Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Tuurlijk bedoelt ie voornamelijk de kleine singleshots. Net als destijds met babypijltjes, kwantiteit i.p.v. kwaliteit. Jeugd koopt groots in voor weinig geld. Dat vinden ze blijkbaar al stap 1 van gevaarlijk.

    Zit bovendien weinig marge voor ze op, dus ze kunnen ze waarschijnlijk wel missen en/of in de buurlanden slijten.
    Ik zou er niet al te zeker van zijn. Ik "hoop" dat hij inderdaad allee. De kleintjes bedoelt, maar met Leo weet je het nooit zeker, tenzij hij het heel nadrukkelijk benoemd.

    Je snapt, ik ben enigszins sceptisch over Leo.
    Hij vergeet in zijn toezeggingen namelijk 1 heel belangrijk ding. Nu de jeugd zijn kleine grut afpakken omdat er geen winst in zit, brtekent dat je dalijk minder mensen hebt die vuurwerk leuk vinden. Indirect je eigen doodvonnis tekenen als je het mij vraagt.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  2. #32
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Wat de beweegredenen van Leo zijn kan ik oprecht niet over oordelen. En het verhaal van marge klinkt natuurlijk plausibel, maar eigenlijk denk ik dat de branche er alles aan wil doen om tegemoet te komen aan de tegenpartij waarbij het heft in eigen handen blijft.

    En zoals eerder gezegd; de kleine single shots zijn relatief goedkoop en veroorzaken relatief (belangrijk woord in deze zin) veel overlast op.

    Uiteraard zou ik ook het liefste de huidige jeugd het plezier gunnen dat wij als boefjes hebben meegemaakt. En ook ik ben bang dat het echt niet alle problemen oplost, maar ik heb toch echt nog 1.000x liever dit, dan een volledig verbod op consumentenvuurwerk dat er na 2-3 jaar 'illegaal stoken' voor gaat zorgen dat je je aangekeken voelt omdat je de enige bent.

  3. #33
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Wat de beweegredenen van Leo zijn kan ik oprecht niet over oordelen. En het verhaal van marge klinkt natuurlijk plausibel, maar eigenlijk denk ik dat de branche er alles aan wil doen om tegemoet te komen aan de tegenpartij waarbij het heft in eigen handen blijft.

    En zoals eerder gezegd; de kleine single shots zijn relatief goedkoop en veroorzaken relatief (belangrijk woord in deze zin) veel overlast op. t er na 2-3 jaar 'illegaal stoken' voor gaat zorgen dat je je aangekeken voelt omdat je de enige bent.
    Uiteindelijk heb je het heft dus totaal NIET in eigen handen omdat er van je verwacht wordt en druk uitgeoefend gaat worden dat je maar stukje bij beetje toe blijft geven....

    Ik blijf het echt ongelooflijk vinden dat ik (met medewerking van de belangenvereniging) straks tegen mijn (klein)kinderen zal moeten zeggen: ''vroeger was er nog leuk klein vuurwerk om mee te beginnen! Eindeloos met vrienden slenteren en plezier maken en rotjes/single shots strooien. Maarja, dat is weer totaal verpest omdat je dat zelfs die enige dag per jaar niet meer gegund wordt.

    Echt bizar, de hele sfeer van overdag stoken is al verloren gegaan en heeft plaatsgemaakt voor angstvallig achterom kijken (als je het nog doet) en boze buren etc.

    En dan wordt zelfs ook nog druk gezet al het kleine spul af te gaan schaffen. Al dat gezanik voor die paar uurtjes per jaar, bah! Het gaat er bij mij gewoon niet in!

  4. Deze 6 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  5. #34
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Ik blijf het echt ongelooflijk vinden dat ik (met medewerking van de belangenvereniging) straks tegen mijn (klein)kinderen zal moeten zeggen: ''vroeger was er nog leuk klein vuurwerk om mee te beginnen! Eindeloos met vrienden slenteren en plezier maken en rotjes/single shots strooien. Maarja, dat is weer totaal verpest omdat je dat zelfs die enige dag per jaar niet meer gegund wordt.

    Echt bizar, de hele sfeer van overdag stoken is al verloren gegaan en heeft plaatsgemaakt voor angstvallig achterom kijken (als je het nog doet) en boze buren etc.

    En dan wordt zelfs ook nog druk gezet al het kleine spul af te gaan schaffen. Al dat gezanik voor die paar uurtjes per jaar, bah! Het gaat er bij mij gewoon niet in!
    Echt he...
    Kan die f-cking BPN ze dan echt niet aan het verstand peuteren dat de doorsnee Nederlandse astronaut totaal niks te maken heeft met de overlast? Of schades? Of ongelukken?
    Het NL rotje is misschien wel het meest onschuldige stukje vuurwerk dat er bij zit juist....
    Het schiet niet weg, er komt niks uit en in je handen klappen maakt doorgaans meer herrie.
    Laat de jeugd daar toch lekker mee stoken man!

    Weet je wat ze eens moesten doen.. die zeikerds, zoals Aboutaleb, Halsema, Klaver, Akerboom, etc eens allemaal meenemen naar een gemiddeld speelveld of parkeerplaats. En daar ter plaatse eens live het verschil tussen legaal Nederlands knalvuurwerk en het zwaardere Belgische/Poolse spul laten ervaren. Dan kan er vervolgens toch maar 1 conclusie zijn; dat NL knalvuurwerk heeft niets met overlast/vandalisme te maken.

  6. Deze 2 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  7. #35
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Ze zijn bang en geven met dit gedoe een beetje mee. Uiteindelijk verdienen ze het dikst op losse cakes...
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  8. #36
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Het vuurwerk wat overlast zou geven, gezien de harde knallen en vernielingen zijn al illegaal, die singel shots zijn het probleem ook niet, doe wat je er mee moet doen en er gebeurt niks.

    Het is hoe je er mee omgaat, de knallers in NL zijn niet de boosdoener, de vuurpijlen kan ik wel begrijpen maar ook daar ben ik van mening als je deze gebruikt zoals het hoort zal er weinig gebeuren.

    Ik zou het persoonlijk heel erg vinden als ze de knallers uit NL gaan verbieden, mijn kinderen zijn nu al dol op vuurwerk en over een aantal jaar zal er niks meer over zijn van deze mooie traditie helaas.

    Maar we moeten positief blijven en een tegen geluid geven.

  9. #37
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
    ...
    Maar we moeten positief blijven en een tegen geluid geven.
    Tegengeluid gaat lekker, als zelfs de BPN al meegaat in deze gekkigheid..

    Pijlen en single shots, ja met een beetje goede wil zou je dat inderdaad als 'gevaarlijk' kunnen kenmerken. Maarja, het gaat net als met de babypijl en romeinse kaars.. het is geen oplossing en we zijn niet van het gezeik verlost. Het jaar erop gaat er weer een product uit de schappen, tijden worden nog scherper gezet, 25kg regeling blijft, etc etc... alle lol wordt er langzaam uitgeperst tot het totaalverbod erdoor is.

  10. #38
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Tegengeluid gaat lekker, als zelfs de BPN al meegaat in deze gekkigheid..

    Pijlen en single shots, ja met een beetje goede wil zou je dat inderdaad als 'gevaarlijk' kunnen kenmerken. Maarja, het gaat net als met de babypijl en romeinse kaars.. het is geen oplossing en we zijn niet van het gezeik verlost. Het jaar erop gaat er weer een product uit de schappen, tijden worden nog scherper gezet, 25kg regeling blijft, etc etc... alle lol wordt er langzaam uitgeperst tot het totaalverbod erdoor is.
    Vuurwerk Federatie maakte zich eind vorig jaar nog sterk voor het behoud van alle bestaande soorten vuurwerk. Was kennelijk voor de kat z'n viool.

  11. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Vuurwerk Federatie maakte zich eind vorig jaar nog sterk voor het behoud van alle bestaande soorten vuurwerk. Was kennelijk voor de kat z'n viool.
    Volgens mij staan de Federatie en BPN los van elkaar, maar zeker weten doe ik het niet.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  12. #40
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Zijn ook 2 verschillende entiteiten.
    Fegefeuer bedoelt dat het vrij zinloos is (geweest) als Federatie om pro-pyro te lobbyen, terwijl de branche zelf nu juist het tegenovergestelde doet.

  13. Deze 3 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •