Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts

    100 uur werkstraf voor illegaal vuurwerk

    100 uur werkstraf voor illegaal vuurwerk


    LEEUWARDEN - Een inwoonster van De Westereen (21) is maandag voor het bezit van illegaal vuurwerk door economische politierechter Bauke Jansen veroordeeld tot een geheel voorwaardelijke werkstraf van 60 uur. Eind juni vorig jaar kwam de politie bij de vrouw aan de deur, ze woonde toen nog in Dokkum. Ze had het vuurwerk, 10 lawinepijlen, 22 mortierbommen (shells) en een aantal Festival Balls via Marktplaats gekocht van een man met een Gronings accent.

    Sociaal begeleider
    ‘Voor 200 euro’, zei ze maandag tegen rechter Jansen. Ze had het vuurwerk gekocht om indruk te maken op haar vriend, die toen bij haar weg was. Ze hoopte dat haar vriendje het ‘stoer’ zou vinden en bij haar terug zou komen. Een sociaal begeleider van de vrouw had de zaak aangebracht. Volgens hem had hij de Westereense gewaarschuwd om het vuurwerk niet aan te schaffen. Volgens de Westereense had de man haar juist aangespoord om het vuurwerk wel te kopen. Ze had geen goed woord over voor de begeleider.

    ‘Hoort negen maanden cel bij’
    De vrouw kreeg indertijd een schikking aangeboden in de vorm van een werkstraf van 60 uur. De rechter legde de werkstraf ook op, maar dan geheel voorwaardelijk. Een 51-jarige inwoner van Oosterwolde kwam er maandag niet met een waarschuwing af: de rechter veroordeelde hem tot een werkstraf van 100 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van een half jaar. Met die straf kwam de man volgens officier van justitie Siebren Buist nog goed weg. ‘Als ik kijk naar wat voor soort vuurwerk u had, dan hoort daar negen maanden cel bij’.

    Hij speelde met vuur
    De Oosterwoldenaar had een behoorlijke voorraad in huis. Toen de politie eind 2016 bij hem langskwam, had de man 140 Butterfly Crackers, 10 Spain Crackers, 39 Super Cobra’s, 125 Crazy Bangs en 20 lawinepijlen in huis. Hij had het vuurwerk voor de handel, zei hij. Hij speelde letterlijk met vuur: hij liep nog in een proeftijd van een veroordeling uit 2015, voor het hebben van een wietplantage. De officier had ervoor gekozen om die voorwaardelijke straf – een werkstraf van 40 uur- niet mee te nemen. ‘U heeft geluk gehad’, zei rechter Jansen tegen de verdachte.


    Bron: https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/606..._vuurwerk.html

  2. #2
    VWC-Lid Giygas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2018
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    717
    Thanks
    1.095
    651 waarderingen in 211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkd19 Bekijk bericht
    100 uur werkstraf voor illegaal vuurwerk
    Ze had het vuurwerk gekocht om indruk te maken op haar vriend, die toen bij haar weg was. Ze hoopte dat haar vriendje het ‘stoer’ zou vinden en bij haar terug zou komen.[/URL]
    ik heb weleens vreemde redenen gezien waarom mensen het aanschaffen maar ik verbaas me hier wel over

  3. #3
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Ook vreemd hoe een krant of wat voor nieuwsmedium dit ook is, aan dat verhaal komt. Is toch raar dat je je persoonlijke verhaal doet bij de politie en dat het vervolgens online komt te staan?

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ook vreemd hoe een krant of wat voor nieuwsmedium dit ook is, aan dat verhaal komt. Is toch raar dat je je persoonlijke verhaal doet bij de politie en dat het vervolgens online komt te staan?
    politie ? het was een rechtzaak/zitting. die kan de media bijwonen

  5. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Lawinepijlen en shells gekocht via marktplaats? Vreemd verhaal en de rest wat ze verteld vind ik nog vreemder. En ze komt er af met een voorwaardelijke taakstraf van 60 uur..... hmmm nog vreemder als je dit afzet wat anderen voor straf krijgen bij vergelijkbare vergrijpen, justitie ligt echt op één lijn in Nederland
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  7. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    In stedelijk gebied oordelen rechters in de regel zwaarder. Maar dat is hier wel heel extreem
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  9. #7
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.808 waarderingen in 584 posts
    Klinkt als Agnes Hoekstra en Koos Busters

  10. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Lawinepijlen en shells gekocht via marktplaats?
    Slaat nergens op, zij hebben een speciaal team zitten wat continue verdachte advertenties opspeurt.

    Een andere hobby van mij is het goedkoop opscharrelen van peperdure merkkleding en zo af en toe iets verkopen via marktplaats. Dan moet je een beetje aan de ''mocromaffia'' merken denken.

    Een keer heb ik door een fout/oplichtingstruc wat Turkse imitatiemerkkleding in handen gehad, dat is gewoon strafbaar om te verhandelen. Binnen een uur was de advertentie eraf gegooid en mijn account verwijderd. Cobra 6 en Zinkpijlen lijken me dus wel heel sterk!

  11. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  12. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Slaat nergens op, zij hebben een speciaal team zitten wat continue verdachte advertenties opspeurt.

    Een andere hobby van mij is het goedkoop opscharrelen van peperdure merkkleding en zo af en toe iets verkopen via marktplaats. Dan moet je een beetje aan de ''mocromaffia'' merken denken.

    Een keer heb ik door een fout/oplichtingstruc wat Turkse imitatiemerkkleding in handen gehad, dat is gewoon strafbaar om te verhandelen. Binnen een uur was de advertentie eraf gegooid en mijn account verwijderd. Cobra 6 en Zinkpijlen lijken me dus wel heel sterk!
    Precies dit. Marktplaats is er rapido bij als er iets fouts online staat.

    Enige kans is als je binnen dat uurtje contact hebt gelegd, of als het via een advertentie met legale items is gegaan (zoals scheepsnoodsignalen). Anders is er geen schijn van kans.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  13. #10
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Een andere hobby van mij is het goedkoop opscharrelen van peperdure merkkleding en zo af en toe iets verkopen via marktplaats. Dan moet je een beetje aan de ''mocromaffia'' merken denken.
    Huts a niffauw
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •