Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 41
  1. #1
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts

    Populaire Limburgse YouTuber opgepakt voor bezit en promotie van illegaal vuurwerk

    Populaire Limburgse YouTuber opgepakt voor bezit en promotie van illegaal vuurwerk
    De politie heeft vanochtend de populaire Sittardse Youtuber Ruben K. opgepakt. Op het kanaal Xtremerides1 plaatste K. video's waarin hij liet zien hoe je zelf illegaal vuurwerk kunt kopen en afsteken. In de woning van de YouTuber werd ook een partij illegaal vuurwerk aangetroffen.

    Het grootste vuurwerkkanaal van Europa’. Dat is hoe de Sittardse Ruben K. zijn kanaal Xtremerides1 op de site omschrijft. ‘Dit kanaal biedt de meeste vuurwerkfilmpjes die je maar kan vinden online'. Maar sinds vandaag is er geen vuurwerkfilmpje meer op te vinden. De enige video die nu op het kanaal staat is van de politie en waarschuwt kijkers voor de gevaren van illegaal vuurwerk.
    De politie viel vanochtend de woning van de vuurwerkliefhebber binnen. Dit naar aanleiding van een aantal video's die K. er recentelijk op plaatste en waarin duidelijk illegaal vuurwerk was te zien. In de woning werd een partij illegaal vuurwerk aangetroffen en K. werd gearresteerd. Ook werd zijn YouTubekanaal met ruim 210.000 volgers overgenomen. Volgens de politie waren de video's die op het kanaal stonden al zeker zestien miljoen keer bekeken.
    Een woordvoerder van de politie Limburg laat weten dat de politie gaat zoeken naar een manier om de man te ‘plukken’ van het geld dat hij met YouTube verdiende. Dat kan bijvoorbeeld door beslag te leggen op waardevolle spullen.

    Vuurwerkverbod
    Ruben K. is een bekende in de vuurwerkwereld en is een uitgesproken tegenstander van een mogelijk vuurwerkverbod. In een interview met deze krant legde hij twee jaar geleden al uit waarom zo'n verbod volgens hem niet realistisch is. ,,Het is een slecht plan, met een een verbod los je het probleem niet op. Want zolang vuurwerk in Europa nog gewoon te verkrijgen is, gaan mensen gewoon de grens over om het te halen. Bovendien is de pakkans gewoon té klein. Dus het is eigenlijk gewoon niet te handhaven.’’
    Daarnaast is K. van mening dat het probleem niet bij het vuurwerk ligt, maar bij mensen die er onverantwoordelijk mee om gaan. ,,Er raken altijd meer mensen door drank gewond dan door vuurwerk. En ik ben het levende bewijs dat ook illegaal vuurwerk afsteken veilig kan. Ik heb mijn ogen en alle tien mijn vingers nog.’’

    Bron: ad.nl

  2. #2
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Dat ze hem gaan proberen spullen of geld te ontnemen omdat die dat heeft verdient met youtube is gewoon een mafia actie.
    Ik spreek dingen van Koet niet goed maar zeker ook niet van de wouten.
    Of de krant is het weer gelukt iemand te frustreren en gebeurt er niks... Kan ook.
    Ben deze klaag maatschappij helemaal zat
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  3. Deze 2 gebruikers waarderen dikkeeric voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Vreemde gang van zaken. Dat iemand word gearresteerd voor illegaal vuurwerk bezit ok, maar waarom hem 'plukken'?? Filmpjes maken is niet illegaal. Ook al heeft hij filmpjes met illegaal spul, daarvan is volgens mij ook een boel van in Polen gefilmd waar het helemaal niet illegaal is. Triest gedoe
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  5. #4
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ein- de- lijk!

  6. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Dit is een feestdag voor de moraalridders, maar voor vuurwerkliefhebbers die vrijheid hoog in het vaandel hebben staan een zwarte dag.
    Hij had gewoon een goede tik op zijn vingers moeten krijgen voor dat knutselen en die domme acties, maar als ze het zo gaan doen wordt ik er kotsmisselijk van. Ik moet bekennen dat ik zijn filmpjes al wat langere tijd niet keek omdat ik ze te commercieel vond. Maar een kanaal en meteen alle filmpjes verwijderen vind ik veel te overdreven.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  8. Deze 11 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #6
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Dit is een feestdag voor de moraalridders, maar voor vuurwerkliefhebbers die vrijheid hoog in het vaandel hebben staan een zwarte dag.
    Hij had gewoon een goede tik op zijn vingers moeten krijgen voor dat knutselen en die domme acties, maar als ze het zo gaan doen wordt ik er kotsmisselijk van. Ik moet bekennen dat ik zijn filmpjes al wat langere tijd niet keek omdat ik ze te commercieel vond. Maar een kanaal en meteen alle filmpjes verwijderen vind ik veel te overdreven.
    Precies dit, en wat ik in het andere topic ook al zei, het wordt heen heel bar karwei voor het behoud onze hobby komende jaren. We worden gewoon als criminelen weggezet met onze hobby.

  10. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Lijken ook gewoon legale producten en dummies op de foto.

  12. #8
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Hij zou zo maar minstens een half jaar kunnen krijgen.

  13. #9
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Dit is een feestdag voor de moraalridders, maar voor vuurwerkliefhebbers die vrijheid hoog in het vaandel hebben staan een zwarte dag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Precies dit, en wat ik in het andere topic ook al zei, het wordt heen heel bar karwei voor het behoud onze hobby komende jaren. We worden gewoon als criminelen weggezet met onze hobby.
    Jullie zien het verkeerd. De echte criminelen worden nu juist aangepakt, waardoor wij weer wat lucht krijgen om de Nederlandse vuurwerktraditie in een positief daglicht te plaatsen. We zouden dus juist blij moeten zijn met deze arrestaties.

    Tenzij je je zelf ook schuldig maakt aan zelfde soort zaken waarvan Ruben verdacht wordt, natuurlijk. In dat geval zou het mij ook dun door m'n broek lopen.

  14. Deze 4 gebruikers waarderen Brainiac voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Dat ze hem gaan proberen spullen of geld te ontnemen omdat die dat heeft verdient met youtube is gewoon een mafia actie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsDre Bekijk bericht
    Vreemde gang van zaken. Dat iemand word gearresteerd voor illegaal vuurwerk bezit ok, maar waarom hem 'plukken'?? Filmpjes maken is niet illegaal.
    Filmpjes maken en op YouTube plaatsen is inderdaad niet verboden.

    In dit geval heeft Ruben echter advertentie-inkomsten gegenereerd, zestien miljoen views wordt over gesproken, dus dat zal geen gering bedrag zijn, door zichzelf schuldig te maken aan strafbare feiten alsook zijn kijkers daartoe aan te sporen. Bovendien wordt betrokkenheid bij invoer en verkoop van illegaal vuurwerk onderzocht, waar ongetwijfeld ook aan verdiend zal zijn.

    Het is heel normaal om goederen en financiële middelen verkregen als gevolg van illegale activiteiten na een veroordeling af te nemen.

  16. Deze gebruiker waardeert Brainiac voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 januari 2014
    Berichten
    605
    Thanks
    240
    297 waarderingen in 186 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
    Jullie zien het verkeerd. De echte criminelen worden nu juist aangepakt, waardoor wij weer wat lucht krijgen om de Nederlandse vuurwerktraditie in een positief daglicht te plaatsen. We zouden dus juist blij moeten zijn met deze arrestaties.

    Tenzij je je zelf ook schuldig maakt aan zelfde soort zaken waarvan Ruben verdacht wordt, natuurlijk. In dat geval zou het mij ook dun door m'n broek lopen.
    Gelukkig dat alle forumleden zich netjes aan de regels houden

    Stel voor dat wij het aan de rechter over laten om te oordelen of de betroffene zich schuldig heeft gemaakt aan criminele activiteiten.

  18. Deze 2 gebruikers waarderen frelst68 voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    De tijd gaat het leren Brainiac, ik vrees alleen dat de pijlen verder gericht gaan worden richting iedereen die een echte liefhebber is. Zeker ook de mensen met heel dikke collecties consumenten spul.

    Even voor de duidelijkheid, ook ik steek al enkele jaren geen illegaal vuurwerk meer af. Het risico op de toestanden die Ruben zich op de hals heeft gehaald, ben ik niet bereid te nemen. Een strafblad en de sociale gevolgen daar pas ik voor. Ruben heeft inderdaad een andere keus gemaakt en flink van zich afgebeten online, en dat was inderdaad niet slim in zijn positie.

    Wel ging vaak het volgende bij hem op:

    Jan met de pet dacht het, Ruben zei het. Net als bij Geert Wilders of Trump. Dat heb ik gewaardeerd!

  20. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Eindelijk ! dit soort kanalen werken ons alleen maar tegen voor het behoud van vuurwerk. illegale shops promoten, illegaal vuurwerk verheerlijken etc.

    Ik ben er blij mee !

  22. Deze 2 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  23. #14
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
    Jullie zien het verkeerd. De echte criminelen worden nu juist aangepakt, waardoor wij weer wat lucht krijgen om de Nederlandse vuurwerktraditie in een positief daglicht te plaatsen. We zouden dus juist blij moeten zijn met deze arrestaties.

    Tenzij je je zelf ook schuldig maakt aan zelfde soort zaken waarvan Ruben verdacht wordt, natuurlijk. In dat geval zou het mij ook dun door m'n broek lopen.

    Kansloze reactie, ben geen fan van Ruben maar waar ik wel fan van ben is vuurwerk en welke klasse daar aanhangt interesseert me geen reet.
    YouTube filmpjes zijn een onderdeel geworden van de passie maar als het zo door gaat is er straks niets meer te zien nou dan hebben we het voor elkaar hoor.
    Ik snap niet dat de meeste hier dat niet door hebben, het gaat er niet om of je wel of niet voorstander bent van illegaal vuurwerk, het gaat erom dat er schandalige sancties worden getroffen omdat iemand een filmpje heeft gemaakt over vuurwerk.
    Er staan duizenden filmpjes op YouTube waar oa dieren mishandeld worden, mensen worden dood geschoten of ik weet niet wat voor ellendige dingen gebeuren dat schijnt allemaal te mogen maar een vuurwerk kanaal word in beslag genomen en de eigenaar word dan ook nog eens geplukt!
    Sorry maar ik betreur echt dat mensen daarvoor juichen en weg kijken voor het grotere geheel.

  24. Deze 3 gebruikers waarderen knift voor het bericht:


  25. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    het gaat erom dat er schandalige sancties worden getroffen omdat iemand een filmpje heeft gemaakt over vuurwerk.
    Het is echt naif om te denken dat dit alleen maar om het filmen van vuurwerk ging.

    de link met bomba shop, illegale post pakketen bestellen en dat laten zien, steeds maar roepen dat het veilig is en je niet gepakt wordt, kortingscodes weg geven. knutselen.

    "het waren maar onschuldige filmpjes" standpunt is echt niet van de orde hier

  26. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •