Dienst Rijnmond advies over de aan te wijzen vuurwerkzones.

    Normstelling

    Door omdraaiing van het stelsel hoopt de gemeente meer normbesef te realiseren dat vuurwerk afsteken met beleid gepaard dient te gaan. Met het nieuwe stelsel komt de gemeente tegemoet aan de hulpvraag van de hulpdiensten om de huidige situatie beter te reguleren. Hulpdiensten verwachten dat ze in het nieuwe stelsel hun mankracht gerichter kunnen inzetten. En daarnaast blijft het mogelijk vuurwerk af te steken in gebieden waar de openbare orde dit toelaat, tenzij bewoners dat niet willen. De nieuwe aanpak zal regelmatig worden geëvalueerd om bijsturen mogelijk te maken.

    Rotterdams vuurwerkakkoord

    Met de lokale en mogelijk regionale vuurwerkondernemers, oogartsen en veiligheidsdiensten zal worden gekeken of het mogelijk is om bepaalde soorten vuurwerk die door de regel buitenproportioneel veel schade en letsel veroorzaken, uit de Rotterdamse handel kan worden gehaald middels een Rotterdams vuurwerkakkoord. Op voorstel van de raad wordt in deze gesprekken ook het mogelijke omzetverlies bij vuurwerkhandelaren meegenomen en eventuele maatregelen om andere activiteiten te ontplooien.

    Vuurwerkshows

    Verder wordt onderzocht of er naast het nationale vuurwerk bij de Erasmusbrug ook op andere plaatsen vuurwerkshows kunnen worden georganiseerd, al dan niet op basis van initiatieven uit de stad.

    https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/2...werkzones.html
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. #8
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Jeeeee er wonen bij wijze van spreken 50.000 mensen in een wijk. 100 daar van veroorzaken overlast, dus de weg van de minste weerstand is ingezet. De burger die zich netjes gedraagt mag niet meer afsteken en wotdt verplicht om met zijn kids zijn heil ergens anders te gaan zoeken. En terwijl hij dat doet, blijft het in de wijk onrustig met zware knallen, want dat is iets wat ze dus niet gaan aanpakken.... idioten
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  12. #9
    VWC-Lid FatAzz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2018
    Berichten
    582
    Thanks
    46
    706 waarderingen in 206 posts
    Ik vraag me vooral af wie en hoe er gehandhaafd gaat worden, want dat lijkt me een vrij kansloos verhaal.

  13. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FatAzz Bekijk bericht
    Ik vraag me vooral af wie en hoe er gehandhaafd gaat worden, want dat lijkt me een vrij kansloos verhaal.
    Dat is het ook. Maar de uitkomst is hier ondergeschikt;
    1 - mensen gehoorzamen het verbod en er keert rust terug in de wijken. Plan werkt, breder toepassen.
    2 - mensen gehoorzamen het verbod, de onrust verplaatst. Verbod werkt, breder toepassen.
    3 - de brave burger gaat ergens anders afsteken, de onrust blijft. Het verbod helpt iets, strenger toepassen om de laatste onruat tegen te gaan.
    4 - niemand luistert naar het verbod. Verbod helpt dus niet, dus nog verder doorlobbyen voor een landelijk totaalverbod
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Dat is het ook. Maar de uitkomst is hier ondergeschikt;
    1 - mensen gehoorzamen het verbod en er keert rust terug in de wijken. Plan werkt, breder toepassen.
    2 - mensen gehoorzamen het verbod, de onrust verplaatst. Verbod werkt, breder toepassen.
    3 - de brave burger gaat ergens anders afsteken, de onrust blijft. Het verbod helpt iets, strenger toepassen om de laatste onruat tegen te gaan.
    4 - niemand luistert naar het verbod. Verbod helpt dus niet, dus nog verder doorlobbyen voor een landelijk totaalverbod
    Exact. Hoe dan ook kan het altijd vanuit een negatief oogpunt naar ons geïnterpreteerd worden!

  16. #12
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FatAzz Bekijk bericht
    Ik vraag me vooral af wie en hoe er gehandhaafd gaat worden, want dat lijkt me een vrij kansloos verhaal.
    En toch denk ik dat er een kans is dat het wel kán werken. Kijk maar naar de verschoven afsteek tijden van 10 naar 18hr. Iedereen dacht ook dat dit niet ging werken. Over het algemeen is het hier nu tot 18hr vrij rustig nu met oudejaarsdag. Het kan dus wel.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  17. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    En toch denk ik dat er een kans is dat het wel kán werken. Kijk maar naar de verschoven afsteek tijden van 10 naar 18hr. Iedereen dacht ook dat dit niet ging werken. Over het algemeen is het hier nu tot 18hr vrij rustig nu met oudejaarsdag. Het kan dus wel.
    Er zit m.i. een heel groot verschil tussen het inkorten van afsteektijden en een totaalverbod. Ik hou mij ook aan de afsteektijden. Maar zal mij niet aan een totaal verbod houden. Dan neem ik een eventuele boete op de koop toe.

  18. #14
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    En toch denk ik dat er een kans is dat het wel kán werken. Kijk maar naar de verschoven afsteek tijden van 10 naar 18hr. Iedereen dacht ook dat dit niet ging werken. Over het algemeen is het hier nu tot 18hr vrij rustig nu met oudejaarsdag. Het kan dus wel.
    Uitwerking is heel verschillend. Bepaalde plaatsen hebben er totaal schijt aan, ben in Breda, Dordrecht en nog wat dorpen geweest met oud en nieuw! Overal verschillend, maar ik hoor nog zat knallen overdag.

    Lokale handhaving verschild ook behoorlijk. In bepaalde (wat meer boerenstreken) wordt het bijna gedoogd. Op andere plaatsen zitten ze er zo bovenop (ook met BOAs/stadswachten etc.) dat de lol van het stoken er wel af is, voor mij is dat ook zo.

    Continue angstig om je heen kijken en als (jong)volwassene door de gaan hollen wijk ten tonele van de hele buurt, nee dank je. Die tijd hebben we gehad. Wel blijf ik het diep triest vinden dat het niet meer mag!

  19. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Uitbreiding APV? Niks nieuws dus? Moeilijk he als je je strijd om een totaal verbod in je stad verliest.
    ..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •