Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 41
  1. #16
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Het is echt naif om te denken dat dit alleen maar om het filmen van vuurwerk ging.

    de link met bomba shop, illegale post pakketen bestellen en dat laten zien, steeds maar roepen dat het veilig is en je niet gepakt wordt, kortingscodes weg geven. knutselen.

    "het waren maar onschuldige filmpjes" standpunt is echt niet van de orde hier
    Ruben maakte idd tenen krommende video's maar het laten zien hoe je een pakketje besteld uit Polen is imo nog geen reden voor censuur.
    Dat ze bij hem op de koffie komen begrijp ik heus wel daar heeft ie het ook naar gemaakt maar dan nog gaat ik het niet toe juichen en tevens gaat deze actie ook niet onze traditie redden.

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Ruben maakte idd tenen krommende video's maar het laten zien hoe je een pakketje besteld uit Polen is imo nog geen reden voor censuur.
    jawel want dat mag niet. Dingen die niet mogen, censureren is heel normaal.

  3. #18
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Kansloze reactie, ben geen fan van Ruben maar waar ik wel fan van ben is vuurwerk en welke klasse daar aanhangt interesseert me geen reet.
    YouTube filmpjes zijn een onderdeel geworden van de passie maar als het zo door gaat is er straks niets meer te zien nou dan hebben we het voor elkaar hoor.
    Ik snap niet dat de meeste hier dat niet door hebben, het gaat er niet om of je wel of niet voorstander bent van illegaal vuurwerk, het gaat erom dat er schandalige sancties worden getroffen omdat iemand een filmpje heeft gemaakt over vuurwerk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Het is echt naif om te denken dat dit alleen maar om het filmen van vuurwerk ging.

    de link met bomba shop, illegale post pakketen bestellen en dat laten zien, steeds maar roepen dat het veilig is en je niet gepakt wordt, kortingscodes weg geven. knutselen.

    "het waren maar onschuldige filmpjes" standpunt is echt niet van de orde hier
    Dit, dus.

    Was het bij het filmen van legale producten, shows en evenementen in binnen- en buitenland gebleven, was er ongetwijfeld niets aan de hand. Echter, Ruben kreeg door dat er een groter publiek was voor instructievideo's over hoe illegaal vuurwerk te verkrijgen en hoe daarmee de meest idioot mogelijke vernielingen aan te richten. En een groter publiek staat gelijk aan meer advertentie-inkomsten. Verblind door geld is ie daar dus de mist ingegaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Er staan duizenden filmpjes op YouTube waar oa dieren mishandeld worden, mensen worden dood geschoten of ik weet niet wat voor ellendige dingen gebeuren dat schijnt allemaal te mogen maar een vuurwerk kanaal word in beslag genomen en de eigenaar word dan ook nog eens geplukt!
    Sorry maar ik betreur echt dat mensen daarvoor juichen en weg kijken voor het grotere geheel.
    Ik blijf het een vreemd verschijnsel vinden dat mensen misdaden goedpraten omdat een ander soortelijke of ergere feiten pleegt.

    Maar Pietje doet het oo-ook!

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Brainiac voor het bericht:


  5. #19
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Ruben maakte idd tenen krommende video's maar het laten zien hoe je een pakketje besteld uit Polen is imo nog geen reden voor censuur.
    Jawel. Aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is volgens art. 47 lid 1 Sr een strafbaar feit waarvoor men net zo zwaar gestraft wordt als wanneer men de werkelijke dader van het strafbare feit zou zijn geweest.

    Wat daarin meespeelt is dat Ruben bepaalde webshops promootte, kortingscodes voor betreffende winkels weggaf en daar middels sponsoring financieel beter van werd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    tevens gaat deze actie ook niet onze traditie redden.
    Ruben runde het grootste vuurwerkkanaal van Nederland. Tienduizenden twaalfjarigen zullen niet langer de stuitende idioterie te zien krijgen. Alleen dat gegeven is al enorme winst.

  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Ruben had een ongelofelijke database van productvideos, shopvideos, reviews etc. Etc.
    Alsof ik al zijn content leuk vond, tuurlijk niet. Maar ookal vind je niks leuk. Dat je hier blij mee bent, bah. Alsof ze hierna niet verder de beerput open gaan trekken? Ben benieuwd hoe hard jullie staan te juichen wanneer dit fora leeggetrokken wordt omdat de beheerders en winkeliers met speciale kortingen aanzetten tot een strafbaar feit?
    Aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is volgens art. 47 lid 1 Sr een strafbaar feit waarvoor men net zo zwaar gestraft wordt als wanneer men de werkelijke dader van het strafbare feit zou zijn geweest.

    Wat daarin meespeelt is dat Ruben bepaalde webshops promootte, kortingscodes voor betreffende winkels weggaf en daar middels sponsoring financieel beter van werd.
    Hier gebeurt exact hetzelfde, zij het met legaal vuurwerk. Maar in de aangeboden hoeveelheden net zo goed illegaal.

    Er hoeft niks goed gepraat te worden, maar ik vind het een discutabele gang van zaken dat kanalen ingenomen worden en content verwijderd. Een hele enge ontwikkeling. Iemand vastzetten hiervoor ook nog is al helemaal belachelijk.

    Ik hoop bijna dat iedereen die hier zo blij is om het feit dat dit nu gebeurt, volgend jaar hier een lap tekst neer kwakt over het opgepakt zijn met meer dan 25 kilo en doorgelonte producten. Bijna. Want natuurlijk hoop ik dat niet. Ik gun iedereen zijn liefhebberij, hoe je dat indeelt moet je zelf weten. En Ruben hielt de liefhebberij nog best netjes ook. Geloof me dat er, zelfs hier, honderden rondlopen die veel en veel verder gaan hierin. Het enige verschil is dat Ruben video's plaatste waar een ander van kan genieten in de aanloop naar oud en nieuw, video's die voor mij onderdeel zijn van de nieuwjaarsbeleving zelf. Het zal een stuk minder sfeervol zijn dit jaar. En ja hij verdiende hier geld mee, en ja ook ik vond een heel groot aantal video's geen reet aan. Maar ik hoop voor hem en zijn familie dat alles meevalt. En ik hoop voor de liefhebberij dat de politie hier gaat worden teruggefloten.

    O en braniac, claimen dat het je niet verbaasd als Ruben ook invoerde en handelde aan kinderen. Schaam jezelf.
    Dan heb je een ongelofelijke plaat voor je kop.

  7. Deze 9 gebruikers waarderen nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  8. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Hier gebeurt exact hetzelfde, zij het met legaal vuurwerk
    dus niet exact hetzelfde, aanzetten tot kopen van legaal vuurwerk is niet illegaal.

    nou zijn natuurlijk boxen die meer dan 25kg wegen discutabel maar volgens mij wordt daarbij altijd gecommuniceerd dat deze met meerdere personen moeten worden opgehaald en bestaan ze uit meerdere delen waarvan 1 deel nooit meer dan 25kg weegt.

    Ik zie overigens geen winkels die promoten dat je meer dan 25kg moet kopen.

    En ik hoop voor de liefhebberij dat de politie hier gaat worden teruggefloten.
    Ik hoop voor de liefhebberij dat we niet iemand gaan adoreren die duidelijk meer met illegaal vuurwerk bezig is dan legaal vuurwerk.

    af en toe denk ik dat er nogal een cult om Ruben koet heen leeft die hem als "Held" zien.... Bizar.
    Wat heeft Ruben koet voor positiefs gedaan voor onze vuurwerk traditie ? het enige wat ie doet is de grenzen opzoeken en overschrijden ter vermaak voor ons.

    Ik zou het leuk vinden als hij als taakstraf verplicht filmpjes moet maken over legaal vuurwerk waarbij hij zich aan alle regels en verbruiksvoorschriften moet houden.

  9. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Laten wij ze dan een stap voor zijn? En een plan maken hoe we het zo min mogelijk laten zien? Of is dat al te laat?
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  11. #23
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    dus niet exact hetzelfde, aanzetten tot kopen van legaal vuurwerk is niet illegaal.

    nou zijn natuurlijk boxen die meer dan 25kg wegen discutabel maar volgens mij wordt daarbij altijd gecommuniceerd dat deze met meerdere personen moeten worden opgehaald en bestaan ze uit meerdere delen waarvan 1 deel nooit meer dan 25kg weegt.

    Ik zie overigens geen winkels die promoten dat je meer dan 25kg moet kopen.



    Ik hoop voor de liefhebberij dat we niet iemand gaan adoreren die duidelijk meer met illegaal vuurwerk bezig is dan legaal vuurwerk.

    af en toe denk ik dat er nogal een cult om Ruben koet heen leeft die hem als "Held" zien.... Bizar.
    Wat heeft Ruben koet voor positiefs gedaan voor onze vuurwerk traditie ? het enige wat ie doet is de grenzen opzoeken en overschrijden ter vermaak voor ons.

    Ik zou het leuk vinden als hij als taakstraf verplicht filmpjes moet maken over legaal vuurwerk waarbij hij zich aan alle regels en verbruiksvoorschriften moet houden.

    Kinderen zien hem misschien als cult, mijn interesseert alleen het feit dat de overheid zomaar kanalen in beslag kan nemen.
    Nogmaals ik ben totaal geen liefhebber van zijn kanaal maar hij zat mij ook niet in de weg.
    En wat betreft grenzen opzoeken, dat doen we allemaal je geeft het voorbeeld zelf al aan wat betreft de 25kg regel.
    Niemand hier is dat aan gaat roomser dan de paus, maar in het kader van "als mijn achtertuintje maar schoonblijft" te gaan zitten hopen dat de hetze nu voorbij is is in mijn ogen naïef.

  12. #24
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik gun natuurlijk niemand wat Ruben nu overkomt, maar dat ie het er zelf naar heeft gemaakt lijkt me duidelijk. Het is natuurlijk van de zotte dat er video's online stonden met instructies voor het kopen van profspul? En de hoeveelheden illegaal die voorbij kwamen in de films waren door de jaren heen ook niet mals. Als je er voor kiest om dit online te knallen weet je dat je een risico neemt. En dan mag je niet piepen als je gepakt wordt lijkt me?!

    Nu is het aan de rechter om te bepalen wat er wel en niet strafbaar is. Wat betreft de verwijderde video's en de censuur: je kunt er vanuit gaan dat deze gewoon nog bestaan, en wie daar eigenaar van is en of het (deels) weer online mag zal de rechter ongetwijfeld ook bepalen.

  13. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  14. #25
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Plaats het hier ook maar eens omdat ik diverse berichten lees waar ik kippenvel van krijg!!



    Of je hem nu mag of niet..
    Of je er mee eens bent of niet..
    Of je van vuurwerk houd of niet..
    Het doet er niets toe!
    Ruben is gewoon een mens zo als jij en ik!!
    En dit gun ik niemand niet!!
    De discussie achterwegen gelaten of hij strafbaar is of niet!.
    Hoe onmenselijk is dit voor hem, zijn vrouw en zijn gezin!.
    Besef allemaal dat dit extreme gevolgen voor hem hebben.
    Hij is zijn kanaal(en) kwijt.
    Hij zal zijn inkomsten terug moeten betalen.. (dat zijn vele 1000den euro's van de afgelopen jaren.)
    Hij is vader van 3 kinderen!! Waarvan 1,invalide/mindervaliden, deze wordt de papa ontnomen voor de komende tijden,
    En juist die ene heeft de papa (en mama) zo hard nodig.
    Dan zijn vrouw die er alleen voor staat.
    Dan de onzekerheid of ze in dat huis mogen blijven wonen omdat daar strafbare feiten zijn gepleegd.
    En niet te vergeten de kosten van de advocaten.. misschien wel een Douw van de belastingdienst.
    En niet te vergeten de immense tik die je oploopt naar zoon gebeurtenis..
    En wat te denken van jou omgeving die jou als zware misdadigers naar gaan staren.

    Nee jongens denk eerst even na over het persoonlijk aspect voor je haar dragende reacties plaatst.

    Ik was het ook niet altijd eens met zijn denk en doen weize!
    Maar het doet er niet echt toe.
    Ik wens de familie koet heel veel sterkte toe!!
    En zijn vrouw in het bijzonder nu zij er alleen voor staat

  15. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  16. #26
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    953
    Thanks
    1.619
    707 waarderingen in 371 posts
    De misselijkmakende reacties die ik hier van sommigen zie, ongelofelijk...
    I love Mines

  17. #27
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Plaats het hier ook maar eens omdat ik diverse berichten lees waar ik kippenvel van krijg!!



    Of je hem nu mag of niet..
    Of je er mee eens bent of niet..
    Of je van vuurwerk houd of niet..
    Het doet er niets toe!
    Ruben is gewoon een mens zo als jij en ik!!
    En dit gun ik niemand niet!!
    De discussie achterwegen gelaten of hij strafbaar is of niet!.
    Hoe onmenselijk is dit voor hem, zijn vrouw en zijn gezin!.
    Besef allemaal dat dit extreme gevolgen voor hem hebben.
    Hij is zijn kanaal(en) kwijt.
    Hij zal zijn inkomsten terug moeten betalen.. (dat zijn vele 1000den euro's van de afgelopen jaren.)
    Hij is vader van 3 kinderen!! Waarvan 1,invalide/mindervaliden, deze wordt de papa ontnomen voor de komende tijden,
    En juist die ene heeft de papa (en mama) zo hard nodig.
    Dan zijn vrouw die er alleen voor staat.
    Dan de onzekerheid of ze in dat huis mogen blijven wonen omdat daar strafbare feiten zijn gepleegd.
    En niet te vergeten de kosten van de advocaten.. misschien wel een Douw van de belastingdienst.
    En niet te vergeten de immense tik die je oploopt naar zoon gebeurtenis..
    En wat te denken van jou omgeving die jou als zware misdadigers naar gaan staren.

    Nee jongens denk eerst even na over het persoonlijk aspect voor je haar dragende reacties plaatst.

    Ik was het ook niet altijd eens met zijn denk en doen weize!
    Maar het doet er niet echt toe.
    Ik wens de familie koet heel veel sterkte toe!!
    En zijn vrouw in het bijzonder nu zij er alleen voor staat
    De discussie of hij strafbaar is lijkt mij juist wél relevant. Voor de duidelijkheid; ik ben niet een van de personen die hem dit gunt of toewenst. Wel vind ik dat hij degene is die had moeten nadenken over de gevolgen die jij noemt, en niet wij. Door (soms zwaar, echt niet altijd) illegaal vuurwerk te bestellen, af te steken, te filmen, toe te lichten hoe je eraan komt en wat je er allemaal mee kunt neem je bewust het risico om vervolgd te worden. Dit staat los van de kwaliteit van de video's, zijn kennis van het spul, zijn enthousiasme en of je wel of geen fan bent van zijn kanaal. HIJ neemt het risico, en HIJ heeft daarmee zijn gezin (waarvoor het inderdaad een drama kan worden) tekort gedaan. Niet de mensen op dit forum.

  18. #28
    VWC-Lid Tiger-Head's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2011
    Locatie
    Sin City
    Berichten
    272
    Thanks
    246
    167 waarderingen in 77 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Door vuurwerk te bestellen, af te steken, te filmen, toe te lichten hoe je eraan komt en wat je er allemaal mee kunt neem je bewust het risico om vervolgd te worden.
    Hmmm, eer zijn ook filmpjes van een persoon die zijn vuurwerk van broekhoff heeft gekregen en heeft misbruikt, lolll
    Geniet van het leven en wees verdraagzaam.

  19. Deze 4 gebruikers waarderen Tiger-Head voor het bericht:


  20. #29
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiger-Head Bekijk bericht
    Hmmm, eer zijn ook filmpjes van een persoon die zijn vuurwerk van broekhoff heeft gekregen en heeft misbruikt, lolll
    En ook hij neemt daarmee een risico, dat klopt.

  21. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  22. #30
    VWC-Lid Vuurwerkplace's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Berichten
    306
    Thanks
    259
    138 waarderingen in 87 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiger-Head Bekijk bericht
    Hmmm, eer zijn ook filmpjes van een persoon die zijn vuurwerk van broekhoff heeft gekregen en heeft misbruikt, lolll
    Dan nog is er een wereld van verschil tussen promotie van legaal en illegaal (lees: verboden) vuurwerk.

    Los van of het zielig voor Ruben en zijn familie is vind ik het vooral zijn eigen schuld. Op zeker dat hij wist dat hij met strafbare feiten bezig was en dan is het wachten op het moment waarop je tegen de lamp loopt. Een grote overwinning voor de vuurwerktraditie dit en een nederlaag voor die oostblok asoknallers waar we hier in ons land echt vanaf moeten...

  23. Deze 3 gebruikers waarderen Vuurwerkplace voor het bericht:


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •