Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.006
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Vuurwerkschade aan je auto voorkomen.

    Meer dan de helft van de Haarlemmers (58%) vindt dat het legaal moet blijven om als particulier zelf op straat vuurwerk af te steken. Maar dit kan ook voor problemen zorgen, als vuurwerk je auto beschadigt bijvoorbeeld.

    Hoe komt dit?
    Je auto kan beschadigt raken door vuurwerk op verschillende manieren. Zo heb je bijvoorbeeld kruitschade, wat gebeurt als vuurwerk dat niet volledig is verbrand naar beneden dwarrelt. Het overschot komt op de auto terecht en brandt zwarte stippen in de lak. Ook de stok die aan een vuurwerkpijl vast zit komt terug naar beneden en kan zware schade veroorzaken, zoals deuken in het voertuig. In deze gevallen nemen we aan dat de schade een ongeluk is, maar ook vandalisme met vuurwerk komt bij nieuwjaar veel voor. Zo wordt er weleens expres vuurwerk in een auto gegooid, of onder de auto afgestoken. Op deze manier kan er zelfs een brand ontstaan, die de volledige auto vernield. Ook wordt vuurwerk soms gebruikt in flessen om de dopjes te lanceren. Als deze tegen je auto aan knallen kunnen er deuken en schade aan de ruiten ontstaan.

    Wordt de schade gedekt?
    Is je auto beschadigd tijdens de jaarwisseling? Als het enkel gaat om zwarte vlekken op de lak, kun je eerst proberen deze zelf weg te poetsen. In sommige gevallen hoef je de verzekeraar niet eens te contacteren. Lukt het toch niet of spreken we over zwaardere schade, neem dan zeker contact op. Of de schade wordt gedekt door je verzekeraar of niet hangt af van een aantal factoren, onder andere wat voor autoverzekering je hebt afgesloten. Als de schade per ongeluk aan het voertuig is toegebracht wordt deze meestal wel vergoed, indien we het hebben over brandschade. Lakschade en ruitschade dan weer enkel bij bepaalde autoverzekeringen, zoals een allrisk. Is de schade wel opzettelijk toegebracht, contacteer dan altijd de politie en doe aangifte.

    Hoe kan ik schade door vuurwerk voorkomen?
    Heb je een garage? Dan is het altijd beter om je auto bij oud en nieuw binnen te zetten. Zo ben je er zeker van dat er niks mee kan gebeuren. Moet je auto om één of andere reden toch buiten staan, dan kun je een speciale hoes kopen die die auto beschermt tegen vuurwerk. Probeer je auto te parkeren op een rustige plek waar weinig vuurwerk afgestoken wordt. Verder kan het ook helpen je auto goed in te smeren met was. Deze zal de schade aan je lak in ieder geval beperken. Ook ramen kunnen op deze manier worden beschermd.

    https://haarlemsweekblad.nl/lokaal/v...orkomen-547357
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Wauw, weer een interessant artikel zo een maand na de jaarwisseling.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Jazeker. Alles ja echt werkelijk alles doet men om vuurwerk in een kwaad daglicht te zetten.
    December Will Be Magic Again!!

  5. #4
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Pipo de journalist, 6 weken nodig gehad om zo'n artikel te bewerkstelligen, Chapeau
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Veel dingen zijn vanzelfsprekend toch. Ik zet mijn eigen auto nooit in mijn eigen straat met oudjaarsdag
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  7. #6
    VWC-Lid Grand Pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2018
    Berichten
    352
    Thanks
    183
    75 waarderingen in 54 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Veel dingen zijn vanzelfsprekend toch. Ik zet mijn eigen auto nooit in mijn eigen straat met oudjaarsdag
    Ik wel, zo heb ik er juist zicht op

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grand Pyro Bekijk bericht
    Ik wel, zo heb ik er juist zicht op
    Daar is ook wat voor de zeggen. Maar ben hier de enige die afsteekt. Dan durf ik hem wel op de hoek van de straat te zetten
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •