Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Dierenvrienden beginnen petitie tegen particulier vuurwerk.

    Nancy Haerinck uit Wontergem zet haar strijd tegen particulier vuurwerk verder. Samen met enkele andere dierenvrienden begon ze de petitie ‘Stop Private Firework’ en intussen wist ze al zo’n 700 handtekeningen te verzamelen. “In oktober trekken we naar de minister van Dierenwelzijn in Brussel, hopelijk met duizenden handtekeningen uit alle hoeken van het land”, zegt Nancy Haerinck.
    In december deed Nancy Haerinck nog een oproep om op oudejaarsavond zoveel mogelijk geluidsarm vuurwerk af te steken. Haar oproep had enigszins effect, want in de achtertuinen van het dorpje Wontergem, waar ze woont, knalde er deze keer amper vuurwerk. Dit gaf Nancy de moed om nog een stapje verder te gaan. Samen met enkele gelijkgezinden begon ze een enkele weken geleden een petitie op om een verbod op particulier vuurwerk te bekomen.

    “Waarom? Vuurwerk is voor vele dieren zoals honden, katten of paarden een ware nachtmerrie”, zegt Nancy. “Heel wat dieren lopen weg of breken uit en hierbij geraken sommigen ernstig gewond, soms zelfs met de dood tot gevolg. Zo is een vriend vorig jaar nog zijn trouwe viervoeter verloren. Zelf durf ik mijn honden en paard niet meer alleen te laten op oudejaarsavond, wanneer vuurwerk uitzonderlijk wordt toegelaten in Deinze. Vooral mijn paard Fabe is zeer bang van die luide knallen. Ik zou niet willen dat ze van het verschieten over of door de omheining springt en het op een lopen zet. Want een keer ze op hol geslagen zijn, kan je ze niet meer tegenhouden. Niet alle dieren reageren op dezelfde manier, maar het blijft gevaarlijk.”

    “Samen met enkele vrijwilligers uit Deinze heb ik een petitie opgestart om een verbod op particulier vuurwerk te bekomen of toch op zijn minst een geluidsarm alternatief op te leggen. We krijgen vaak de vraag of we zelf niet van vuurwerk houden. Natuurlijk wel, maar laat dit toch aan experts over. Evenementen zoals het muzikaal vuurwerk tijdens de Deinse Feesten, daar hebben we geen enkel probleem mee. Het is pas wanneer iedereen in het wilde weg vanuit zijn straat vuurwerk begint af te schieten dat de miserie voor heel wat mensen met huisdieren begint. Daarom pleiten we voor een verbod op particulier vuurwerk.”

    “We zien het veel breder dan Deinze alleen”, zegt John De Pont. “We hebben ondertussen al zo’n zevenhonderd handtekeningen, waaronder ook uit Aalter, Eeklo en Gent. We willen met deze petitie zoveel mogelijk landgenoten bereiken. We hebben al de steun van Gaia, de vzw Sociale Dierenhulp en ook Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) gaf ons al zijn zegen.” “In oktober trekken we met zoveel mogelijk handtekeningen naar het kabinet van de minister van Dierenwelzijn”, besluit Nancy.

    Wie de petitie wil tekenen, kan bij een van de vrijwilligers terecht tijdens de woensdagmarkt in Deinze. Binnenkort kan je de petitie ook online tekenen, hiervoor houd je best de Facebookpagina ‘Stop Private Firework’ in de gaten.

    https://www.hln.be/regio/deinze/dier...werk~ad17d383/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Mag ik een teiltje ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  3. #3
    VWC-Lid conquer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Locatie
    zaltbommel
    Berichten
    155
    Thanks
    193
    343 waarderingen in 51 posts
    Kunnen we een ook petitie starten, stop de betutteling in Nederland.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door conquer Bekijk bericht
    Kunnen we een ook petitie starten, stop de betutteling in Nederland.
    Maar het is België...

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    287
    Thanks
    925
    287 waarderingen in 97 posts
    Mevrouw noemt zichzelf dierenvriend. Alsof een paard het lekker vindt om bereden te worden door tientallen kilo's op zijn rug. Met een bit in waar lekker aan wordt getrokken. O, en dan vergeet ik nog het zweepje en het schoppen in de zij van het arme beest. Heb niks tegen paardrijders hoor, maar wel tegen kromme vuurwerkhatende paardrijders.

  6. Deze 4 gebruikers waarderen RonnieFreak voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    honden zijn echt bang voor vuurwerk inderdaad.....






  8. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.493
    Thanks
    709
    756 waarderingen in 413 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht

    Hahaha, ik identificeer mij met die hond, wat een beest

  10. #8
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    zo ken ik ook een klein hondje, die moet met oud en nieuw achter een hek, want anders gaat ie op de knallen af:P echt zenuwachtig heen en weer rennen en kwispelen

  11. #9
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Hmm, vreemd ik ben toch bovengemiddeld vriendelijk voor dieren. Toch kan ik me totaal niet in het verhaal van deze tuthola vinden.
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  12. Deze gebruiker waardeert LsDre voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsDre Bekijk bericht
    Hmm, vreemd ik ben toch bovengemiddeld vriendelijk voor dieren. Toch kan ik me totaal niet in het verhaal van deze tuthola vinden.
    Ik heb precies hetzelfde.
    Ik geniet deze winter extra, omdat de vogels stug door blijven fluiten.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  14. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Haha 'winter'
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •