Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24
  1. #1
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts

    Voor het eerst naar Fallas Valencia

    17 maart 2019 was het dan zo ver, voor de eerste keer onderweg naar Valencia.
    Al jaren wilde ik gaan, maar of kon geen vrij krijgen, of er stonden al andere tripjes geboekt.

    Mijn vader wilde al langere tijd een keer een stedentripje met mij maken, en kwam met dit idee... 2x heb ik hem gevraagd of het een geintje was, of dat we echt naar Fallas 2019 gingen.
    Kon helaas niet veel vrije dagen meer opnemen, dus besloten om in ieder geval Nit Del Foc mee te pakken.

    Bij aankomst de 17e smiddags, was het 30 graden, heerlijk zonnetje er bij, en het eerste vuurwerk was al te horen in de straten.
    Na aankomst in het hotel, de stad in gegaan en neer geploft op het eerste terras dat we tegen kwamen, en daarna lekker de stad gaan verkennen.

    Tijdens onze toch door de stad, liepen we tegen de opbouw van een straat mascleta voor die avond aan.
    Uiteraard savonds terug gegaan, kon het niet laten gebeuren om mijn eerste mascleta voorbij te laten gaan.



    Na deze Mascleta rustig aan doorgelopen richting de rivierbedding voor de Castillo show die gepland stond om 01:00 uur.
    Onderweg een hoop vuurwerk gehoord en gezien, maar 1 plek in de rivierbedding kwam er toch wel boven uit.

    Een grote groep jongeren stonden flink stevig vuurwerk af te steken, en daar even in de buurt staan genieten van het geknal



    Vervolgens door gelopen naar de straat van o.a. het legermuseum om een mooi plekje veilig te stellen voor de avond show om 01:00 uur.

    Mooie show gezien, rustig en elegant, maar miste een beetje het ''wow'' effect, om mij heen was de sfeer een beetje het zelfde.
    Ik kon uiteraard objectief niet oordelen, gezien het voor mij mijn eerste show tijdens Fallas was.



    De volgende ochtend 18 maart, rustig wakker worden zat het niet in, om 08:45 begon de Falla aan de overkant de straten wakker te maken met het afsteken van vuurwerk.
    Dat was een mooie wekker, zou ik elke dag geen probleem vinden



    Met het ontbijt achter de kiezen met de bus richting het plein Del Ayuntamiento,
    waar we een balkon hadden weten te regelen om de mascleta rustig en met een blik op het plein te kunnen meemaken.
    Het zou voor mij mijn eerste ervaring worden met de beroemde Spaanse mascleta, en had tot nu toe, eigenlijk nog geen idee wat ik kon verwachten...

    Bijna 14:00 uur, de 2e salute was inmiddels geschoten, en zou binnen enkele minuten een geweldige ervaring rijker zijn...

    Wat een fantastische ervaring, een geweldige en overweldigende show, het is amper te beschrijven!! :oops:



    Nagenietend en eigenlijk nog niet beseft wat ik zojuist nou eigenlijk heb meegemaakt, kregen we een glas champagne, en lekkere hapjes.

    Smiddags een flink stuk door de stad gelopen, en genoten van de geweldige sfeer en de mooie Fallas.

    Tegen het begin van de avond nog terug gegaan naar het plein Del Ayuntamiento, daar rustig wat gegeten, en langzaam vertrokken voor Nit Del Foc, de show waar het allemaal om zou moeten gaan...

    We hadden de trip zo geboekt, dat we deze avond sowieso mee zouden pakken.
    Redelijk op tijd aangekomen bij de brug Alameda, begon het al goed druk te worden.
    Net niet vooraan bij de hekken hadden we een prima plek, met mooi uitzicht op de hangende constructie aan de hijskraan.

    Na ruim 1.5 uur wachten was daar dan eindelijk hét moment, de start van wat een geweldige show zou worden...

    Meerdere malen kon ik mij niet bedwingen om en ''holy sh#t'' of ''What the f#ck'' te roepen na nóg meer, nóg harder en nóg groter.

    Wat een geweldige finale na een meer dan waanzinnige show, ik had niet gedacht dit ooit te mogen meemaken, maar toch stonden we hier, met de mascleta van smiddags nog in gedachten, de volgende geweldige ervaring toe te voegen aan Fallas 2019

    Terug lopend naar het hotel, begon ik pas te beseffen wat ik vandaag had meegemaakt, wat een geweldige dag vol vuurwerk en impressies!



    Helaas... 19 maart, de laatste dag van ons verblijf in Valencia.

    We moesten rond half 4 op het vliegveld zijn, en hebben een paar keer overwogen om de mascleta op het plein Del Ayuntamiento te bezoeken, maar het zou erg krap tijd worden, en onze vlucht missen dat moeten we niet willen...

    Gelukkig had ik via FPM een lijst met straat mascleta's gevonden, en na enig zoekwerk tussen alle namen, vonden we een mascleta die tegen over het hotel plaats zou gaan vinden om 14.30 uur.

    Na een rond je te hebben gelopen, zagen we daar inderdaad de knallers rustig wapperen in de wind.

    Na de 2 salute's begon voor ons de laatste mascleta van Fallas 2019.

    Ik had een elektronische gimball bij mij om mijn telefoon mooi stabiel en tril vrij te houden tijdens de opnames.
    Echter door de druk van de harde knallers, dacht deze dat er beweging was om te corrigeren, en begon kleine bewegingen te maken tijdens het ontploffen van de knallers, was dat een teken dat ik te dicht bij stond... nee, natuurlijk niet!!



    Fallas 2019, wat een geweldige ervaring, heb enorm genoten, er staat al een groot kruis in de agenda voor maart volgend jaar!!

    Nog een kleine compilatie met wat mooie momenten tijdens Fallas 2019

    Laatst gewijzigd door Palm Tree; 22 maart 2019 om 10:46
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  2. Deze 23 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Leuk verslag Palm Tree, eerste keer is dus goed bevallen. Mocht je volgend jaar weer gaan dan zeker proberen de crema's er ook bij te pakken, blijft bijzonder.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Prachtige weergave van wet een festijn het wel niet is! Dankjewel!

  6. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Leuk verslag Palm Tree, eerste keer is dus goed bevallen. Mocht je volgend jaar weer gaan dan zeker proberen de crema's er ook bij te pakken, blijft bijzonder.
    Ik kon helaas maar 3 dagen er zijn, en dan moeten er keuzes gemaakt worden...

    Maar volgend jaar wil ik dat zeker meepakken
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  9. #5
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Top verslag om te lezen en voor mij ook zeker een aantal herkenningspunten. Dit jaar ook voor het eerst Fallas meegemaakt en zeker niet de laatste keer. Ook bedankt voor je video's, geven een leuke inkijk in het feest!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Grand Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2018
    Berichten
    352
    Thanks
    183
    75 waarderingen in 54 posts
    Mag ik vragen wat het adres was van de balkonlocatie? En hoe kwam je daaraan?

    Heb tevergeefs geprobeerd om iets vinden en bij mij in het hotel zeiden ze dat het heel waarschijnlijk was dat alles vol gereserveerd zou zijn. Ze konden ook geen adres geven.

  12. Deze gebruiker waardeert Grand Pyro voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Nog een kleine compilatie met wat mooie momenten tijdens Fallas 2019

    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid dahustla's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juni 2008
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    471
    Thanks
    84
    373 waarderingen in 132 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Mag ik vragen wat het adres was van de balkonlocatie? En hoe kwam je daaraan?

    Heb tevergeefs geprobeerd om iets vinden en bij mij in het hotel zeiden ze dat het heel waarschijnlijk was dat alles vol gereserveerd zou zijn. Ze konden ook geen adres geven.
    Volgend jaar de facebookpagina's van Las Fallas Fans & Fallasfestival.nl in de gaten houden. Gaat iets heel gaafs komen. Wat dat gaat worden, kunnen we nog niet zeggen
    https://www.facebook.com/fallasfans

  16. Deze 3 gebruikers waarderen dahustla voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Mag ik vragen wat het adres was van de balkonlocatie? En hoe kwam je daaraan?

    Heb tevergeefs geprobeerd om iets vinden en bij mij in het hotel zeiden ze dat het heel waarschijnlijk was dat alles vol gereserveerd zou zijn. Ze konden ook geen adres geven.
    Op FPM is heel veel info over Fallas te vinden, heb daar heel veel gelezen, en kwam in een topic de naam van een dame tegen die deze balkonnen verhuurt, meteen contact opgenomen.

    Dit was 2 maanden voor Fallas, in de laatste week ga je inderdaad geen balkon meer vinden...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid BigBoy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2019
    Berichten
    135
    Thanks
    62
    183 waarderingen in 73 posts
    Schitterend verslag!

  20. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2018
    Berichten
    270
    Thanks
    431
    180 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Mag ik vragen wat het adres was van de balkonlocatie? En hoe kwam je daaraan?

    Heb tevergeefs geprobeerd om iets vinden en bij mij in het hotel zeiden ze dat het heel waarschijnlijk was dat alles vol gereserveerd zou zijn. Ze konden ook geen adres geven.
    pm mij maar, ik heb wel wat adressen voor je, dat is iets betrouwbaarder ook.
    Better to be known as a sinner than a hypocrite.

  21. Deze gebruiker waardeert Pyroboem voor het bericht:


  22. #12
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboem Bekijk bericht
    pm mij maar, ik heb wel wat adressen voor je, dat is iets betrouwbaarder ook.
    goed verhaal...

    zoek even op Facebook: ''Eline loves Valencia''
    Nederlandse dame die in Valencia woont, geeft ook tours door Valencia, weet alle in's en out's.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  23. Deze 3 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  24. #13
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Mooi verslag heb je gemaakt. Goed om te lezen dat jullie je zo vermaakt hebben. Mooie filmpjes ook.

  25. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  26. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2018
    Berichten
    270
    Thanks
    431
    180 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    goed verhaal...

    zoek even op Facebook: ''Eline loves Valencia''
    Nederlandse dame die in Valencia woont, geeft ook tours door Valencia, weet alle in's en out's.
    weet jij het verhaal dan ?
    je hebt een pm
    Better to be known as a sinner than a hypocrite.

  27. #15
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboem Bekijk bericht
    weet jij het verhaal dan ?
    je hebt een pm
    Helaas worden er mensen opgelicht, en betalen vele malen meer dan redelijk voor een balkon.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •